Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1093 ggr
[annajohannas]
2013-09-09 21:45

lära sig tarot

Jag är ny här på denna sida och  är väldigt intresserad av Tarot. Kan ni ge tips, på bra utbildning, mm.

Annons:
fridelfina
2013-09-09 21:54
#1

Hej Ann och varmt välkommen till denna sida!
Har du en tarotlek så börja leka med korten och kolla runt på sidan här så blir det som självstudier! I början av mina egna tarotstudier hittade jag 2 olika sidor med gratiskurser, som inte finns kvar längre, men det finns säkert andra om du letar. För mig har det varit bra att "hänga upp" sviterna på väderstrecken och elementen, så ett till råd är att du testar dig fram och hittar det som funkar för dig!  

Vad har du för tarotlek? Och har du nån tarotbok, eller bara lekens "lilla häfte"?

 
 

fridelfina
2013-09-09 21:59
#2

Förresten, en del tycker att det är bäst att inte alls kolla i böcker utan bara använda intuition och kolla på korten, men jag tycker att jag lär mig bästa av att kolla i flera och hitta fram till det som funkar för mig. För att det ska bli bra bör korten vara rätt rena och tydliga i språket, om det är för mycket plotter och mönster har jag svårt att tänka "aha, 10 i svärd står för ….." osv. Medan en del är fena på nummer och sviter.

 
 

Tarotstollan
2013-09-09 23:17
#3

Hej Anna och välkommen hit!
Ett bra sätt att börja är att skaffa dig en tjock anteckningsbok och sen skriver du ner allt du känner för varje kort. På det viset kan du gå tillbaka och titta vad du skrivit innan och när du känner något nytt för ett kort kan du skriva upp det också under kortets namn.

Sen kan du gå igenom varje kort och läsa i den lilla boken samtidigt och jämföra med vad de skriver och vad du tycker. Inte alltid du tycker samma men du skall lyssna på dina tankar och vad du tycker!

Personligen tycker jag att ju mer man läser och studerar ju mer lär man sig, medan andra tycker att man bara skall studera korten och inte bry sig om böcker.
Det är bara du själv som kan avgöra vad som är bäst för dig!
Lycka till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2013-09-10 20:17
#4

Välkommen Annajohannas, hoppas du trivs här på sajten.🙂

Ja och fundera på vad du personligen tycker om de olika symbolerna i bilderna, vad betyder de för dig, när har du upplevt dem förut och hur kände du då. Ofta så ser du också många symboler i korten som för tankarna till astrologin så där kanske du finner lite ledtrådar i hur du känner för en del symboler.

Att titta lite på numerologins aspekter är ju inte heller fel.

Men först lär känna  din lek, bekanta er och bli kompisar, allt annat kommer successivt.

Vad har du för lek?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: