Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 18006 ggr
Pagan
8/21/13, 10:17 PM

Älskade nytillskott 2!!

Dela gärna med dig av dina nyinköp som kommit med brevbäraren eller följt med hem i shoppingkassen. Alltid lika roligt att få dela din glädje och att få inspirationSkrattande

Detta är del 2 i serien😉För del 1 läs här

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Tarotstollan
9/20/13, 12:07 AM
#1

Inga tarotkort idag men lite Tarot involverat ändå! Jag köpte en påse med "Smudge Blandning", den innehåller torkad vit salvia, lavendel och rosenblad.
Jag brukar lägga detta i mina tarot-och orakelaskar och påsar då jag tycker att de ofta luktar instängt, trycksvärta eller så. Enda kruxet är att komma ihåg att det ligger sådant i asken så jag inte tömmer ut det på golvet när jag tar upp leken!

Det gör att leken luktar väldigt gott och dessutom skall det vara renande, då skall man visserligen tända eld på det och vifta runt röken men jag tycker det räcker bra med det torkade.

Sen köpte jag också 2 stycken dofter till min doftlampa, Jasmin och Sandelträ. Skulle haft Pepparmynta (med tanke på Fullmånen och det Pagan skrev igår) men den doften fanns inte i den förpackningen som jag ville ha. Får köpa den senare.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
9/20/13, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Detta är inget nytillskott på ett sätt.  Har haft den ett tag men har haft den legat orörd men har nu börjat att använda den lite..

American native Tarot..

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/native-american-2/

Tarotstollan
9/20/13, 10:12 PM
#3

Den är väldigt vacker tycker jag. Har den inte än men den står på "vill ha listan"!
Sol, kan du tala om för mig vad "indianen" gör med vargen? Får den vatten eller matar han den, eller kanske klappar den? Jag kan tyvärr inte se riktigt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
9/20/13, 10:21 PM
#4

Det ser ut som om den ger den vatten eller mat.. det syns inte exakt på bilden vad den ger vargen.. Men att den tar hand om vargen och värnar om den syns.. Det är en underbar lek.. Har just börjat att titta lite på den leken och den är lockande bilder i.. en underbar lek..

Tarotstollan
9/20/13, 10:42 PM
#5

Tack! Bra för jag gillar "Styrkan" kortet när det visar snällhet och vänlighet istället för misshandel av något slag. Styrka är ju så mycket mer än bara fysisk styrka!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
9/21/13, 10:28 PM
#6

Här kan man se några av korten i Ylva Trollstiernas sista tarotlek som jag köpt idag. Skrolla ner så kommer de:

http://vipstar.ning.com/page/prisma-tarot

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Sol69]
9/21/13, 10:37 PM
#7

Kul att du hittat en ny lek som lockar dig.. 🙂

Tarotstollan
9/21/13, 10:51 PM
#8

Ärligt talat så är det inte bilderna som lockar mig utan mer det hon skriver om färger, elementen, det astrologiska och totemen. Utan detta hade jag nog inte köpt den!
Det finns ju ingen liten bok till utan jag får läsa allt på datan! Bläää!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

åkerhumla
9/27/13, 10:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Så här ser min nya pendel ut 😍

Bergskristall och koppar för den intresserade 🙂


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

Tarotstollan
9/27/13, 10:23 PM
#10

Väldigt vacker!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
9/28/13, 6:03 PM
#11

Den va jätte vacker. kanske ska köpa mig en en dag.. 🤔

åkerhumla
10/17/13, 8:29 PM
#12

Idag var jag in på min favoritaffär för att köpa en tröja och där vid kassan låg dom… De har säkert legat där varje gång jag varit in men idag kunde jag inte släppa dom. Följa hjärta eller huvud? Det blev följa hjärtat för då jag la ner dom för att följa huvudet så kändes det som att jag "puttade bort" något kärt. 

Best Oracle Card Decks


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

Tarotstollan
10/17/13, 9:26 PM
#13

Grattis Åkerhumla, de är jättefina!

Fick dessa i mitt paket idag. Tyvärr var de väl inte riktigt som jag hade väntat mig, med tanke på hur bilden ser ut på asken! Fast det är ju texten som är viktigast, dessutom var korten kantade med silver mot att det hittills varit guldkanter på hennes kort! Gillar faktiskt silver mer än guld!
http://www.amazon.com/Indigo-Angel-Oracle-Doreen-Virtue/dp/1401934986

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
10/19/13, 2:15 AM
#14

Denna tarotlek köpte jag idag för endast 95:- Kanske inte så  mycket att hänga i julgranen men till det priset tycker jag den är ok!
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/spirit/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
10/19/13, 10:06 AM
#15

Priset kan man inte klaga på men bilderna lockade inte mig alls..

Tarotstollan
10/19/13, 6:21 PM
#16

Förstår dig, men naturbilderna vinner i längden ju mer jag tittar på dem. Fast den blir nog svår att tolka med!
Ändå kul att ha den, får se hur jag gör i framtiden med den. Det är ju alltid en chansning när man inte kan titta på bilderna ordentligt när man funderar på om man skall köpa en lek eller ej.
Denna gången var det priset som avgjorde! Snåljåp, som jag är!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Melodica]
10/20/13, 8:57 PM
#17

Indigo angels oracle tycker jag är jättefin också. Funderar starkt på att köpa den. Hur känns den, Tarotstollan? På vilket sätt skilde sig omslaget mot själva korten? www.tarotblogg.wordpress.com

Tarotstollan
10/20/13, 9:36 PM
#18

#17. Det är nog så att ju fler lekar man har desto kräsnare blir man.

Bilden på asken ser mer ut som en levande människa med vingar medan många av bilderna i leken ser mer tecknade ut som människor.

Dessutom är ju denna leken riktad speciellt till Indigo människor och det kanske gör att leken känns annorlunda mot de som jag har innan!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
10/31/13, 9:52 PM
#19

Denna kom i min brevlåda idag:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/messages-angels-oracle/

Samtidigt kom boken " Jolanda den Tredjes bok om Häxkonst och Shamanism" av Rosie Björkman.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Melodica]
11/1/13, 11:45 PM
#20

Jag fick Celestial Tarot på posten i veckan. Är det nån annan som har den? Den är jättefin och utgår från astrologi, astronomi och mytologi. Väldigt fina bilder.

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/celestial/

Annons:
[Sol69]
11/1/13, 11:58 PM
#21

Jätte fina bilder 🙂

Tarotstollan
11/2/13, 12:18 AM
#22

Oh, den är ju jättefin och verkar ju väldigt intressant och spännande med allt det extra!
Hamnar direkt på min 8 meters lista vill ha/skall köpa😃!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
11/27/13, 2:37 AM
#23

Har köpt lite nya stenar under veckorna som gått, bl.a. dessa:
http://www.newpage.se/chakrapase-med-7-stenar
Köpte mina på Stengården, tyvärr hade de inga vita kvar men jag hoppas att det kommer in för de var bland de vackraste stenar jag sett på länge.
Lyckades ändå få ihop 7 st. chakra stenar men jag vill ha fler! Många fler!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
11/27/13, 3:11 AM
#24

Jag har också köpt en sådan här Apachetår, tog en av de största jag hittade ca 4X4 cm. Har alltid gillat stora stenar, ingen större risk att de försvinner in i dammsugaren om katterna lyckats få ner dem på golvet!
http://www.amuletten.net/sv/ra-mineral/3734-apachetar-ra.html

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Elena-Maria
11/30/13, 4:35 PM
#25

#24 Den var fin. Har också en sådan, men inte lika stor. Tycker de är så himla fina i färgen.

Fred och god växt!

powerofthebass
11/30/13, 10:53 PM
#26

Har köpt en svensk ver av fhutark (runor) i kort verkar vara en bra lek ska börja dra ett kort om dagen

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Tarotstollan
1/9/14, 7:41 PM
#27

Fick idag äntligen hem mitt paket från Vattumannen och deras nyårsrea!
Vet inte om jag vågar tala om vad som fanns i det paketet😉!

Andra delen av "The Encyclopedia of Tarot". En mastig sak på ca: 550 sidor på engelska.

5 olika tarotlekar:
Tarot of the Hidden Realm.
Victorian Fairy Tarot.
Giant Rider-Waite Tarot.
Dreaming Way Tarot.
The Original Dog Tarot som består av 30 kort.
                      +
En gratis CD skiva: "Garden in heaven" för att jag köpte för mer än 500 kr!

Gissa vad jag skall göra i kväll / natt?😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
fridelfina
1/9/14, 10:07 PM
#28

Haha, du är allt stollig du (!) 😎 

Vilket ordentligt paket bara så där och du har ändå köpt flera saker alldeles nyligen, ingen hejd på dig! 👍

 
 

Tarotstollan
1/9/14, 10:23 PM
#29

Jo, jag vet men det var på rea alltihopa! Boken var dyrast!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
1/10/14, 8:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Idag kom äntligen Kuan Yin leken. Jag har längtat och längtat. Bilderna på korten är underbara med mjuka färger och med ett lite drömlikt-filter. Jag önskar korten var liiite större än de är, just för att jag älskar bilderna. De är dock på gränsen till att vara oblandbara för mina små händer, så egentligen är det bra att de inte är större. 
Korten är numrerade och namnade/ har fått titlar, men bilderna avslöjar egentligen inte vad själva budskapet är, så om man inte har boken är man ganska lost. Boken följde i alla fall med :) 
http://www.vattumannen.se/Product.aspx?ProdNo=9780987204189

Conscious Spirit Oracle Deck kom i onsdags. Vissa av bilderna är finare än andra. Baksidan är dock helt underbar. Jag gillar inte ett av korten som uttrycker "Jag är tacksam för styrkan och modet som ärkeängeln Michael ger mig i mitt liv". Eftersom jag är kristen så tror jag att om styrkan inte kommer från mig själv, så kommer den från Gud och inte från någon ängel. Jag känner mig också lite kluven angående om jag kommer använda de eller ej, då många av korten "invitar" eller vill att man ska öppna sig för änglar, gudinnor och andar. 
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/conscious-spirit-oracle/

Det ska bli intressant att se om vi 3 connectar :)

Edit. av Tarotstollan 6 /11 2014. Jag har lagt in nya länkar då de andra tagits bort.

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
1/10/14, 8:59 PM
#31

Så otroligt vackra! Hoppas att du hittar din väg med att kunna jobba med dem.
Jag har skrivit upp båda på min "vill ha /skall köpa lista"!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
1/11/14, 11:17 AM
#32

Ja verkligen vackra Challa. Skriver nog upp dessa på min vill ha lista också.😉

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
4/22/14, 10:40 PM
#33

Denna blev inhandlad idag!
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/archangel-power/

Lika tjock som den första hon gjorde men bilderna är mycket enklare, klarare och inte så blurriga som den första leken var.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
4/30/14, 1:29 AM
#34

För någon dag sedan kom äntligen denna som jag väntat på i några månader.
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/illuminati/
Jag gillar verkligen färgerna och bilderna även om det finns några personer på vissa kort som ser lite konstiga ut, kroppsställningar osv. Bl.a. ser Magikern som här heter "The Alchemist" ut som Jultomten i sin röda och vita dräkt!

Läste lite om leken inne på Aeclectic och många liksom jag tyckte att korten hade tjänat på att vara större då det är väldigt mycket detaljer på dem. Påminner lite om Doreen Virtues första tarotlek men här är inte korten blurriga men det är mycket färg!
Boken som följde med var ju innehållsrik på så sätt att Stora Arkanans kort var avbildade en hel sida stora, medan Lilla Arkanans kort var avbildade 4,5 x 7,5 cm stora, då är det bättre att se på korten i leken direkt som är 7 X 12 cm stora.
I boken finns också förslag på 4 olika stjärnor som man kan testa.

Däremot luktade boken väldigt starkt av trycksvärta och det är sådant jag har väldigt svårt för, den är tryckt på blankt papper och det gör att lukten blir starkare tycker jag! Så nu ligger den på luftning men tyvärr tror jag att den lukten nog kommer att sitta kvar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Evelina!
4/30/14, 6:09 PM
#35

Älskar verkligen mina Änglakort (http://www.amuletten.net/sv/orakelkort-andra-kort/5124-anglatarot-doreen-virtue.html) som fått mig att återuppta tarotläggningen igen efter några års uppehåll. Tack vare den har jag även åter försökt mig på vanliga tarotkort som jag känner mig tryggare och tryggare med för var dag som går. Änglakorten är verkligen fulla av kärlek och andlig värme och det gör dem fantastiskt trevliga att använda.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
4/30/14, 9:59 PM
#36

#35. Härligt Garderob när korten får en att känna så!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
5/8/14, 2:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Kyaaaah! Nu är mina bebisar äntligen här ^^ 

Från vänster: Rosenkvarts, Ametist, Rosenkvartskula och den lilla är Rodonit. 

❤️

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
5/8/14, 6:41 PM
#38

Jättefina stenar! Skall du ha dem till något särskilt eller som prydnad?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
5/8/14, 9:40 PM
#39

Jag har inte bestämt mig än då jag inte kan särskilt mycket om stenar (än), så till en början kommer de nog fungera mest som prydnad och sömnhjälp 🙂

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
5/21/14, 4:42 AM
#40

I går köpte jag en gammal goding som kom ut redan 1985. Har tittat på den länge men det har liksom aldrig blivit av att den "hoppat ner i min väska" och fått följa med hem men i går fick den följa med!😉http://www.aeclectic.net/tarot/cards/hanson-roberts/

Den är mindre än en "vanlig" lek, ca 6X10 cm (mot 7X12 cm) men det tycker jag är ganska så charmigt på den här lilla vackert pastellfärgade leken.
Behändig att hålla i men korten är väldigt glansiga och dessutom satt de ihop ganska så hårt. Trodde först att denna leken var från 1985 och det var därför korten satt ihop så hårt men just min lek är tryckt 2004 så den är "bara" 10 år gammal!
Tänk den stackaren har legat inplastad i 10 år och väntat på mig!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
5/21/14, 9:39 AM
#41

Den var nästan lite mysig, stollan 🙂 

Jag gjorde ett inlägg i min blogg igår för denna veckan blir rena rama paketveckan. 
Jag hade hemskt gärna fått hem nåt av paketen idag, men jag antar att man ska få en leveransbekräftelse via mailen och det har inte kommit än Gråter Visserligen är klockan inte så mycket än, så jag håller tummarna för att det kommer en idag. Glad

challameow.wordpress.com 

Annons:
Tarotstollan
5/21/14, 7:55 PM
#42

Tack för länken Challa!👍 Jag älskar att läsa tarotbloggar men tyvärr är det så många som jag aldrig hittar! Din hade jag aldrig sett innan, den hamnar direkt i min favorit hög!🌺
Vet du om flera svenska tarotbloggar?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
5/21/14, 11:18 PM
#43

Denna boken kom idag, det skall bli intressant och se vad jag kan lära mig av den! Det finns listor på vad både Lenormand-och Tarotkorten står för med bilder.
Dessutom några stjärnor, dels hur man läser Lenormand med Tarotkort och hur man läser Tarot med Lenormandkort och så någon stjärna med korten blandade! Det verkar väldigt avancerat men det skall bli kul att titta lite närmre på det här!
http://www.llewellyn.com/product.php?ean=9780738736006

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
5/22/14, 2:15 PM
#44

Stollan, min blogg är nog en blandning av allt möjligt egentligen 😃
Jag hade tänkt lägga upp reviews på lekarna jag har och börja i samma ordning som jag köpte dem, men nu låg inte Witchy Tarot i flyttlådan i garderoben vilket betyder att jag måste upp till vinden och rota där 😭 (vi kom inte så bra överens). Den var också så konstig för att det prasslade och lät massor när jag hade den i lägenheten, och blev lugnare när den försvann. Jag vet inte om det fastnat något på den. 
Hur som helst: Jag kommer bli mer aktiv med tarot-grejs i bloggen så småning om. 

Fick precis mail om att de nya lekarna blivit skickade, så jag hoppas, hoppas, hoppas de hinner komma hit tills imorgon så jag kan lära känna dem under helgen. 🙂

Har du fått läsa nåt i boken än? Var den nåt att hänga i julgranen?

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
5/22/14, 7:01 PM
#45

Jag har börjat läsa lite grand men den är ju på engelska och det går inte så fort. Måste ju kolla att jag "översätter" rätt när jag läser. 😉

Dessutom så står det ganska mycket innan själva det om lekarna kommer och jag är en sådan person som läser allt innan jag börjar med det "roliga!!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
5/28/14, 11:27 PM
#46

Jo, nu har det blivit påfyllning i mitt tarotförråd igen!😃
Det kom 3st. på en gång och det var inte planerat så men nu är de här i alla fall!
Detta var den första som jag packade upp:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/black-cats/

Den är 5 mm smalare än den vanliga RW annars lika lång. Bilderna är mattare och det gör att korten inte klibbar ihop. Däremot känns de tunnare och kanterna är ganska så vassa.
Katterna är ju inte de där supersöta som man brukar se utan mer tecknade som lite kantiga och ganska så långsmala panterliknande. Inte en enda liten tjock överviktig huskatt här inte!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
5/29/14, 3:15 AM
#47

Detta var den 2:a som kom:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/legend-arthurian/

En otroligt vacker pastellfärgad lek som kom med en tjock bok.

Dessa kort är standard storlek på och även dessa kanter känns vassa. Det är inte det att de är vassa för att de är nya och oanvända utan det har med materialet att göra.

På korten finns de traditionella namnen men även ett namn på vem kortet föreställer. T.ex. The Magician är Merlin, och Ace of Cups är The Holy Grail osv. Många namn som jag aldrig hört innan men det är spännande med den här mytiska legenden.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
5/29/14, 4:57 AM
#48

Detta var den 3:dje och den definitivt konstigaste lek jag köpt.😃 (Hittills)!🤐

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/tarot-of-the-orishas/

Normalstor lek med en tjock bok till, nästan 300 sidor på engelska.
Stora Arkanan består av 25 kort, har inga siffror och många namn är utbytta mot något jag inte vet vad det är.🤔
Däremot finns det en tabell som visar vilka kort som motsvarar den vanliga tarotleken och det är två kort som inte har någon motsvarighet och det är 5 The Hierophant och 8 Strength.
De 4 sviterna är Earth, Water, Fire och Air men det är inte 14 kort i varje svit, 1-10 finns men sen är det 3 andra kort som hör till varje svit
Sammanlagt 77 kort.
Lilla Arkan har för en gång skull riktigt fina bilder mot att det oftast är tvärtom, tycker i detta fallet att Stora Arkanan inte är så vacker.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
7/10/14, 11:03 PM
#49

Detta var den lek jag var och hämtade tidigare idag.
Måste säga att jag verkligen gillar färgerna i den. Trodde först att det inte fanns några hovkort i den men de hade de samlat och lagt längst bak i leken, det följde med en liten bok på 87 sidor också..
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/sirian-starseed/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
8/16/14, 11:25 PM
#50

I dag kunde jag äntligen gå och hämta denna boken. Hade förbeställt den men det strulade lite med utgivningsdagar osv. Det skall bli intressant och läsa vad hon skriver, hur hon tänker om sina kort! De skiljer ju sig som vi vet från den traditionella tarotleken!
Boken är 15 cm X 23 cm och innehåller ca 302 sidor.
http://www.hayhouse.co.uk/books/178180382X/big-book-of-angel-tarot

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
8/18/14, 9:59 PM
#51

Spännande bok, har du redan tarotleken? Berätta gärna mer om korten/boken om du vill 👍

 
 

Tarotstollan
8/18/14, 11:22 PM
#52

#51. Jodå, jag  köpte leken på engelska 2012. Så det har tagit ca 2 år innan de släppte boken till den. Frågan är väl om Kiran förlaget kommer att översätta den till svenska?!
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/angel-doreen-virtue/

Ja, vad kan jag säga om korten?! De är lika tjocka som hennes orakelkort brukar vara, vilket gör att leken är lika tjock som 78 orakelkort på varandra!
Just denna första tarotlek hon gjorde är jag väl bildmässigt inte så glad i, den är vacker på avstånd men i närbild är många kort plottriga och svår tydda. 

Boken ja, hon går igenom alla kort, de finns avbildade i svartvita bilder, vilket tyvärr gör att de är alldeles för mörka och svåra att se vad korten egentligen föreställer. Så där tycker jag att hon gjort en stor miss, för har du inte leken innan så ger ju inte de bilderna någon mersmak om att köpa den!
Det finns förslag på 6 olika stjärnor:
Three Card Spread, Celtic Cross,  Loving Heart Spread, Career: X Marks The Spot, Healthy Steps Spread och Plan B Spread!

Skall väl testa dem någon gång när jag får lust!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
8/19/14, 9:52 PM
#53

OK, kanske inte den lek/bok du varmt rekommenderar vem som helst då… förutom riktiga Doreen-fans ☝️ eller andra intresserade!

 
 

Tarotstollan
8/19/14, 11:37 PM
#54

# 53. Bildmässigt skulle jag hellre rekommendera hennes 2:a tarotlek. Den är klart enklare och tydligare bilder på men kanske inte lika fin som den första som  bl.a. har enhörningar, delfiner och andra små väsen på bilderna.
Det är ju en smaksak, så det är ju jättesvårt att veta vad folk tycker om lekarna!
Det som jag tycker är viktigast att veta om Doreens tarotlekar är att de är gjorda "snällare" än vanliga lekar. Hon har plockat bort alla "farliga och otäcka " namn på korten och döpt om dem
Här är en länk till hennes 2:a tarotlek:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/archangel-power/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
8/22/14, 10:59 PM
#55

Njäe, får rysningar av de där datorritade korten. Och inte min grej riktigt att bara ha "snälla" kort… Då får det räcka med hennes änglakort som affirmationskort.

 
 

Annons:
Tarotstollan
8/22/14, 11:17 PM
#56

#55. De är kul att ha men håller med dig att de normala lekarna med rätt namn och tuffare bilder ger mer att bita i!

 Änglafjant lekar som någon så snällt kallade dem för!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
8/22/14, 11:23 PM
#57

Det blir liksom svårt att bara se bra saker, livet är inte varken rättvist eller kärleksfullt alla gånger. Det behövs lite motgång, problem mm för att göra tolkningen "naturtrogen".  Däremot så tolkar jag ändå på ett positivt sätt, inte bara elände även om kortet ser rätt eländigt ut. 👍

 
 

Challa86
9/22/14, 2:17 PM
#58

Jag blev 28 (😢) igår och hade beställt lite grejer till mig själv i födelsedagspresent från min son och mina katter. (Erkänn att ni också gör så ;p) Har precis varit och hämtat ut paketet och jag är kääääääär. ❤️

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
9/22/14, 10:37 PM
#59

Grattis Challa🌺 i efterskott och till beställda fina och praktiska paket i son och katternas namn! Självklart hade de gått och köpt detta till dig om de hade kunnat själva!😉😃
Spellbook  ser spännande ut!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
9/23/14, 10:17 PM
#60

I dag var jag och köpte en sådan här sten: http://www.stellar.rs/product/mangano-kalcit/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
9/23/14, 10:29 PM
#61

Mycket fin kalcit, Stollan!
Grattis Challa och fina presenter dina nära och kära förärat dig! 😉

 
 

Tarotstollan
10/23/14, 1:15 AM
#62

Denna köpte jag i förrgår och jag tycker mycket om bilderna på korten. Färgerna är milda och lugna och lättolkade tycker jag. Hur den är att jobba med återstår att se senare.
Den LWB som följer med är på 109 sidor och hela boken är på engelska, inte delat med andra språk vilket är ovanligt vad jag vet och det gör ju att det står mycket mer om korten än vad det brukar göra i de vanliga LWB.
Det finns 5 förslag på olika stjärnor: 5 kort The Little Medicine Wheel, 5 kort The Voice Of Your Intuition, 3 kort The Present, 7 kort The Path Of Wisdom och 6 eller 12 kort Parnership.
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/vision-quest/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Challa86
10/28/14, 1:38 PM
#63

Här är mina senaste köp. Jag väntar på en till lek som förhoppningsvis kommer innan det är dags att spöka ut sig inför halloween. Suuuperglad Challa ❤️

challameow.wordpress.com 

fridelfina
10/28/14, 4:17 PM
#64

Åh, berätta om hur wild Woods är!

 
 

Tarotstollan
10/28/14, 9:26 PM
#65

#63. Oh, Grattis Challa, härligt!👍
Får jag fråga varifrån du beställde dem?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
10/28/14, 9:30 PM
#66

Halloween och Wildwood är från Adlibris. 
Arcus Arcanum från Zappoz.se
och stenarna är från tradera. 🙂

-Jag kan berätta om Wildwood senare. Har inte riktigt bekantat mig med den ännu. Halloween Oracle har dock oooootroligt fina bilder. Man blir typ kär så fort man öppnar asken.

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
10/28/14, 9:53 PM
#67

Har aldrig hört talas om Zappoz innan, måste in och kolla där nu!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
10/29/14, 7:37 AM
#68

De tycks vara ganska okända. stollan. Man kan dock hitta lite roliga prylar att klicka hem som tarotlekar och katt-muggar <3

challameow.wordpress.com 

Challa86
10/29/14, 3:41 PM
#69

Idag kom Londa Tarotleken. Jag är lite besviken över att asken och det vita häftet inte var med, men samtidigt vet jag att inte alla sparar dem, så det är okej. Den ser välanvänd ut så jag borde nog rena den innan jag inviger den. 🙂

challameow.wordpress.com 

Annons:
Tarotstollan
10/29/14, 10:21 PM
#70

Så det är inga nya lekar de säljer då utan bara begagnade?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
10/29/14, 10:23 PM
#71

Londa leken verkar vara en ovanlig och spännande lek!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
10/29/14, 10:24 PM
#72

Zappoz säljer nya prylar. Londa leken kom från Tradera  🙂

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
10/29/14, 11:30 PM
#73

Aha!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
10/31/14, 11:41 PM
#74

Ja i dag kom denna:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/visconti-sforza/

En "gammal" lek i ny förpackning. Var osäker på om jag skulle köpa den eller ej men den var faktiskt finare än vad jag trott. Ja, det gäller nu stora arkanan, den lilla arkanan är inte illustrerad mer än hovkorten så dem struntar jag i, det är bara brickor, bägare, stavar och svärd på dem!
Korten är stora 8,5 cm X 16.5 cm! Inga namn eller siffror på några kort, så det gäller att veta vilket kort som är vilket!
Det medföljer en liten lila tarotduk ca 44 cm X 44 cm inte mycket att lägga på, 2 kort på höjden och 4 på längden och då får de ligga tätt!
Boken är vacker med  illustrationer på varje kort i färg och lite andra bilder.
Den är indelad i 6 kapitel: Historia, Den gudomliga Tarot, Vägen till visdom, Trumfen, De fyra sviterna och Tarotresan.
Läggningar som finns med är: Tre kort, Fem kort och Keltiska korset och sidantalet är ca 143. Boken är inte stor i formatet 13,5 cm X 17 cm.
Jag har skummat igenom ganska så många tarotböcker, de flesta på engelska så jag har inte tagit till mig så mycket av dem men denna boken är ju på svenska så den verkar vara lite mera personlig och det lilla jag läst verkar intressant.
Allt ligger i en vackert utformad box som är ca: 23 X 4,5 X 19 cm.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
11/18/14, 7:07 PM
#75

Har precis varit och hämtat denna orakellek, tycker det är väldigt fina och spännande bilder i den. En tjock bok följde med på ca 245 sidor. Det är 4 extra kort med, som har bilder på olika läggningar och i boken finns det sedan 5 andra läggningar till.👍
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/fairy-ring-oracle/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
11/18/14, 9:28 PM
#76

Vackra färger, men dataanimerade kort kan jag visst inte vänja mig vid.. .

 
 

Annons:
Tarotstollan
11/19/14, 1:44 AM
#77

Tur vi gillar olika!👍

Det är så olika med dessa dataanimerade lekar, vissa gillar jag direkt och andra vill jag knappt titta på!
Ibland kan de helt enkelt bli för perfekta för att användas till något annat än ögongodis!🤐

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
11/22/14, 2:05 PM
#78

Igår kom denna skönheten hem till mig. Älskar-älskar-älskar! 😍

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/hidden-realm/

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
11/22/14, 9:50 PM
#79

Grattis Challa till ett vackert inköp! Underbart vackra bilder.
Den finns också här i min samling.🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Denna kommentar har tagits bort.
svartaugglan
11/22/14, 10:21 PM
#81

#63 Vad kul att hitta en till som gillar Arcus Arcanum (som var nr 2 av mitt livs inskaffande tarotkort. Jag köpte när jag var 17 och klassen åkte på resa till Stockholm) och Wildwood (senaste inköpet). Den förstnämnda är så uppiggande, det är något med färgerna tror jag. Den andra är bara underbar.

Tarotstollan
11/22/14, 10:43 PM
#82

#80. Väldigt vacker lek det också, tyvärr har jag inte den (ännu)!
Den står på min vill ha lista!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
11/23/14, 12:23 PM
#83

#79 Jag har inte hunnit använda den än, men funderar på om den inte är lite svår att läsa av just för att näst intill alla kort är porträttbilder. Hur upplever du den när du använt den?

challameow.wordpress.com 

Annons:
Tarotstollan
11/23/14, 6:32 PM
#84

#83. Tyvärr har jag inte använt den till några läggningar ännu, den är mest ögongodis. Kan förstå att den kan vara svårläst då men det får väl bli det som kommer fram när man tittar på kortet, man får titta på deras miner, färger på kläderna och saker som finns i kortet. Något borde man ju få ut av dem, dessutom finns ju boken att titta i.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JodineFritzl
11/26/14, 1:47 PM
#85

Fick hem denna igår 😍 http://www.aeclectic.net/tarot/cards/druidcraft/ Har velat haft ett bra tag men den har varit slutsåld, nu kom den in igen och var dessutom prissänkt, = win!

Tarotstollan
11/26/14, 8:24 PM
#86

#85. Grattis till en fin lek! Varifrån köpte du den?

Den står på min önskelista också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

svartaugglan
11/26/14, 8:38 PM
#87

Min erfarenhet är att om det inte går att få tag på en kortlek så finns den alltid här http://alidastore.com/ :D

Tarotstollan
11/26/14, 8:43 PM
#88

#87. Tack för länken, alltid bra att veta. 👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sjöstjärna
11/26/14, 10:06 PM
#89

På ett sätt tycker jag den typen av lekar är spännande och vackra men samtidigt känner jag att de är för skrämmande att arbeta med för min del. Jag föredrar lite snällare bilder. 😊

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

svartaugglan
11/26/14, 10:54 PM
#90

#89 Kan du inte ge ett exempel på en snäll lek? Jag blev nyfiken på hur en sådan kan se ut

Annons:
Tarotstollan
11/26/14, 10:58 PM
#91

#90. Doreen Virtues tarotlekar är snälla! Hon har tagit bort alla hemska kort och döpt om dem och dessutom har hon gullat till dem extra mycket!
www.aeclectic.net/tarot/cards/angel-doreen-virtue/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
11/27/14, 7:31 AM
#92

#85 DruidCraft är min absoluta favoritlek. Den är lätt att läsa med, något svår att blanda, kvaliten på korten är superb och den ger alltid korrekta readings. 
Hoppas du kommer ha lika mycket glädje av den som jag haft 🙂

challameow.wordpress.com 

Sjöstjärna
11/27/14, 10:26 AM
#93

#90 Ja, som andra sagt här ovan så är Doreen Virtues lekar snälla, hon har till och med en del som är extremt snälla och gulliga och avsedda för barn eller väldigt känsliga personer. Jag gillar hennes Angel Tarot Cards och Archangel Power Tarot Cards. Hm, det var visst svårt att bra länkar för att visa men här kan ni se lite i alla fall.

http://www.badwitch.co.uk/2012/05/review-angel-tarot-cards-by-doreen.html

http://www.myspirit.com.au/p/2207/archangel-power-tarot-cards

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

JodineFritzl
11/27/14, 12:18 PM
#94

#86 köper oftast mina lekar osv på bookdepository.com men nu var denna slutsåld igen. Känns som ett mystiskt tecken :P 

#92 jaa verkligen, har inte hunnit läsa  med den än men jobbar med att lära känna den och den verkar vara bra, har längtat efter den ett bra tag nu och känner att det är rätt lek, bra energi från den och bilderna är ju så jävla underbara. ❤️

svartaugglan
11/29/14, 2:12 AM
#95

#91 Den ser jättevacker ut. Jag kanske skulle köpa en sådan som experiment. Kanske skulle jag bli en snällare människa. Nä, jag är lite mörk i kanten och har inget emot att det finns "hemska kort" 😃

Tarotstollan
12/5/14, 8:09 PM
#96

Denna kom i brevlådan idag!  Det medföljde en röd satinpåse och dessutom 2 extra kort med Strength och Justice ifall man inte gillar att ha dem på de kort som redan finns i leken, omvända siffror alltså. Bra tanke, det tycker jag borde vara med i alla lekar!
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/initiatory-golden-dawn/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

svartaugglan
12/5/14, 10:48 PM
#97

Akvarellerna känns Lo Scarabeo så in i berget

Annons:
Tarotstollan
12/5/14, 11:29 PM
#98

Jovisst är det en av Lo Scarabeos utgåvor. Köpte den för att det var extrapris på den, halva priset är inte fy skam. Tarotlekar är ju inte billigt att införskaffa, så det gäller att passa på när man har tur.  Tycker det finns en del spännande kort i denna leken också!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

svartaugglan
12/6/14, 12:16 AM
#99

lo Scarabeo är fantastiska

Tarotstollan
12/15/14, 12:18 AM
#100

Efter mycket lång väntan (5 månader) så kom den här leken äntligen. Den är som vanligt med D.Virtues lekar väldigt vacker och denna gången är det med gamla sekelskiftsbilder på. Mycket text på varje kort, så är man "lat" och inte orkar tolka själv så får man lätt tolkningen serverad på engelska på varje kort. Detta är hennes 3:dje släppta tarotlek i Sverige!

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/guardian-angel-tarot-cards/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
1/5/15, 7:24 PM
#101

Äntligen, i dag efter att väntat i över 3 månader så kom dessa! Jag hade beställt 3 exemplar av dem, hade först tänk att ge bort i födelsedagspresent, sen julklapp, det blev inget av det!
Nu får det bli "bara" vanlig present, fast å andra sidan det är namnsdagar och födelsedag snart igen…..

http://www.tarothuset.com/gems-oracle-cards

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
1/5/15, 10:43 PM
#102

Ska du ha en själv också? Berätta isåfall hur den är att använda?

 
 

Tarotstollan
1/5/15, 11:11 PM
#103

Ja, en var till mig och de andra två till mina kompisar.

På varje kort står ju namnet på engelska och sen står det vilket astrologi tecken stenen hör och till vilket chakra och dessutom till vilken yoga ställning (där vill det till att man vet vilka positioner det är innan!). Jag har ingen aning!
Det medföljer en liten bok och det engelska står på 44 sidor. En läggning / stjärna på 4 kort. Sen står det lite om att använda korten till meditation, som talisman, hur man laddar korten, astrologin och chakran.

Det kommer nog att dröja innan jag använder dem men hoppas att du förstår lite mer om hur de är upplagda för användning.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
1/6/15, 8:25 PM
#104

Lite mer som inspirationskort typ orakellekarna. Plus kunskap om stenar, chakran och yoga då! 👍

 
 

Annons:
Tarotstollan
1/25/15, 11:51 PM
#105

Glömde lägga in en bild på den fina anteckningsboken jag köpte till mig själv i julklapp. Valde en med svart katt på eftersom jag har en sådan, det finns ju andra fina motiv att välja mellan också.
http://www.stengarden.com/spellbook-dagbok/spellbook-svart-katt.html

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
1/26/15, 9:43 PM
#106

Åh, DEN var superfin! Är det blanka blad eller randiga?

 
 

Tarotstollan
1/26/15, 11:22 PM
#107

Det är helt blanka blad i denna. Vet inte hur det var med de andra, de hade lite olika böcker i olika storlekar och jag såg att det var randiga blad i någon, kommer tyvärr inte ihåg i vilken det var!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
1/27/15, 10:32 PM
#108

Ja, men blanka är bra! Åh, synd att jag nyss fyllt år, annars hade det varit en bra födelsedagspresent att önska! 🎁

 
 

Tarotstollan
1/27/15, 10:43 PM
#109

Äsch, nyss fyllt år! Självklart behöver du en present för att…..
det är kallt, det snöar, det regnar, du längtar efter våren, det är så mörkt ute, du blir glad…….😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
1/27/15, 10:51 PM
#110

Eller hur, klart jag behöver! 🤪😎

 
 

Tarotstollan
2/3/15, 1:06 AM
#111

Så har jag äntligen köpt och fått hem den:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/shadowscapes/

Vacker, eterisk och allt vad folk har kallat den men jag håller med de som sa att den hade vunnit på att publicerats i större storlek. Det är väldigt svårt att se vad bilderna egentligen föreställer och jag antar att jag kommer att sitta med ett förstoringsglas i många timmar för att riktigt kunna se korten!😉
Den är ju nästan garanterad som 100 % ögongodis, även om jag vet sådana som använder den som sin huvud lek!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
fridelfina
2/3/15, 10:05 PM
#112

Ja, visst är den vacker! Smått obegriplig, men jag har faktiskt testat ett bra läggningar och det gick typ bättre än förväntat!

 
 

Tarotstollan
2/9/15, 7:57 PM
#113

Vanessa leken.

2015-02-09 19:54            

I dag kom den äntligen och det var många fina och roliga kort i den!
Den kom i en liten plåtask, vilket är jättebra för då är ju leken skyddad ordentligt och den kommer ju heller aldrig att gå sönder som de vanliga askarna ofta gör efter ett tag.

Storleksmässigt är den mindre än en vanlig lek ca: 6 X 9,5 cm. Den är t.o.m. 0,5 cm kortare än Hanson-Roberts lek.
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/vanessa/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2/18/15, 12:17 AM
#114

I dag fick jag min Månkalender gjord av Sandra Daneberga Eriksson. Passade jättebra att den kom nu, för då kan jag vara med från Månens första dag  den 19:onde och följa med i cykeln från början. Blir nog lite lättare då, inbillar jag mig! Vilken spännande kalender, det finns så mycket att läsa varje månad så jag lär ha fullt upp med att försöka ha koll på Månen!😉😃

Gillar ni Månen och vill veta vad den håller på med varje dag kan jag verkligen rekommendera denna kalender!👍
http://www.amuletten.net/sv/almanackor/5505-mankalender-2015.html

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
4/17/15, 7:23 PM
#115

Beställde denna i Måndags och i dag kom den, kul bilder som bygger på "Ridderns" bilder, så den blir inte så svår att tolka som jag först trodde.
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/mibramig-magical/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
4/17/15, 7:32 PM
#116

Dessutom köpte jag denna kalendern också, det finns med 2 ganska långa artiklar om Tarot "The To-Go Tarot Kit" 7 sidor och " Tarot´s Crystal Allies" 7 sidor. Alltid intressant att läsa artiklar om Tarot, särskilt nu eftersom jag inte visste att det skulle vara med något om Tarot i denna kalendern!👍
http://www.llewellyn.com/product.php?ean=9780738726854

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
4/22/15, 12:45 AM
#117

I måndags köpte jag 2  tarotlekar, båda är sådana jag velat ha länge. Det de har gemensamt är väl att de är väldigt färgglada!
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/art-nouveau-tarot/
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/faerie/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
6/19/15, 12:11 AM
#118

I dag köpte jag denna:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/ghosts-and-spirits/
En ovanlig och kuslig lek. Svåra bilder och mycket smådetaljer. Påminner lite om Shadowscapes men medan den har ljusa pastell färger så är denna i mörka, dova färger. Ändå väldigt fin!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
fridelfina
6/19/15, 2:48 PM
#119

Tror sidan fick nån midsommarspunk…. såg mycket lustig ut och jag såg inga kort. Men jag får kolla en annan gång!

 
 

Tarotstollan
6/19/15, 5:50 PM
#120

#119. Ok, hoppas att den funkar senare.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
6/20/15, 4:56 PM
#121

Konstigt, nu är webbsidan blockerad…. kanske vi har för hög säkerhet på dator?

 
 

Tarotstollan
6/20/15, 8:44 PM
#122

Aeclectic har väl bra säkerhet på sina sidor av vad jag förstått, det måste de väl med tanke på att "hela jordklotet" kan vara medlemmar där inne.
Jag har aldrig haft några problem med att komma in och skriva hos dem. Hoppas att det inte är något allvarligt fel på din dator.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
6/26/15, 1:55 AM
#123

I dag kom denna boken:
http://www.bokus.com/bok/9781781804131/tarot/
Det finns förslag på 6 olika stjärnor i den. Den stjärnan jag tycker verkar  mest spännande är " Spiritual guidance reading" som består av 8 kort.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
7/1/15, 12:57 AM
#124

Denna boken kom i fredags och den är verkligen tjock och intressant! Synd bara att den troligtvis aldrig kommer att översättas till svenska!
http://www.adlibris.com/se/bok/holistic-tarot-9781583948354

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
7/8/15, 8:59 PM
#125

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
7/25/15, 8:52 PM
#126

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
7/25/15, 9:43 PM
#127

#126 Jag gillar båda, den första har fina färger i mitt tycke men verkar svårtolkad. Den andra har jag tittat på ett antal gånger, fast det är ju det där med datorbilder 😮men fin är den.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
7/26/15, 12:28 AM
#128

#127. Ja, det är många som inte gillar data manipulerade bilder och jag kan hålla med om att det blir konstigt emellanåt men just denna leken gillar jag. 
Jag tycker om att bilderna blir tydliga och lättolkade och i detta fallet verkar ansiktena också vara neutrala. För jag gillar inte när de använder riktiga människor i korten, jag fastnar lätt i ansiktena och börjar fundera på vilka de är och varför de ville vara med på kort i lekarna osv.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
8/20/15, 3:32 AM
#129

Av en slump kom jag på att jag inte hade köpt färdigt "Shadows boxen", så jag beställde del 2 så den är komplett nu. Kom idag, det märks tydligt att det är olika konstnärer som arbetat på de två olika lekarna men det kan vara kul också, även om jag gillar bilderna  och det artistiska i del 1 bättre.
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/book-of-shadows-so-below/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
9/1/15, 5:26 AM
#130

Var och köpte mig en Amazonit i dag, valde en som var tumlad då de råa var så vassa. Dessutom tycker jag inte färgen kom fram så bra på de råa.
**http://www.bing.com/images/search?q=amazonit&qpvt=amazonit&qpvt=amazonit&FORM=IGRE
**

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
9/2/15, 3:32 AM
#131

För lite mer än 2½ år  sedan lade jag in denna länken:
http://tarot.ifokus.se/discussions/5165fd09ce12c4768200090f-vad-tror-ni-om-det-har
Nu har jag köpt den, passade på när de sålde ut dem för halva priset.
Har bara bläddrat igenom korten och börjat att titta i boken och den verkar faktiskt väldigt spännande med alla olika stjärnor och förslag på hur man skall tolka och dra korten.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
9/29/15, 8:14 PM
#132

Köpte en sådan här på mässan, tyckte att det som den står för passar mig bra just nu.
http://www.6e-sinnet.se/kristaller-stenar/trumlade-stenar/ogonagat

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
10/4/15, 1:51 AM
#133

Denna var jag och hämtade i dag:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/infinity-tarot/
Väldigt fina bilder men det känns konstigt utan kant på bilderna, det är precis som om bilden försvinner ut från kortet på något konstigt sätt ut i evigheten och det är kanske det som är meningen med denna evighetslek?!🤔 
Korten är tunna  och lite sladdriga och för stora för att jag skall kunna greppa om dem och blanda. Så det får ske på ett annat sätt än det jag är van vid.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
10/4/15, 3:03 AM
#134

Även denna kom idag:
http://www.tukanforlag.se/bok/tarot/
En väldigt vacker bok, det känns som att bläddra i en illustrerad barnbok. Det är inbunden i stor dubbelspiral som gör att när man öppnat boken så ligger den stadigt och platt. Fina bilder på en enda tarotlek genom hela boken, vilket är bra då det inte ger ett rörigt intryck då man tittar.
Det negativa är att namnet på leken inte nämns och att det är en Marseille lek som använts. Vilket betyder att det inte finns några illustrerade bilder på lilla arkanan, mer än antalet bägare, mynt, stavar och svärd.
Det är 3 olika stjärnor med i boken, 21 korts stjärna, 3 korts stjärna och Keltiska korset, alla korten gås igenom noga och man får tolka själv olika positioner och sen finns det också ett slags "facit", där man kan kolla hur de tolkar korten. Faktiskt väldigt intressant tycker jag!
Självklart finns det den vanliga "standar presentationen" för varje kort också.
Hittade leken som används i illustrationerna, det är tydligen samma kvinna som gjort den som skrev boken.
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/beginners-tarot/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
10/4/15, 10:51 AM
#135

#133 Typ fina, men oj vad jag störde mig på de små dropparna inne i åttan/evighetstecknet.. Fast om det inte var där kanske det grundläggande går miste i leken….

 
 

Amandla
10/4/15, 12:36 PM
#136

#133 De tilltalar mig! Och det händer inte så ofta kan jag säga. Jag gillar färgerna, motiven, formen… 👍

#134 En nybörjarbok som utgår från kort utan motiv i lilla arkanan?? Låter som att författaren missat en del 🤪


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
10/4/15, 7:40 PM
#137

#135. Fridelfina, de dropparna är hål i korten om du inte såg det. Det känns konstigt att se dem, det håller jag med dig om men utan hålen ingen evighetssymbol. Fast jag tror nog att jag heller sett korten fyllda med en svart markering och så att motiven inte var borta just där.

#136. Kul att du gillar dem! Jag vet att du har svårt att hitta något som tilltalar dig.
Jag tänkte inte ens på det, ärligt talat! Sen vet jag inte om jag skulle säga att det är en bok för Nybörjare, även om det står så. 
Om jag tänker som om jag vore helt novis på korten så hade denna boken inte varit något för mig, alldeles för avancerade läggningar och förklaringar, men det är jag det! 🤐

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
10/4/15, 8:24 PM
#138

#137 Jag tänkte på att paketet & boken ju heter "Beginners tarot"… och nej, det passar inte för rena newbies, det håller jag helt med om.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fridelfina
10/4/15, 8:25 PM
#139

#137 Svarta "droppar" vore nog bättre!

 
 

Annons:
Tarotstollan
10/18/15, 12:10 AM
#140

Har investerat i denna:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/herbal/
Har dessutom köpt 3 Mossagater och 2 Svarta Turmaliner som tydligen också går under namnet Skörl.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
10/18/15, 9:14 PM
#141

#140)

Bägardrottningen var fin! Men så gillar jag ju daggkåpan också! 😉

 
 

Tarotstollan
10/28/15, 12:19 AM
#142

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
11/7/15, 1:25 AM
#143

Denna boken kom idag, en ny läggning för varje dag hela året!👍
De flesta verkar vara med 5-12 kort men några med fler, den största stjärnan verkar vara med 20 kort!

http://www.amazon.com/365-Tarot-Spreads-Revealing-Magic-ebook/dp/B00JMJJWYU

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
11/7/15, 2:34 AM
#144

Även denna boken kom idag. Massor av nya insikter, historian bakom korten och förklaringar om symbolerna på korten. Även mycket om konstnärinnan Pamela Colman Smith. Jätteintressant tycker jag!
Bara ett fel enligt mig: Varför måste korten vara så fula med så fula färger mm. Tappar lusten att ens använda den som studielek, så jag får väl investera i en Radiant istället!😉

http://www.amazon.com/Secrets-Waite-Smith-Tarot-Worlds-Popular/dp/0738741191

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
12/28/15, 11:52 PM
#145

Köpte 3 st. Sköldpaddsagater / Turritellas idag.
http://www.stengarden.com/se/search.php?id=28603

Köpte denna tarotleken också:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/spiral/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
12/29/15, 10:39 PM
#146

Den tarotleken var ….. ja, tror jag tycker om den, men blir lite osäker då korten verkade så röriga, fast det kan ju bero på bildkvaliteten kanske?

 
 

Annons:
Tarotstollan
12/29/15, 10:55 PM
#147

#146. Ja, det är mörka murriga färger, mycket symboler och detaljer som kan vara svåra att se först. Mycket att ta in med andra ord!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
1/12/16, 11:25 PM
#148

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sagaliten
1/14/16, 11:06 PM
#149

#66 Challa86, nu när du haft Halloween Oracle ett tag vad tycker du om dem? Var är det för typ? Är det som orakel/änglakort fast Halloweeninspirerade ? (För visst är det väl samma sak eller har jag förstått det fel då?) #78 Challa86 verkligen otroligt vacker kortlek. Hur är den att jobba med? Är den svårare när inte bilderna visar mer, eller är det kanske tom lättare för att man bara kan känna in korten och inte tänka på alla måste om du förstår hur jag menar. #80 Svartugglan, även din The Wildwood är otroligt vacker, men är fortfarande lite ny på detta med Tarot och så. Och vad jag såg så stod det inte de vanliga namnen på så är det en tarotlek eller något annat? Hur känner man då igen korten? #148 Tarotstollan, hur många kortlekar har du egentligen 😄 Känns som du borde ha en hel drös 😉 kikat på en del av dem. Finns så många otroligt vackra och jag vet i ärlighetens namn inte hur jag ska kunna välja 😁

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Tarotstollan
1/15/16, 12:20 AM
#150

Svarar åt Svartaugglan då hon inte varit inne på länge. Jag tror att det är Keltiska eller Druidnamn (vad det nu heter) på korten, det finns många lekar med helt ändrade namn eller med endast några kort i varje lek. Du kan se på numret vilket kort det är.

Ja, jag har en del lekar, vet ärligt talat inte exakt hur många det är, kanske ett 80-tal just nu men samlingen den växer hela tiden.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
1/15/16, 12:55 AM
#151

Skulle väl egentligen sagt att det finns massor av lekar med olika namn på korten då det beror på vad artisten vill förmedla och om leken har ett annorlunda tema. Oftast, men inte alltid så ser man på numret vilket kort det är. Ibland så får man gissa vilket kort det är men då brukar det komma med en bok som man kan läsa i om korten och oftast är då kortet avbildat i boken. Så har det i alla fall varit i de lekar jag köpt som har varit lite annorlunda jämfört med standarden.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sagaliten
1/15/16, 1:08 AM
#152

#151 men då måste man i alla fall kunna alla korten i huvudet och ordningen ☺️ Inte kommit riktigt dit ännu 😜 Och 80, jösses asså, det va inte dåligt 😄 Jag har 3 varav 1 är en sån miniatyrvariant och ena va mormors och så en som jag köpte i tonåren, men den tilltalade mig inte alls nu 😊

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Tarotstollan
1/15/16, 1:42 AM
#153

I stora Arkanan är det ju 22 kort och de är ju numrerade, så inget problem. I vilken ordning du vill ha sviterna med 14 kort var, spelar ju ingen roll, det gör ju du som du vill. Jag har mina i bokstavsordning, andra har dem efter vilken årstid de representerar eller något annat.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
1/28/16, 1:32 AM
#154

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
1/29/16, 11:42 PM
#155

Den här kom igår:
http://faktabocker.se/bocker/bocker-ovrigt/sok-svaren-med-tarot.html
Jag gillar bilderna, färgerna och de stora korten ca 8 x 13 cm. Boken som är med är lättläst och alla kort är avbildade i boken.  Allt ligger förpackat i en smart liten låda.
Det enda jag inte gillade med den är, korten 2-10 i varje svit! Det är inga illustrerade bilder på dem, bara antalet objekt i varje svit.😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
1/30/16, 9:24 AM
#156

#155 sånna lekar är så tråkiga 😕

challameow.wordpress.com 

katsy
1/30/16, 3:09 PM
#157

Hej!

Har läst igenom tråden och ni verkar ha koll på många lekar och kan kanske ha tips på något för en Nybörjare?

Helst något med vackra bilder och om möjligt svensk text. Eller är det svåra texter i engelska häften?

fridelfina
1/30/16, 3:20 PM
#158

Cosmic är en lek jag gillar och har som brukar rekommenderas, den har nyss kommit ut på svenska igen, se inlägg Tarotstollan gjorde nyligen Sen beror det nog lite på vad man attraheras av lite, vad som är "lätt att läsa" för dig. Min första och stora kärlek, som jag tyckte var bra även i början är ju Jolanda den tredje. Hon har en bra bok till också.

 
 

Tarotstollan
1/30/16, 7:38 PM
#159

Skriv gärna nya inlägg om ni har särskilda frågor om sådant som inte gäller det som vi lägger in som nya inköp i denna tråden.
Det är lättare att hålla trådarna rena på ämnet som de skall handla om då.👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
3/5/16, 7:17 PM
#160

Denna kom i går:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/chrysalis-tarot/

Så otroligt vackra bilder att man bara försvinner in i dem!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
3/5/16, 7:21 PM
#161

Även denna kom igår:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/mystical-cats/

Också så obeskrivligt fina bilder att katterna känns nästan levande!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
4/7/16, 12:08 AM
#162

Har köpt denna boken och den verkar bra. Massor av frågor att arbeta med och fundera över.
http://www.amazon.com/Tarot-Your-Self-Workbook-Transformation/dp/1564145883

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sagaliten
5/5/16, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#163

Är ett tag sen nu men ääälskar min änglatarot. Minns inte om jag nämt den innan eller inte. Men har i alla fall även köpt lite stenar nu Rosenkvarts Lepidolit Månsten Rökkvarts

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Tarotstollan
5/6/16, 9:47 PM
#164

#163. Härligt att du är nöjd med din lek och stenarna låter som ett bra inköp.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
5/8/16, 4:41 AM
#165

Denna leken köpte jag för någon månad sedan:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/reflections/

Den känns verkligen annorlunda…  🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
5/10/16, 11:45 PM
#166

Äntligen har jag fått hem denna, bilderna är helt fantastiska!
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/winged-enchantment-oracle/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
5/10/16, 11:49 PM
#167

Även denna kom igår, helt underbara bilder på fantastiska fantasidjur. Älskar Lisa Hunts bilder och teckningar. http://www.aeclectic.net/tarot/cards/fantastical-creatures/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
leemland
5/11/16, 7:05 PM
#168

#166 Hur är den? "Hittade" den förra veckan och blev helt förälskad 😛Ska helt klart köpa den snart 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tarotstollan
5/11/16, 8:29 PM
#169

#168. Har inte mer än tittat på den, ögongodis direkt!  Skall testa några av läggningarna som kom med i häftet när jag hinner.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

leemland
5/11/16, 9:14 PM
#170

#169 Berätta gärna mer när du har hunnit testa de. Tror nog den hamnar i kundvagnen snart 😉

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tarotstollan
5/12/16, 1:08 AM
#171

Denna kom igår och  den är väl en av de första lekarna Doreen Virtue gjorde och jag har velat ha den men den har varit slut. Jag var mest intresserad av den p. g. av temat, tyckte det verkade så spännande med änglar och helgon.
Nu kom den äntligen i nytryck och dessutom på svenska.
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/saints-angels-oracle/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
6/3/16, 3:15 AM
#172

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

leemland
6/3/16, 8:35 PM
#173

Jag kunde inte låta bli och vänta på tarotstollans recension av Winged enchantment oracle cards. Så den trillade ner i brevlådan för en tid sedan 😃

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tarotstollan
6/3/16, 11:25 PM
#174

#173. Tur du inte väntade för då hade du fått sitta och rulla tummarna läääänge till! 😉Den ligger i högen men det ligger många före den som väntar på sin tur!🥵

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
leemland
6/4/16, 6:18 PM
#175

#174 Hahah okej .  Ja så blir det ibland 😛 
Kunde inte sluta tänka på den från det jag först såg den och kände verkligen att den "kallade" på mig så den fick komma hem 😂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tarotstollan
6/12/16, 12:40 AM
#176

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
7/8/16, 12:59 AM
#177

Då var det dags för lite påfyllningen i högen igen. Dessa kom för några dagar sedan:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/magical-forest/
Detta är en lek som har några år på nacken och jag har funderat länge på inte om utan när jag skulle köpa den. Jag gillar bilderna och eftersom det är en R. W. klon, så bör det nog inte bli alltför svårt att jobba med den om och när jag vill det.
Ramen runt mina kort ser inte ut som på bilden, jag fick den vanliga Lo
Scarabeo kanten med namnet på kortet i de fyra språken på. Inget som stör mig men jag vet att det är många som är irriterade på det.

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/fairy-lights/
Denna leken är lite speciell, eftersom den från början är målad i 39 bilder och sen är varje bild delad till 2 kort!
Själva motiven tycker jag är lite för oskarpa för min smak men jag ville ha den ändå.
Det tråkiga är att jag hade räknat med att det skulle stå en lista i LVB om vilka kort som hörde ihop men det gjorde det inte. Vissa kort är lätta att se vilket det hör ihop med men många får man testa sig fram med,  inte alltid att det är det man tror!
Överlag en spännande lek ändå!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sagaliten
7/11/16, 3:45 PM
#178

Idag fick jag lite fnatt 😃
Och då är det ändå så många kvar 😛

http://sagaliten.blogspot.se/2016/07/oj-och-hur-ska-jag-gora-vill-ha-sa.html

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Tarotstollan
7/11/16, 7:13 PM
#179

OJ, har du beställt alla dem? Finns ett par där som jag också vill ha!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sagaliten
7/11/16, 10:38 PM
#180

#179 haha japp, allihopa Tarotstollan Och då är det ändå måååånga kvar på listan av 24 😄

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

leemland
7/12/16, 6:47 PM
#181

#178 Du måste berätta hur Shaman wisdom cards är 🤤 Den ser underbar ut 😃

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Tarotstollan
7/12/16, 7:59 PM
#182

#181. Lägger in en länk här så de som är intresserade av dessa kort kan läsa lite om dem.
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/shaman-wisdom/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

leemland
7/12/16, 8:11 PM
#183

#182 Tack! Hade helt glömt bort den sidan 🤪hahaha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tarotstollan
7/12/16, 10:03 PM
#184

Denna kom idag, fast min är på svenska, Änglasvar.
Äntligen kan jag väl säga att det är en orakellek som ger de svar man vill ha: ja, nej, inom en vecka, inom en månad, vänta, agera, det är upp till dig, släpp taget, ta reda på mer, kompromissa, oroa dig inte, du är redo mm.
Hade jag vetat detta innan så hade jag beställt den engelska varianten för länge sedan!
http://shop.angeltherapy.com/angel-answers-oracle-cards

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Juvela
7/13/16, 12:12 AM
#185

#184 jag har också den och gillar verkligen att det finns så raka svar



Jag råka visst komma hem med denna idag



Tilltalade verkligen mig där på hyllan och jag gillar den so far.

Ingen ask till korten bara..

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/steampunk-fell/

Tarotstollan
7/13/16, 1:54 AM
#186

Ja, den är fin, står på min 8m önskelista… 😛😉
Ja, det är synd när man köper dessa paket att det inte finns en riktig ask med till korten men man kan ju använda den vita lådan som följer med i paketet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Juvela
7/13/16, 8:29 AM
#187

Haha jaså? 😄 (8m ?) Jo får väl ta den. Kan ju dekorera den lite så den ser finare ut, och så att det syns vilken lek det är. 😊 Kanske inte så kul med en hel hög med vita askar senare…

Sagaliten
7/15/16, 12:02 AM
#188

#181 Absolut, ska försöka komma ihåg det 😁😊 #184 Oj, men det är ju kanon, måste jag ha. Får minsann förtur 😜

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
Tarotstollan
7/15/16, 3:03 AM
#189

Om ni vill diskutera särskilda lekar gör en egen tråd för den leken! 🙂
På det viset håller vi denna tråden ren från en massa inlägg och andra kanske vill vara med och diskutera.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sagaliten
7/21/16, 1:24 AM
#190

#189 Klokt Tarotstollan #181 Du får hålla utkik här framöver 😊 Slog mig precis nu att detta kanske eg bara ska vara till tarotkort eftersom det är på Tarot iFokus, men tycker mig minnas att jag sett stenar också så berättar ändå. Har köpt en bok som heter spå dig själv i kärlek,arbete och ekonomi. I FB-gruppen andlig frihet finns en kvinna Stina som jobbat på en sån spålinje och som gjort ett lite udda spåkoncept. Är en bok 76 svar. Så man ska ställa en fråga sen antingen välja ett nummer mellan 1 och 76, eller bara bläddra fram och tillbaka, eller göra upp kort/lappar med 1-76 och det nummer du får, så går du in i boken och på den sidan hittar du 1 svar i varje ämne, kärlek i relation, kärlek som singel, ekonomi och arbete. Lite kul tyckte jag och kosta inte så mycket så varför inte liksom 😄 Och en pendelduk har jag också köpt 😊 Och de småänglarna som "U and I an the Divine" som lägger Tarot på youtube har. Änglakort i guldpåse på kortkonst.se Och så hittade jag även fantastiskt roliga och lite vulgära Gudinnekort på samma sida Längesen jag shoppade loss rejält så nu jäklar 😂 Ska framförallt bli roligt att prova alla dessa olika. Fast nu ligger allt på rening under fullmånsnätterna.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Tarotstollan
7/23/16, 11:21 PM
#191

I går kom då vampyrsetet och leken är magisk och skrämmande vacker, bilderna är ju väldigt mörka men förståeligt då det rör sig om "nattens barn" som Dracula så vackert myntade. De verkar vara relativt lättolkade ändå. Boken som följer med är på ca: 300 sidor, på engelska.
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/vampyres/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sagaliten
9/16/16, 7:04 PM
#192

Fyllt på men nya lekar som är på ingång bla The Enchanted Map Oracle Cards Archangel Oracle Cards Healing With the Fairies Joie de Vivre Tarot Healing With the Angels Oracle Cards Myths &. Mermaids Tarot of the Magical Forest Messenger Oracle Energikällan Astrological Magic Oracle Cards 😁 Och idag bidde det lite utökning av stenar Falköga Rosa Agat Blå Topas Aventurin Granat Angelit Sodalit Guld obsidian (Och nä, jag är inte riktigt klok 😂) Och lite önskad utökning i bloggen, en bok som heter "kristaller för inspiration och glädje" Någon som har boken förresten? Åsikter om den? http://sagaliten.blogspot.se/2016/09/underbar-bok-som-jag-vill-ha-och-lite_7.html Och ni glömmer väl inte fullmånen inatt 😉

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Tarotstollan
9/16/16, 10:02 PM
#193

#192. Oj, det var verkligen en rejäl påfyllning! 👍 Vad kul! Önskar jag haft råd att beställa så mycket på en gång.
Tyvärr, den boken har jag aldrig varken sett eller hört om innan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sagaliten
9/18/16, 10:25 PM
#194

#193 haha ja, jag får såna knäppryck ibland… dumt att springa ut det 😂 Men nu dröjer det nog till nästa ryck 😜

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Tarotstollan
9/21/16, 2:11 AM
#195

I dag kom denna boken men min är på svenska. I denna länken kan man se lite bilder och se i registret vad som finns med i boken:
https://www.amazon.com/Secrets-Universe-100-Symbols/dp/1845436083
Så här ser den svenska varianten ut:
http://www.bokus.com/bok/9789174615173/100-symboler-som-avslojar-universums-hemligheter/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
9/28/16, 11:18 PM
#196

Denna kom igår tillsammans med korten som man kan köpa till eller tillsammans med boken:
http://www.adlibris.com/se/bok/budbararen-9789187512155
Korten:
http://www.adlibris.com/se/bok/budbararen-healingkort-9789187512216

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
10/4/16, 2:10 AM
#197

I går var jag och köpte denna gamla godingen. Fast min är från nyutgivningen, så jag har inte de där silver detaljerna på min lek som var tryckta på den gamla utgåvan.
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/tarot-of-the-old-path/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sagaliten
10/12/16, 9:31 AM
#198

Här kommer min senaste kära lek  (Börjar tro jag är beroende)  http://www.aeclectic.net/tarot/cards/gilded/

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Tarotstollan
10/12/16, 11:36 PM
#199

#198. Ja, den är så vacker. Det är den jag jobbat med hela året men märker nu att jag faktiskt börjat att tröttna på den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
10/23/16, 2:30 AM
#200

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sagaliten
11/6/16, 4:47 AM
#201

Har fått hem en skönthet nu som jag blir "exquisite och delicate" av att kika på. Känner mig sådär skick, skör och som ett konstverk www.aeclectic.net/tarot/cards/linestrider-tarot/ #200., 78 doors var något som tilltalade mig, men jag gillar inte när de är så att där står vilket kort det är på 6 ställen. Upptäckte det samma på en av mina andra favoriter när jag plockade upp den. http://www.aeclectic.net/tarot/cards/magical-forest/ Du som har sån koll på lekar stollan. Har du tips på andra lekar som har som den sista av din med lite text till korten?

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Tarotstollan
11/6/16, 6:20 AM
#202

#201. Så fina! Linestrider står på min önskelista!

Det är Lo Scarabeos gamla utgivningar som har namnet på 6 olika språk på korten. Har för mig att jag läst att de slutat med det nu.

I och med texten så tycker jag den påminner mer om en Orakellek än en Tarotlek men de enda lekarna jag kan komma på just nu, är ju Doreen Virtues. De har ju text på alla 3 lekarna, varav "Guardian Angel Tarot" har mest text av alla.
Jag skall försöka lägga på minnet att komma ihåg lekar med text på!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
12/3/16, 4:38 AM
#203

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
12/4/16, 6:49 PM
#205

#204. Jättefina!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Nacilia
12/4/16, 7:52 PM
#206

#205 Ja, jag älskar dem eftersom jag är animist! Men det blir en hel del att lära in innan jag kan läsa med dem fullt ut, jag vill lära mig mer om alla djuren också när jag känt in leken på egen hand. Som Nybörjare blir det mycket på en gång, haha.

Nacilia
12/4/16, 7:52 PM
#207

Dubbelpost.

ionah
12/7/16, 5:08 PM
#208

Tarot of The Sephiroth En rent kabbalistisk tarotlek utan nymodiga hittepåbetydelser.

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/tarot-of-the-sephiroth/


ionah
12/7/16, 5:08 PM
#209

dubbelpost


Annons:
Tarotstollan
1/14/17, 4:49 AM
#210

I går kom mina senaste inköp:

Den 1:ta leken:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/after-tarot/
Denna tycker jag är kul och dessutom ett komplement  till den vanliga Rider - Waite Tarot och den nyare varianten New Vision Tarot lekarna.
3 olika lekar som bygger på samma grund men olika uttryck!👍
Tycker också att baksidan är otroligt vacker med sina vita liljor och röda rosor.

Den 2:a leken är:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/ceccoli-tarot/
Denna ser så gullig och oskyldig ut med sina pastelldockor / barn på bilderna men vid närmre titt så är den faktiskt väldigt otäck. Ibland tar det en stund innan man faktiskt ser vad bilden föreställer och det kanske inte är det man först trodde man såg.
Ändå är den spännande och annorlunda i sin tolkning. Jag tror dock att den kan vara ganska så svår att tolka och arbeta med om man inte är van.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
1/30/17, 10:03 PM
#211

Denna kom idag:
http://webbshop.arella.se/gaia-orakelkort-2
Vackra kort som vanligt. Många kort på kvinnor, några träd, några kort på olika symboler, ett enda kort på en man och ett vackert kort på den indiska guden Ganesh.
Måste säga att jag är förbryllad av valet av kort men förhoppnings ger det sig väl när man börjar arbeta med den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2/3/17, 3:12 AM
#212

Köpte denna idag:
http://aeclectic.net/tarot/cards/anne-stokes-legends-tarot/

Jag gillar denna konstnärinnas bilder och de är ingen besvikelse i denna leken heller. Tyvärr inga illustrationer på 2 - 10 i Lilla Arkanan och LBW  häftet är som en dubbelvikt sådan och den är tjock och tar extra plats i asken och det är inte mer information för det.

Köpte även en sådan här sten idag:
http://www.stengarden.com/stenar/trumladstenar/hypersten-trumlad.html
Den glimmar verkligen vackert!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

leemland
2/3/17, 12:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#213

#212 Jag tar gärna cup of ace 🤪 hahah 

Idag kom denne till mig: http://www.aeclectic.net/tarot/cards/housewives/ 
Såg den när jag beställde böcker, och kunde bara inte låta bli att ta hem den 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tarotstollan
2/3/17, 9:14 PM
#214

#213. Den verkar kul, funderat länge på om jag skulle köpa den också så småningom. 🤔
Tycker kort 15 är väldigt bra, det frestar mig i alla fall!😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

leemland
2/3/17, 9:37 PM
#215

#214 Dom va alla underbara i stora arkanan 😛 Döden va bland de bästa 😂 hahahha.. Har inte kollat lilla  än 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tarotstollan
2/8/17, 12:50 AM
#216

Denna kom igår:
http://www.bokus.com/bok/9789163920028/tarot-stall-en-fraga-och-fa-svar/
Inte mycket att ha men jag var nyfiken på den och alltid kul att ha lite annorlunda lekar. Synd bara att det endast är stora Arkanan i den, hade varit roligare med en hel lek.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Sagaliten
2/18/17, 9:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#217

Då har jag fått hem lite nya lekar här och av annan karaktär. Detta är LoA-lekar Var en kvinna som råkat köpa dubbel uppsättning och istället för att behöva returnera med alla de kostnaderna så köpte jag dem för en billig slant. Ska bli kul att kika närmare på dem. Och har såklart även lite vanliga lekar på ingång också. Inte kunnat låta bli. Jag är verkligen torsk på olika sorters lekar. Men försöker att inte bara välja många olika vackra utan med olika aspekter också. Har någon "life path" någon "past life", "soul jurnyes" (Får mig att känna mig lite något bättre 😜

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Tarotstollan
2/18/17, 5:05 PM
#218

Kul med lite nytt och sådant som man själv inte skulle köpa. Tarotleken och boken har jag också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sagaliten
2/18/17, 8:56 PM
#219

#218 var lite så jag kände också faktiskt. Lite utanför mitt stora intresse, men ändå kul. Och boken tänkte jag var passande då jag passat på att köpa en angelreaderkurs av Doreen under julrabatterna. Tänkte det kunde vara roligt  All erfarenhet berikar och utvecklar ju en . Tarotleken gillar jag himla mycket också faktiskt.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Tarotstollan
5/9/17, 5:52 AM
#220

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
6/6/17, 2:56 AM
#221

Idag kom denna:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/universal-waite/

Visst är den finare än den vanliga leken med sina tydligare bilder men jag tycker tyvärr att färgerna är för bleka för min smak.
Ändå kul att ha den och dessutom är den på svenska.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
6/6/17, 11:17 AM
#222

#221 Den är absolut finare i min smak än vanliga RW, bland annat för att färgerna är blekare 🙂Jag gillar också att den är på svenska.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
6/21/17, 3:08 AM
#223

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
leemland
7/26/17, 10:36 AM
#224

Beställde denna leken.  Hoppas nu den är på engelska som de står , hahaha. 😂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tarotstollan
7/26/17, 9:51 PM
#225

#224. Ja Shadowscapes Tarot är underbart vacker och den bör vara på engelska, då jag inte läst något om att den kommit ut i någon svensk utgåva.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

leemland
7/27/17, 2:48 PM
#226

#225 Va skönt 🙂 Har beställt den via wish så i värsta fall så är den på kinesiska😂hahaha.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tarotstollan
7/27/17, 8:31 PM
#227

#225. Ja men bilderna hade varit som vanligt, även om texten hade varit på kinesiska. Lite svårt att läsa L V B bara….🤪😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
8/2/17, 4:50 AM
#228

Återigen påfyllning i tarothögen, idag anlände dessa tre:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/animal-totem-tarot/
**http://aeclectic.net/tarot/cards/everyday-witch-tarot
**http://www.aeclectic.net/tarot/cards/kamasutra/

De två översta har helt underbara, vackra, inspirerande och roliga bilder att studera, det var svårt att slita sig från ett kort till nästa.

Den sista har den vanliga Lo Scarabeos kvalité och texter på korten och en vanlig LVB medskickad.  Bilderna är vackra och intressanta, oavsett vad man än tycker om sådana här lekar!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

leemland
8/12/17, 3:34 PM
#229

Idag hämtade jag ut - Shadowscapes tarot
Vet inte om jag gillar den, känns som om det är utskrivna bilder bara (dock bra papper) 

Ni som har den - hur stora är korten? :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tarotstollan
8/12/17, 10:08 PM
#230

Mina är 7  X 11,8 cm och då är ramen runt om bilden 3 X 7 mm inräknat i det, alltså standarutgåva.
Det finns en utgåva utan ram och en utgåva i mindre storlek i plåtburk men vet inte hur liten den är.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
RosaKatten
8/25/17, 4:11 PM
#231

Jag har precis fått hem After Tarot som är som en kopia av den vanliga RW, men korten visar vad som händer några sekunder efter. Till exempel magikern har fått alla sina redskap att flyga omkring i luften istället för att ligga på bordet. Otroligt häftig lek! Jag connectar otroligt bra med den och intuitionen har fått sig ett riktigt skutt :) https://www.bookdepository.com/After-Tarot-Pietro-Alligo-Giuli-F-Massagli/9788865274217?ref=grid-view&qid=1503670223634&sr=1-1

Amandla
8/25/17, 6:41 PM
#232

#231 Den verkar intressant! Jag gillar  ju Tarot of the New Vision som bygger på vad som syns från andra hållet, som bakom Magikern, Rättvisan osv.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
RosaKatten
8/25/17, 8:55 PM
#233

#232 Vad kul, den har jag också spanat in! Jag gillar de här varianterna på RW, figurerna man är så van vid får liksom nytt liv, det blir ett annat djup. Det ger verkligen nya infallsvinklar och nya perspektiv. Här är en bättre länk till After Tarot http://www.aeclectic.net/tarot/cards/after-tarot/

Amandla
8/25/17, 10:00 PM
#234

Precis! Den vanliga RW är jag inte så förtjust i, den känns "platt", men de här nya varianterna ger mycket mer.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
8/25/17, 10:57 PM
#235

Båda de sista lekarna är verkligen enastående. Man får ett nytt djup i de gamla bilderna!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sagaliten
9/2/17, 5:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#236

Då har man passerat 60 kortlekar nu. 😄 Har både många tarotlekar, men även shaman, älvor, änglar, orakel, astrologi, totem och säkert något mer… Senaste tillskotten. (Plus att jag äntligen fått klart mina RNA runor 😊)

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Sagaliten
9/2/17, 5:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#237

Lite struligt via mobilen visst 😳

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Tarotstollan
9/2/17, 6:00 AM
#239

#236. Jättefina!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
10/5/17, 2:00 AM
#240

Dessa kom igår:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/oceanic-tarot/

Ja, lilla arkanan är inte mycket att hurra för men jag gillar färgerna och motiven. Funderar på att använda dessa som inspiration för mina målningar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
11/30/17, 3:04 AM
#241

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
1/4/18, 2:52 AM
#242

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
3/2/18, 2:08 AM
#243

Jag har köpt denna boken:
https://www.amazon.com/Tarot-Masters-Insights-Leading-Experts/dp/1781803048
Skall bli intressant att läsa och se vad de här "proffsen" inom Tarot har att berätta om sin syn på korten.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
3/3/18, 5:05 AM
#244

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
3/3/18, 5:13 AM
#245

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

leemland
3/18/18, 10:15 AM
#246

#245 Visst är druid och housewives underbara? 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tarotstollan
3/18/18, 9:45 PM
#247

#246. Den är klart annorlunda och lockar till många fniss och leenden!
Tycker korten är vassa och stela.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

leemland
3/28/18, 6:49 PM
#248

#247 Okej. Vad gör ni med alla dessa tarot/orakel etc ni köper? Använder ni dom hela tiden eller? 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tarotstollan
3/28/18, 11:57 PM
#249

#248. Jag startar en egen tråd om din fråga.
På det viset håller vi denna tråden ren från en massa inlägg och andra kanske vill vara med och diskutera.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
4/3/18, 3:32 AM
#250

Denna kom för några dagar sedan:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/wildwood/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
4/6/18, 1:40 AM
#251

Nu har den kommit och bilderna är otroligt vackra. https://www.usgamesinc.com/Whispers-of-Lord-Ganesha/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
4/6/18, 1:51 AM
#252

Dessutom har jag äntligen lyckats att få tag i boken till The Cosmic Tarot:
https://www.amazon.co.uk/COSMIC-TAROT-signposts-along-path/dp/0945766122

Kanske plockar fram den igen och börjar arbeta lite med den!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
4/18/18, 3:30 AM
#253

Har tydligen missat att lägga in bild på denna Tarot kalender, som jag köpte och fick för några veckor sedan:
http://www.llewellyn.com/product.php?ean=9780738752570
Jättefina bilder, läggningar, tips på böcker och intressanta artiklar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
4/26/18, 1:37 AM
#254

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Diana The Celt
4/26/18, 11:39 AM
#255

Ååh Tarot of the leaves har varit i min önskelista länge! Visst är det hon som också gjorde guardian Tarot och bleu cat Tarot? :) Säg gärna hur du upplevde den när du fått chansen att prova den :)

Tarotstollan
4/26/18, 10:50 PM
#256

Ja, det är samma konstnär, var tvungen att kolla Guardian för den kände jag inte till. Kommer antagligen att köpa Blue Cat också, så småningom!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Diana The Celt
5/17/18, 9:50 PM
#257

Iih äntligen kom mina nya kort: Dame Darcy och Wagabond wild Tarot :D 

Även Color your own Tarot av Mary Packard kom idag och jag har tillbringat större delen av dan med att färglägga de. Hittade inte korten på aeclectic men det är denna:
https://www.bookdepository.com/Color-Your-Own-Tarot-Mary-Packard/9781626868656

Riktigt roligt att sätta sig ner och måla egna kort när man får tid över :D 

Det finns så många målarböcker för vuxna med Tarot motiv, funderar på att skaffa in en sån också snart.

Tarotstollan
7/20/18, 3:59 AM
#258

Denna kom igår:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/art-nouveau/

Sen när jag var ute, så passade jag på att köpa denna:

http://www.stengarden.com/wicca-magi/altar-cloth-kat-med-bok.html
Vet att jag inte behöver den men tyckte att den var så fin, hade svårt att välja mellan de 2 olika modellerna de hade.
Det är ingen tunn och sladdrig duk som det oftast är, utan en rejäl och stadig sak.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
7/28/18, 5:36 AM
#259

Dessa 2 lekarna kom igår:

https://www.tarotshop.com/before-tarot-deck
Baksidan på denna leken är nog en av de vackraste baksidor jag sett på någon tarotlek!

http://www.llewellyn.com/product.php?ean=9780738759777
John Bauer tarotleken har jag väntat länge på, massor av bilder från hans konstnärskap jag aldrig sett innan!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Following the great success of the New Vision Tarot and of the After Tarot, here comes the third volume of the Trilogy: the Before Tarot. The traditional images of Tarot are now portrayed a few moments “before” they happened. Each of the Arcana opens a wholly new window into our understanding of the cards, adding a time dimension to what we see and know.
  • Redigerat 8/20/21, 4:19 AM av Tarotstollan
leemland
8/2/18, 4:40 PM
#260

#259 Köpte faktiskt också John Bauer leken nyligen 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tarotstollan
8/29/18, 2:18 AM
#261

#260. Vad tycker du om den?

Jag har bara gått igenom korten och tycker de verkar svårtolkade. Kanske jag tycker annorlunda  i framtiden om och när jag börjar arbeta med den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

RosaKatten
8/29/18, 9:38 PM
#262

Nu har jag haft Quantum Tarot i några veckor. Jag gillar den mer och mer. Den kombinerar Tarot med astrologi och astronomi, vilket ger nya infallsvinklar och ett helt annat djup. Guideboken som följer med är väldigt bra, med både korta och långa beskrivningar / tolkningar för varje kort . Gillart! Det enda jag kan tycka är lite trist är att korten är väldigt tunna och kanterna har redan börjat bli lite nötta. http://www.aeclectic.net/tarot/cards/quantum-version-2/

Tarotstollan
8/29/18, 11:13 PM
#263

#262. Det är en lek jag tittat på länge men inte heller kunnat bestämma om jag skall köpa eller ej. Tycker det är spännande med astrologin. Ja, det är trist när lekarna är så dåliga, jag har också råkat ut för det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
8/29/18, 11:32 PM
#264

I går hämtade jag denna:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/tarot-mucha/
En färgglad Rider klon.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

leemland
9/9/18, 10:31 AM
#265

#261 Gillar bilderna och utstrålningen av dom. Har dock inte använt dom än 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Tarotstollan
9/28/18, 2:43 AM
#266

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
9/28/18, 9:17 AM
#267

Oj, den leken känns väldigt svår att tolka… "bara" ett djur och så har sviterna andra namn än vad jag är van vid. Men fin att se på 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tissa
9/28/18, 10:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#268

Dessa två kom hem till mig förra veckan 😁

Tarotstollan
9/28/18, 10:52 PM
#269

Härligt Tissa! 🙂Jag har Shadowscapes också men kommer inte ihåg om jag har Healing med änglarna. Jag har så många lekar att jag inte alltid kommer ihåg  vad jag har och inte har!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
9/28/18, 11:15 PM
#270

#267. Ja, jag köpte den mest som ögongodis (tror jag), det finns ju 2 ord som ledtrådar längst ner och förklaring på vilken svit som är vilken men jag håller med dig, den blir nog svår att tolka.
Fast det är kul att sitta och titta på dem och kanske tolka lite hipp som happ med den!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
10/4/18, 2:58 AM
#271

Den här kom häromdagen:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/new-mythic/
Jag köpte setet, så det medföljer en bok på ca 250 sidor.

Det är en nyare variant men bilderna är ganska lika varandra. Det är dessutom den leken som är avbildad ovanför med sajtens namn!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

leemland
10/4/18, 5:37 PM
#272

#268. Vad tyckte du om den leken? 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Tarotstollan
10/4/18, 10:00 PM
#273

#272. Är det 268 du menar eller vilken?🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tissa
10/5/18, 8:54 PM
#274

#272 Gillar shadowscapes för de vackra bilderna. Är inte så bra på att läsa korten än, läser i boken 😏 Samma med healing leken. Där blir det bara dagens kort😏

leemland
10/16/18, 5:15 PM
#275

#273 Det stämmer 😂 Så går de när man ska skriva snabbt 😂

#274 Okej 👍 De är bra att öva 😉

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Amandla
10/16/18, 6:24 PM
#276

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: