Annons:
Etikettövriga-redskap-metoder
Läst 2574 ggr
åkerhumla
2013-09-26 17:47

Ny pendel

Har idag köpt mig en ny pendel då min gamla 'gick upp i rök', den bara försvann. Om jag inte missminner mig helt fel så 'aktiverade' jag min gamla. Kan detta stämma och hur gjorde man i så fall?


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

Annons:
Pagan
2013-09-26 19:27
#1

Jag brukar inför varje arbete med pendeln hålla den över en låga, låta den svänga ett par varv, för att rena den. Sedan håller jag pendeln över min vänsterhand och be den ge mig tecknet för ja och tecknet för nej. Är det kanske detta du menar med aktivera?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

åkerhumla
2013-09-26 19:45
#2

Det kan hända Pagan, jag minns ju inte 😕 Det var säkert 10-12 år sedan jag köpte min gamla. Eller var det hur jag och pendeln blir "ett"? Jösses vilket teflonminne jag har… 

Mitt minne kommer endast ihåg att de första frågorna jag ställde var de som jag visste svaren på för att få veta ja och nej. Ditt sätt att fråga var mycket smidigare 🙂


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

Pagan
2013-09-26 22:09
#3

Hoppas Ni får bra kontakt Humlan. Jag vet att för ett par år sedan skrev jag en artikel om just pendeln, den finns i arkivet, kanske kan du få lite tips där.

Får nog kolla in den själv, det var ju som sagt ett tag sen🤦‍♂️

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
2013-09-26 22:14
#4

Pendel har jag aldrig hållit på med 🤔 Den kan svara på ja och nej frågor om jag tänker rätt 🤔

Eller kan man göra mera saker med den som jag har missat 😃

Pagan
2013-09-26 22:18
#5

läs min artikel😉

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
2013-09-26 22:21
#6

Ska leta reda på den 😃

Annons:
imke
2013-09-27 08:18
#7

Häftigt med pendel! Jag har köpt mig en och renat den. Men har inte använt den ännu. Men ska nog ta och prova lite i helgen 😃


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Jessica Holländare
2013-09-28 02:32
#8

Tycker att pendeln är fantastisk om man vill ändra energier. 🙂


Skogshumblan
2013-09-28 12:03
#9

Man behöver inte ha pendel. Man kan ta en halskedja och en ring som den man ska pendla för haft på sig och därmed har sina energier på.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

H-lena
2014-07-18 21:29
#10

Be pendeln att visa svaret ja och svaret nej, sen är det bara att köra. Rena den behöver man göra ibland, jag brukar fråga pendeln om det är optimalt för mig att rena den och får då svaret ja/nej. Undvik att ställa framtidsfrågor för det brukar inte funka så bra. Annars är det inget speciellt som du behöver tänka på mer tror jag! :)


Upp till toppen
Annons: