Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Stenar och kristaller

renar kristaller

2013-10-16 13:41 #0 av: kullagulla

vilka stenar kan man rena i saltvatten. Jag har krysokolla, rosenkvarts ,howlit, bergkristall, månsten, och ametist

Anmäl
2013-10-16 14:05 #1 av: [Sol69]

Jag har inte hört att man inte kan rena alla stenar i salt.. Men det är ju fullmåne snart igen.. varför inte låta månljuset rena dina stenarFunderar

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl
2013-10-16 18:00 #2 av: [Kottschejk]

Stenar utomhus sägs bli rena när änglar gråter.

Genom tårar innehåller salt så måste de ju då fungera med utgångspunkt att änglar hör samman med himlen. Eller?

Här renas kort med fuktig trasa och något rengöringsmedel om dem tillåter den behandlingen. Papperskort som saknar bättre skyddande ytskikt, undvik helst vatten i alla dess former.

Stenar brukar hamna i diskbaljan eller under kranen om man nu tycker om att pilla med dem och hålla i dem. Annars ligger dem i månljusets sken intill fönsterkarmen i en liten mazarinform.

Iofs folie runt om....

Man kan ju samtidigt se folien som ett praktiskt slutförvar av stenarna, ungefär som vi gör av med förbrukat kärnbränsle Glad

Anmäl
2013-10-16 20:16 #3 av: Skogshumblan

Har du provat att googla? Alla stenar tål inte vatten så det kan vara värt att googla eller på annat sätt läsa på vilka som tål och inte. Kan också hitta tips på hur man kan rena på olika sätt.

Kottchejks råd med trasa och lite vatten funkar säkert också om man vågar ta risken med vatten och känsliga stenar.

Anmäl
2013-10-23 00:30 #4 av: VästkustFia

Känner du att en viss sten behöver renas i saltvatten så gör det, kan inte spela någon roll vad det är för sort Ler

Anmäl
2013-10-23 12:16 #5 av: Pagan

olivolja är också renande och det tror jag gör bra gott för både sten och kristall. Jag renar mig själv innan mina ritualer med just olivolja.

Anmäl
2013-10-23 12:27 #6 av: Amandla

Det finns vissa stenar (som ju består av olika mineraler) som löser upp sig eller blir matta/gropiga i vatten, så det bör man ta reda på innan. Jag brukar rena mina stenar med healing, det går på ett ögonblick och sliter inte på dem.

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.