Pendel och andra redskap

Ny pendel

2013-09-26 17:47 #0 av: åkerhumla

Har idag köpt mig en ny pendel då min gamla 'gick upp i rök', den bara försvann. Om jag inte missminner mig helt fel så 'aktiverade' jag min gamla. Kan detta stämma och hur gjorde man i så fall?

Anmäl
2013-09-26 19:27 #1 av: Pagan

Jag brukar inför varje arbete med pendeln hålla den över en låga, låta den svänga ett par varv, för att rena den. Sedan håller jag pendeln över min vänsterhand och be den ge mig tecknet för ja och tecknet för nej. Är det kanske detta du menar med aktivera?

Anmäl
2013-09-26 19:45 #2 av: åkerhumla

Det kan hända Pagan, jag minns ju inte Ledsen Det var säkert 10-12 år sedan jag köpte min gamla. Eller var det hur jag och pendeln blir "ett"? Jösses vilket teflonminne jag har... 

Mitt minne kommer endast ihåg att de första frågorna jag ställde var de som jag visste svaren på för att få veta ja och nej. Ditt sätt att fråga var mycket smidigare Glad 

Anmäl
2013-09-26 22:09 #3 av: Pagan

Hoppas Ni får bra kontakt Humlan. Jag vet att för ett par år sedan skrev jag en artikel om just pendeln, den finns i arkivet, kanske kan du få lite tips där.

Får nog kolla in den själv, det var ju som sagt ett tag senYrar

Anmäl
2013-09-26 22:14 #4 av: [Sol69]

Pendel har jag aldrig hållit på med Funderar Den kan svara på ja och nej frågor om jag tänker rätt Funderar

Eller kan man göra mera saker med den som jag har missat Skrattar

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl
2013-09-26 22:18 #5 av: Pagan

läs min artikelSkämtar

Anmäl
2013-09-26 22:21 #6 av: [Sol69]

Ska leta reda på den Skrattar

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl
2013-09-27 08:18 #7 av: imke

Häftigt med pendel! Jag har köpt mig en och renat den. Men har inte använt den ännu. Men ska nog ta och prova lite i helgen Skrattar

Anmäl
2013-09-28 02:32 #8 av: Jessica Holländare

Tycker att pendeln är fantastisk om man vill ändra energier. Ler

Anmäl
2013-09-28 12:03 #9 av: Skogshumblan

Man behöver inte ha pendel. Man kan ta en halskedja och en ring som den man ska pendla för haft på sig och därmed har sina energier på.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.