Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 1198 ggr
Pagan
2013-08-31 16:25

Månadens kort September 2013

Har sett en massa ettor sista tiden. Ettor är ju lite av en nystart så det hade ju varit kul om nya projekt och planer får en flygande och givande start. Satsade även på 2 olika lotterier i dag. Nu ska jag se vad pendeln och jag gemensamt drar för kort för september månad.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Tarotstollan
2013-09-01 01:14
#1

Jag har dragit Magikern, antar att jag skall "trolla" en del denna månaden!
Försöka få ihop mitt liv så gott det går med alla "måsten" som jag har framför mig. Inte bara "måsten" utan jag skall ju iväg på en del inplanerade saker också, bl.a. så är ju Livsstilsmässan nu September och dit skall jag….
Ja, ja, den som lever får se!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2013-09-01 11:19
#2

Fridelfinas kort för september fortsätter på Tornets inslagna bana, fick sju av svärd. På kortet sitter en naken kvinna och en man med ryggarna mot varandra uppepå en stor svart katt, under dem ringlar ormar och ovan dem mörka moln. Det står 6 svärd bakom och det sjunde står emellan paret.

Tycker att kortet tydligt säger att det finns saker emellan dig och din partner och ni tvivlar på er relation. Ser nu att de 6 svärden övergår till att vara ormarna, antar att det sjunde är katten. Hm, vad står katten för? Den har stora öron, kanske den vill att vi lyssnar på varandra och inte på ormarna (de svåra åren?)…..

🤫 så det blir när man tolkar själv…

 
 

[Sol69]
2013-09-01 17:00
#3

Nu har jag dragit ett kort för september. Fick 2 wands i Pagan leken.

Ser en kvinna på kortet som har packat sin ryggsäck och är på väg framåt i livet. Och vad jag vet ska jag inte ut och resa. Så då bör det vara att jag går andligt framåt och att jag släpper all gammal skit..

Så det ser ju ut som om denne månad kommer att vara givande för mig.. Ni som har pagan leken. Har jag tolkat kortet rätt 🤔

Pagan
2013-09-01 17:14
#4

Det tycker jag låter riktigt sol. Hon har packat och är på väg, vet vart hon är på väg och förlitar sig till sig själv. Planeringen ligger bakom och nu är det bara att agera i rätt riktning, d.v.s. framåt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2013-09-01 23:28
#5

# 2. Fridelfina, vilken lek är det du använder?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2013-09-02 18:59
#6

Jag fick Prästinnan och Eremiten. Känns som om de båda vill säga mig att jag ska ta det lugnt, inte rusa in i saker, inte ta förhastade beslut eller spontant agera.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
fridelfina
2013-09-02 19:46
#7

Tarotstollan, har för mig att du också gillar den - Jolandas!

Sol, du verkar ha en spännande månad framför dig, ut på upptäcktsfärd liksom!

Pagan, precis, du ska nog bara betrakta och se på vad som än händer och lita/lyssna på din intuition!

 
 

Tarotstollan
2013-09-02 20:12
#8

#7. Ja, du kanske har sagt det innan att det är Jolandas lek men jag kände inte igen kortet i din beskrivning, så det var därför jag frågade! Fick en annan bild framför mig av det du skrev! Sen när jag ser kortet så stämmer ju din beskrivning exakt!
Kärringen börjar bli gammal! Det märks att jag inte har studerat korten så ingående! Jag tittar bara på dem noga om de kommer upp i en läggning eller dagens kort.

Ja, jag gillar Jolanda leken mycket!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2013-09-30 17:30
#9

Sitter nu och tänker att septembers kort stämmer väldigt bra. jag har ju tagit över druid och shaman med Ljuskristallen och Agneta. och släppt det gamla och börjat gå vidare..

Men gud va kul de är att de stämde 😃

Tarotstollan
2013-09-30 19:06
#10

Har svårt att se vad Magikern hade att visa mig denna månaden med tanke på det som hände.😕
Lite trixande med datum har det ju varit med olika aktiviteter inplanerade, men inte 17 var det det jag behövde fokusera på tycker jag!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2013-09-30 20:37
#11

Haha, ja, vi sitter fortfarande med ryggen mot varandra och funderar…. 😃 🤦‍♂️ Ska man väl egentligen inte vara så glad över, men kortet stämde….

Ska bli intressant att se vad oktober har tänkt sig? Men jag är inte i stånd att ta ett kort idag så det får bli en annan dag!

 
 

Pagan
2013-10-01 18:42
#12

Ja, jag har haft en månad i lugn och ro kan man ju lugnt konstatera. En rejäl förkylning kom som ett brev på posten.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: