Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 3006 ggr
kullagulla
2013-10-16 13:41

renar kristaller

vilka stenar kan man rena i saltvatten. Jag har krysokolla, rosenkvarts ,howlit, bergkristall, månsten, och ametist

Annons:
[Sol69]
2013-10-16 14:05
#1

Jag har inte hört att man inte kan rena alla stenar i salt.. Men det är ju fullmåne snart igen.. varför inte låta månljuset rena dina stenar🤔

[Kottschejk]
2013-10-16 18:00
#2

Stenar utomhus sägs bli rena när änglar gråter.

Genom tårar innehåller salt så måste de ju då fungera med utgångspunkt att änglar hör samman med himlen. Eller?

Här renas kort med fuktig trasa och något rengöringsmedel om dem tillåter den behandlingen. Papperskort som saknar bättre skyddande ytskikt, undvik helst vatten i alla dess former.

Stenar brukar hamna i diskbaljan eller under kranen om man nu tycker om att pilla med dem och hålla i dem. Annars ligger dem i månljusets sken intill fönsterkarmen i en liten mazarinform.

Iofs folie runt om….

Man kan ju samtidigt se folien som ett praktiskt slutförvar av stenarna, ungefär som vi gör av med förbrukat kärnbränsle 🙂

Skogshumblan
2013-10-16 20:16
#3

Har du provat att googla? Alla stenar tål inte vatten så det kan vara värt att googla eller på annat sätt läsa på vilka som tål och inte. Kan också hitta tips på hur man kan rena på olika sätt. Kottchejks råd med trasa och lite vatten funkar säkert också om man vågar ta risken med vatten och känsliga stenar.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

VästkustFia
2013-10-23 00:30
#4

Känner du att en viss sten behöver renas i saltvatten så gör det, kan inte spela någon roll vad det är för sort 🙂

Pagan
2013-10-23 12:16
#5

olivolja är också renande och det tror jag gör bra gott för både sten och kristall. Jag renar mig själv innan mina ritualer med just olivolja.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
2013-10-23 12:27
#6

Det finns vissa stenar (som ju består av olika mineraler) som löser upp sig eller blir matta/gropiga i vatten, så det bör man ta reda på innan. Jag brukar rena mina stenar med healing, det går på ett ögonblick och sliter inte på dem.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Kottschejk]
2013-10-24 10:48
#7

Det låter ju i såfall som de blir bäst för stenarna att ligga kvar i mazarinformen ett tag till. Nästan som Påskägg😃

Upp till toppen
Annons: