Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Tolkningar

Stora Arkanan / 16 Tornet.

2013-08-24 01:12 #0 av: Tarotstollan

Dags för nytt kort och nu är det nummer 16 TORNET som skall diskuteras.
Vad får du fram av detta kort?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2013-08-24 16:34 #1 av: powerofthebass

Antingen något man måste ta och arbeta med snabbt eller överraskning oväntad händelse .

Anmäl
2013-08-25 03:09 #2 av: pilgrimens

Att ett förhållande man hoppats på går åt skogenBrustet hjärta

Anmäl
2013-08-25 07:24 #3 av: [Melodica]

Tornet betyder för mig: en enorm förändring som kommer vara jobbig men nödvändig för att kunna bygga upp något nytt och bättre , något som är byggt på en för svag/dålig grund så att allt rasar, förvandling, maktlöshet, en turbulent tid, svek, helt ny start.

Anmäl
2013-08-25 13:44 #4 av: Pagan

oväntad och fruktansvärd händelseutveckling som står utanför min kontroll. 

Anmäl
2013-08-26 21:13 #5 av: fridelfina

Nödvändigheten att riva ner de (känslomässiga?) murar man byggt upp för att börja om. Det sker oavsett om man "är beredd" eller ej, men är oundvikligt och vägen dit har pågått ett tag. Att ta et steg ut på okänd mark och uppleva att det man har med sig håller?

Mitt månadens kort. Passande

Anmäl
2013-08-27 03:25 #6 av: Tarotstollan

Här är någonting redan på gång eller kommer att braka ihop totalt. Det enda att göra är att helt börja om från början på ett helt annat grundval. Tänka om och hitta en ny väg att gå för att nå sitt mål, för här finns inget mer att hämta.

På mitt Jolanda kort så är Tornet fortfarande stående men blixten har träffat och eldslågor slår ut från ett fönster som ser ut som en liten glugg. Runt hela tornet slingrar sig en stor och tjock grön ormvarelse. En svart sol "lyser" vid höger sida av tornet och på vänstersida hänger en stor grön spindel med ett gult kors på ryggen ner ifrån de gråsvarta molnen. Nere i högra hörnet står den indiska gudinnan Kali (dödsgudinnan), hon som har makt över både död och födande. Hon är jaget som vet sanningen och hon vet när det är dags att släppa lögner och illusioner.
Läser i boken om Kali men kan inte hitta något om den stora ormvarelsen, men får associationer till ormen i paradiset om svek, bedrägeri och lögner.

Anmäl
2013-08-27 10:20 #7 av: [Melodica]

Tarotstollan: häftigt att Kali är med och ormen...att olika "religiösa" symboler blandas. Det ger en bredd av tolkningen och en öppenhet för alla typer av trosföreställningar.

Anmäl
2013-08-27 22:57 #8 av: Tarotstollan

Ja, jag tycker att Jolanda leken är kul, dessutom är det ju en riktig häx-tarotlek och man lär sig något nytt och annat hela tiden, inte bara tarot!

Jag har en annan tarotlek som har tre olika religioner blandade:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/kazanlar/
den har jag bara börjat att titta på korten, inget annat ännu.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.