Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 571 ggr
Pagan
2013-08-26 05:13

Godmorgon 26 augusti

Måndag morgon ingen är väl som du😛Japp så var det plötsligt V.35 och sista veckan i augusti. Jag som nyss lärt mig skriva 2013 har lite problem med hur tiden rusar. Känner viss tacksamhet över att jag trots allt inte blir äldre iallafall. Det hade ju varit himla orättvist till råga på allt.😃

Hoppas Ni får en ljuvlig måndag vad Ni än fyller den med. Strax på väg till jobbet här och lite gäspig fortfarande.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[Sol69]
2013-08-26 05:23
#1

God morgon på er alla.

Jag är också uppe med tuppen och strax på väg till jobbet. 🙂

Men jag är inte lika pigg i tankebanan som Pagan så skriver inte mera.

Så ha en bra dag alla..

Brje
2013-08-26 07:18
#2

Godmorron alla kaffevänner!

Jag vaknade med tuppen kl530 funderar på att gå upp till kaffet har druckit koffeinfritt ett tag men se det går inte helt bra, min morronkopp måste vara med koffein. Jag har malt mina koffeinbönor i handkvarn tidigare och bryggt mmm vad gott o sista morrondimman i huvudet skingras. För några månader sedan upptäckte jag att koffeinet gjorde att jag tog ut mig för mycket och inte förstod min egen begränsning, dvs jag somnade med koffeinkoppen bredvid mig.😴 Jag minns min far när han blev äldre då gick han upp kl 4 och gjorde kokkaffe, sedan bladade han tidningen och gick till sängs och somnade om. 

-Problem med för mycket koffein gjorde delvis att jag tog ut mig helt o somnade när jag satt ned, därför blir dagens senare kaffekoppar koffeinfria.

Hur mycket kaffe är för mycket kaffe?  

http://blogg.sydsvenskan.se/kaffeliv/2013/03/14/hur-mycket-kaffe-ar-for-mycket-kaffe/

Ha en skön dag med eller utan kaffe.

imke
2013-08-26 09:33
#3

Godmorgon :-)

Har varit iväg och knäckt till en sned rygg och nacke nu på morgonen. Nu sitter jag på jobbet och äter frukost och dricker mitt viktiga morgonkaffe (3 koppar) :-P

Det blir en ganska lugn dag idag. Åker hem lite tidigare och hämtar barnen på dagis för att njuta av den här dagen som förmodligen är en av dom sista varma sommardagarna. Maken jobbar jätte sent ikväll så ikväll blir lite kortläggning :-)

Vad händer för er idag och ikväll? 🙂


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

fridelfina
2013-08-26 10:34
#4

God morgon!

Dricker inte alls kaffe så jag har inte en aning om vad som kan tänkas vara för mycket. För mig är en droppe för mycket då det smakar väligt illa, tycker jag.

Har en ledig dag idag, ska bara ta det lungt och vila. Det behövs såna dagar ibland. Sonen är sjuk och och maken är också hemma eftersom vi hade ett inbokat möte tillsammans i morse, så vi är tre slappisar! Mötet var rätt känslosamt så jag är glad att jag valt att vara ledig. Ska ta hand om mig själv nu, sonen är så stor att han inte lider nån direkt nöd om jag inte passar upp 100 % på honom (han är nog glad att inte ha en hök på sig)…

Önskar er en fin sensommardag, här är det jättevackert och lagom varmt ute!

 
 

Pagan
2013-08-26 18:05
#5

Brje ja kaffe måste vara med koffein framförallt på morgonen. Själv dricker jag runt 3-4 koppar per dag och de är alla lika nödvändiga, men ett tag drack jag 8-10 och var darrig rätt ofta.

Gott med en ledig dag Fridelfina, hoppas du fått fylla med med egna val och göremål.

Låter välbehövligt med ett besök hos kotknackaren Imke, allt väl nu?

Eftermiddag Sol, haft en bra dag?

Själv är jag nyss hemkommen, ska laga till lite middag, omeletter med skinka, ost och babyspenat är vad dottern beställt och det ska jag se till att hon får då. 🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
2013-08-26 19:02
#6

Nu har jag äntligen fått lov att sitta ned och vila. Har gått i ett på jobbet. och inte har de blivit mycket sittande. Men de har i alla fall varit dubbelbemanning med rätt personal. 

Och innan jag gick hem fick jag vår städerska som har all handa bra dolda talanger att massera mina axlar. Fy fasen va de gjorde ont när hon knåda mig. Men vad skönt det är nu. inte alls lika ont.

När jag kom hem blev det en kort promenad och handla och laga mat med dottern. Sen köra dottern till sin vän.

Men de bästa med idag är väl att chefen gav ett halvt löfte om en fortsatt större tjänstegrad. Och vill hon behålla mig i längden gäller heltid och de vet hon ju.. 

Men nu blir det titta på datorn och tv och njuta av kvällen..

Hoppas ni andra har en bra kväll och njuter av de sista augusti dagarna.

Kram 🤗

Annons:
imke
2013-08-26 20:36
#7

Allt väl här Pagan :-) Lite mörbultad bara men så är det ju oftast :-)
Sitter ihopkurad i soffan, tända ljus med idol framför mig. Men kan såklart inte hålla mig borta från den här sidan 😃


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Pagan
2013-08-26 22:24
#8

Hahaha Imke, det är ju bara väl då😃, hoppas inte musklerna strejkar allt för mycket imon. Man hoppas ju alltid på en lååång vederkvickning.

Så städpersonalen fick knåda dig Sol, ja där ser man vad folk i ens omedelbara omgivning kan göra. 

Nyss sett på Wallander, en får vara mer tacksam för livet och de små sakerna minsann.

Hm, nu ska jag sova och jag lovar att jag ska vara tacksam för vattnet i kranen, elen i kontakten och att klockan står på 4. Alltså tacksam å tacksam😉Allt e ju relativt

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
2013-08-26 22:29
#9

Va du tacksam över allt du har som är gott.. Du hade kunnat behöva hämta vatten i brunnen och gå på ute dass.. och tänka en brasa för att få kaffe på morgonen😃

Men nu har du en kran som rinner och med både varmt och kallt vatten i och en toa du kan gå på inne och som du kan spola.. Och glöm inte den underbara kaffebryggaren som gör ljuvligt luktande vatten 😍

Sov gott alla goa.. jag ska dra mig tillbaka med min bok.. 😴

Pagan
2013-08-27 05:16
#10

japp, man ska vara tacksam för det lilla i vardagen och framförallt för det man så ofta tar för givet.🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: