Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1644 ggr
Tarotstollan
2013-10-12 21:12

Använda ny tarotlek.

När känner ni att det är dags att börja använda en ny tarotlek?

Redan när den är nyinköpt och tagen direkt ur asken?  Vill ni lära känna den först eller vad tycker ni?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Sameli
2013-10-13 00:02
#1

Jag har precis köpt en ny traditionell lek! Använde den dagen efter att jag köpt den och renade den med salvia först och bad en bön. 😎

Själv har jag precis upptäckt och börjat intressera mig av Tarot "på riktigt" och gör några läggningar då och då. 

Men jag tror verkligen att det är bra om man lär känna sin lek först! Det är stor skillnad på min förra lek och den nya. Det är många kort i min första lek som inte stämmer överens med "grundprinciperna" och symboliken i en traditionell lek  🤔

"Man måste ge lite mer än man tar"

[Melodica]
2013-10-13 02:59
#2

Jag tar ganska lång tid på mig att lära känna en ny lek. Bilderna är ju så olika i alla lekar och jag behöver "känna igen" alla bilder ordentligt för att få en snabb översikt på läggningar jag gör. Så jag lägger ner mycket tid på en ny lek innan jag börjar använda den för läggningar till andra t ex.

Pagan
2013-10-13 11:34
#3

Jag är rätt försiktig i mina närmanden av en ny lek. Jag kan spontanköpa och har en del lekar som jag tyckte var jättefina då jag först såg dem. Men oftast så kan de bli liggande bra länge innan jag är redo att lära känna dem.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2013-10-13 19:05
#4

Ja, det är ju det som är problemet när man har många andra lekar att byta med att jag inte vet när jag vill börja jobba med dem. 🤔 De bara ligger där i lådan och då och då plockar jag fram någon och tittar på korten och så åker den in i asken igen och ner i lådan.
Förr om åren har jag alltid bytt lek vid nyårsskiftet, då har jag oftast redan i mitten av året känt av att nu till nyår byter jag till xxxxxx! Då har det känts riktigt och då har jag vetat i flera månader att jag skall jobba med den leken.👍
Nu detta året har jag inte känt något alls om att byta någon lek, så det verkar som om jag kommer att fortsätta med "Jolanda" nästa år också!
Inget fel på det men undrar naturligtvis när den känslan kommer att jag skall byta till ny lek och vilken?🤔 Jag vill ju använda dem!😃
Fast det är ju 2½ månad kvar på året, så vem vet?!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

imke
2013-10-14 13:24
#5

Jag fick en ny lek av min man i julas. Men det är faktiskt inte förräns nu jag har börjat använda den lite smått. Jag provade och kikade lite på den direkt. Men det kändes inte rätt och den talade inte alls till mig.
Så sedan dess har den fått lega i sin ask och väntat så fint.

Men så för några veckor sedan kände jag att det var dags. Bara kände det sådär, svårt att beskriva. Det är fortfarande inte den jag använder mest. Men nu talar den till mig, ibland! När jag får information om att det är den jag ska använda mig av :-)

🌺


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Arne Tydare
2013-10-20 18:09
#6

Jag kanske är lite gammalmodig och konservativ men jag kan nästan bli lite nervös runt helt nya lekar jag inte känner till.

Men jag har faktiskt testat en ny nyligen som kändes helt okej. Det tog en stund men sen så. Så jag antar att det bara är vana. :)

Besök min webbplats för kostnadsfria tydningar!
http://www.tarotvalvet.net/arnetydare

Annons:
[Sol69]
2013-10-20 18:43
#7

Välkommen hit Arne.. 😃

Det tar ibland lite tid innan man kommer in i en ny lek.. Jag går aldrig efter vad det står om korten utan efter vad jag känner i korten.. Sen passar inte alla lekar in med dit symbol Lexikon även om de är fina att se på.. 🙂

Upp till toppen
Annons: