Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1061 ggr
[Sol69]
2013-10-19 10:10

Vilken lek använder ni just nu,,

Vet att många av oss har en hel del lekar som vi köpt.. Kanske finns en annan tråd om detta, Men då blir det väl två trådar 🤔 orkar ej leta efter den,,,

När jag gör läggningar brukar jag oftast använda pagan leken för den talar så fint till mig just nu… Har börjat titta lite på min american native lek lite..

Men vem vet när det råkar komma hem en ny lek ingen.. Man blir ju sugen när man ser alla fina leker..

Undrar lite vilka lekar ni använder.. 😃

Annons:
Pagan
2013-10-19 11:08
#1

Jag använder Cosmic Tarot. Det är den lek jag oftast återkommer till då jag använt någon annan en period.

Jag drar kort ur Doreen Virtues Angel Tarot Cards en gång i veckan och sedan drar jag ur min lek med bara stora Arkanan en gång i månaden.

När jag gör läggningar för någon annan så får de själv välja om de är här. Ovanligt ofta så vill de ha Universal Goddess leken.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
2013-10-19 11:41
#2

Cosmic Tarot har jag en sliten variant på.. får nog köpa en ny va det lider.. Den har fina bilder den också. Men just nu gillar jag min pagan lek..

Skulle vilja ha en riktigt gammal lek som jag såg på en kurs. Men den finns ej att köpa idag och vet inte ens vad den heter 😕

Men de korten va så fina.. man såg så oerhört mycket i ett enda kort.. Vet att jag såg både dåtid nutid och framtid i ett kort..

Kommer inte ihåg vilket kort det var jag fick upp men det var ett kort med en mur på som hade rasat och i bakrunden såg man berg som va täckta med grönska och snö.. så vackra kort

Har ni koll på gamla lekar som inte finns att köpa idag???

Skogshumblan
2013-10-19 18:16
#3

Jag använder inte mina lekar ofta alls, men då det läggs blir det antingen Fey tarotleken eller djurorakelleken.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2013-10-19 18:27
#4

Jag använder min Jolanda lek mest nu och har gjort hela året. 
Ibland kan jag plocka fram någon annan lek och kolla hur just ett speciellt kort eller flera ser ut när jag skall tolka och behöver hjälp. Oftast blir det då den vanliga Ridern eller Cosmic.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2013-10-19 18:48
#5

#2. Sol, har du varit inne på denna sidan och kollat efter ditt kort?
På vänster sida kan du leta kort efter kort i ca 187 lekar samtidigt, det är på tyska men det fixar du!
Jag tycker denna sidan är superbra om man vill se hur ett kort t. ex. Månen ser ut i olika lekar.
http://www.albideuter.de/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2013-10-19 18:55
#6

Tack för tipset Tarotstollan 👍 Du har just räddat min kväll och natt från att bli tidig och tråkig😃Lär bli sent.. sitta och svara här och kolla lekar 😎 Tur jag är singel så ingen kan klaga på att jag är osocial en lördagskväll 🤐

Annons:
Tarotstollan
2013-10-19 19:58
#7

Jag älskar som sagt den sidan även om den inte är uppdaterad på många år.
Det är så kul att titta på korten och ibland hittar jag en lek jag inte "upptäckt" innan, för jag har bara kunnat se några kort från den innan.

Hoppas att du hittar ditt kort där inne, för det är inte många ställen där man kan få se hela leken och det är ju förståeligt, eftersom det finns folk som inte håller sig till reglerna utan kopierar och gör egna lekar i stället för att köpa dem ärligt!

Vilket försvårar det för ärliga personer som "bara" vill titta innan man eventuellt köper leken!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2013-10-19 20:03
#8

Tror att den är ganska gammal från 70 talet eller och talet och säljs inte längre. Har inte sett den än.. Men ska kolla runt lite..

[Bettanbop]
2013-10-19 21:54
#9

Jag använder mig av "Budskap Från dina Änglar" av Doreen Virtue.

Tarotstollan
2013-10-19 23:12
#10

#8. Sol, liknar det något åt detta hållet?
http://www.albideuter.de/html/lo_scarabeo_64.html

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2013-10-19 23:15
#11

Ja ungefär men det va inget pentagram med i kortet annars var det något åt det hållet. Nu ser nog nästan kortet inom dig 👍

[Kottschejk]
2013-10-19 23:27
#12

"Kommer inte ihåg vilket kort det var jag fick upp men det var ett kort med en mur på som hade rasat och i bakgrunden såg man berg som va täckta med grönska och snö.."

Finns bara en lek vad jag kommer på just nu som liknar ett sånt motiv. Wizards Tarot & nio mynt 🙂

Har funnits i handeln i ett par år, ganska ny.

http://www.adlibris.com/se/bok/wizards-tarot-9780738712857

Ett litet minus dock för den slitstarka lamineringen på korten.

Blir lite luggslitna efter en tids användning, annars ok.

[Sol69]
2013-10-19 23:30
#13

Kul att ni letar och försöker hitta leken.. Men tror inte att den säljs längre.. men det var ingen ram runt kortet..

Annons:
Tarotstollan
2013-10-19 23:50
#14

Det är kul och leta och se om vi kan hitta det. Du har ju pratat länge om detta kort så det är ju klart att jag är nyfiken på vilken lek det tillhör.
Har du något mer minne av leken eller kortet, minsta lilla grej du kan komma ihåg, färgnyanser, storlek mm?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2013-10-19 23:58
#15

Är nog i storlek med Pagan leken kanske lite mindre.. Minns inte så mycket av det tror det kan ha varit en neutral bakgrund på baksidan av korten.. De va ju ett antal år sen jag såg kortet.. vet att läraren på kursen sa att leken inte gick att köpa längre

Tarotstollan
2013-10-20 00:04
#16

Många lekar trycks ju upp igen, så den kan ju finnas.
Kommer du ihåg lärarens namn kan du ju alltid ringa upp personen och fråga vad leken heter, eller någon av de andra eleverna kanske?
Du kommer inte ihåg om det var i Stora eller Lilla Arkanan det var ifrån?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Kottschejk]
2013-10-20 00:04
#17

Osis 😃

Hoppas den tittar fram nånstans!

[Sol69]
2013-10-20 00:06
#18

Den kommer när det är dags för den… har frågat på ett annat forum men inte fått svar

Upp till toppen
Annons: