Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 767 ggr
Pagan
2013-09-11 05:14

11 september

Godmorgon godmorgon

Kaffet smakar riktigt gott i dag. Har visst en good coffe day. Ibland lyckas man liiite bättre än annars uppenbarligen. Hade varit bättre med en good hair day, men så är inte fallet och jag har givit upp.

Hoppas er dag blir skön/trevlig och att Ni fått sova gott. Redan onsdag i dag och jag ska strax sätta mig i bilen.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[Sol69]
2013-09-11 11:12
#1

God förmiddag..

Idag har jag en stund på förmiddagen att filosofera lite för mig själv. Sen är det dags för personalmöte och kvällspasset på jobbet.

Så kikar bara in för att vinka lite åt er och önska er en trevlig dag och kväll.. 👋

Ha det så bra alla Tarot älskare 🤗

Tarotstollan
2013-09-11 21:16
#2

Halvklart med lite sol, lagom varmt. En lugn dag. Varit ute och kastat lite till återvinningen.
Tog senare en kort promenad och lämnade in Sudokut på Ica. Naturligtvis inne en sväng på "shopen", där hade de möblerat om lite och fått in lite nya smycken som man också vill ha!
Sen ringde min promenadkompis, skall upp till henne i morgon och dessutom vill hon att jag skall lägga en tarotstjärna för henne! Vilket jag lovat att försöka göra.
Dessutom skall vi titta lite på olika tarotkort och orakelkort, får ta med mig ett lass så hon har lite att titta på!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2013-09-11 21:40
#3

Har varit hos kuratorn och boxats idag! 😈 Kändes lite pinsamt och rätt nyttigt, vi ska fortsätta med det för att hitta fram lite känslor och självhävdande ilska till bränsle! 😡

Fast det är svårt när man av "födsel och ohejdad vana" är diplomat och tålamodig in i absurdum… Men jag ska öva på att ta tillbaka mitt "space" och att istället för att förminska mig själv och bli överkörd ska jag stoppa, känna igen mitt gamla hjulspår och istället spegla känslan jag bemöts med.

Kroppsterapi och KBT tillsammans kan vara min melodi, eller vad tror ni?

 
 

Tarotstollan
2013-09-11 22:15
#4

#3. Har ingen aning Fridelfina men det är ju inte bra att aldrig släppa ut sina känslor. Så banka på kuratorn allt du orkar, om inte annat så får du starka armmuskler som du har nytta av senare!
Antar att du har sådana där uppblåsta/skummgummi påkar att slå med eller?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2013-09-11 22:27
#5

Tror det kan bli bra Fridelfina, men jag förstår att du brottas (😉) med den nya rollen🙂Att släppa på trycket, fast du tror du inget tryck har, kan säkert vara förlösande.

Låter som du planerat för en trevlig dag i mon Stollan.

Här är jag redan uppe på övertid. Varför är det alltid så svårt att gå å sussa när man vet hur gott det är att sova då klockan ringer??

Sov gott alla sköna, ses imon😴

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

fridelfina
2013-09-13 17:41
#6

Nej inte några påkar, utan thaiboxningshandskar och mitsar. Min kurator håller på med thaibox (tränare/tränar?).

 
 

Annons:
Tarotstollan
2013-09-13 20:32
#7

Aha, jag hoppas att kuratorn inte pucklar på dig också! Vet inte vad mitsar är för något?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2013-09-13 22:10
#8

Som kuddar med ett band på baksidan som kuratorn stoppar in sina händer i och håller upp kuddarna mot mig så att jag kan slå på dem

 
 

Pagan
2013-09-13 22:21
#9

Låter rätt tufft Fridelfina, men säkert en himla bra grej. Men det gäller ju att våga vråla ut och ta i också. Bara det kan man ju behöva träna på.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

fridelfina
2013-09-13 22:29
#10

Jepp, det är det som är svårt. Fick börja med att säga ifrån högt några gånger som jag slog, och sen fick jag fokusera på att slå och säga ifrån tyst i huvudet för att få till bättre slag ända från magen. Sen fick jag ner rösten bättre! Funderar på om jag ska börja i nån kör också för att få till bra magstöd….

Mycket förändringar, bra och nädvändiga, men som du säger Pagan - det är tufft. Men jag har bestämt mig!

 
 

Pagan
2013-09-13 22:46
#11

Bra det! Försök hålla dig för skratt även om det känns både löjligt och helt olikt dig, det är bara ovanan kan jag tro. Kan se dig framför mig, skrikandes, vrålandes, på den jäkeln bara.😈

Kan tro att du kan öva rätt bra i badrummet nu i början, känna varifrån luften kommer och varifrån ljudet tar sin början.

jag kunde, då jag bodde mitt i skogen, gå ut och bara vråla, nu bor jag mer centralt men jag saknar det faktiskt. Det var så jäkla skönt. I början var det mer som ett litet löjligt vrål, men när jag övat upp mig kunde jag vråla rätt bra utan att bli hes. Så himla gott!

Lillbabs slänger lerkrukor och vrålar samtidigt, det skulle jag vilja göra. Men jag har inte råd.😕Tänk den känslan.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

fridelfina
2013-09-13 22:59
#12

Herregud, ja 🥵jag har ju en hel stor låda på vinden med krukor (hela iofs) som jag skulle kunna kasta på nåt bra ställe…. blir värre å hitta ett bra ställe för min del  🤫

 
 

Tarotstollan
2013-09-13 23:04
#13

Kasta går väl an, men städandet efteråt är ju inte lika kul!
I Japan har de ju särskilda ställen där man kan kasta tallrikar och vråla bäst man kan, det skulle vi ha här i Sverige också!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: