Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 825 ggr
[Sol69]
8/19/13, 6:17 PM

God kväll 19 augusti

Idag har inte varit en rolig dag..

Varit hos tandläkaren och de är hemskt 😮och till råga på har de mage att ta betalt för det och inte lite heller 😡

Men nu slipper jag i alla fall besöka dem på ett tag och de känn skönt 😃

Hoppas ni andra har gjort något trevligare idag 🙂

Ha en mysig måndagskväll 🤗

Annons:
Skogshumblan
8/19/13, 6:59 PM
#1

God kväll! Sol, hu stackare! Hoppas du slipper gå dit på ett slag nu. Själv har jag varit ledig idag. Känns helt fel att vara ledig den bästa arbetsdagen av alla men jag överlever nog :) Ska vika tvätt och lyssna på "Sagan om Isfolket". Himla spännande måste jag säga. Sträcklyssnade nästan igenom bok nr 1. Ha en skön kväll!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Sol69]
8/19/13, 7:13 PM
#2

Isfolket har jag läst flera gånger. Synd att den inte finns som tv serie. Då hade jag tittat 😃

Skogshumblan
8/19/13, 7:19 PM
#3

Ja sol det vore något! Har helt missat denna serie, förmodligen inte så kompatibelt med mitt f.d kristna insnöade liv;) såg av en slump att den fanns som ljudbok i min app och har ju hört om den avv er här inne så jag var tvungen att prova och är nu fast.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
8/19/13, 7:59 PM
#4

Ja du Sol, gott att besöket är över iallafall. Man kan faktiskt fundera kring deras priser. Inte kosntigt det börjar bli en klassfråga det där.

Ja Isfolket ja, läste den redan slutet av 80 talet, innan den var klar och väntade en evighet på varje bok. Sedan läste jag om den och Häxmästaren och Solens rike flera gånger. Sandemo anses ju inte riktigt rumsren och finns ju inte på biblioteket. Jäkla underskattad i de fina kretsarna😕

Hoppas du får kryat på dig Skogis❤️

Själv är jag tillbaka på jobbet igen och som vanligt så känns det efter ett par timmar att semestern inte ägt rum. Tänk vad man kommer in i det fort. på gott och ont förståss. Gott att se kompisarna igen och fikarasterna var najs, en del att uppdatera från alla håll.😃

Trots att jag gäspade mig igenom gårdagen och sov som en stock vaknade jag redan 02.30 och kunde omöjligt somna om. Gick till slut upp vid 3 och gjorde flera övningar i boken Magin och blev på allt bättre humör. Det där med att öva sig på att känna tacksamhet är ju egentligen inte klokt. Men så mycket vi tar för givet här i världen. Så mer glitter åt folket🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

fridelfina
8/19/13, 8:50 PM
#5

Hej på er!

Nä besök hos tandläkaren är inte min favvo heller! 🤐😮 Men jag har sen typ 10 år en så snäll en som man kan vara hur barnslig som helst hos så jag går dit iallafall nu för tiden! 👍 Innan dess hade jag inte varit hos tandläkaren på typ 10 år… pga rädsla

Åter på jobbet ja, började ju andra veckan idag men skulle allt behöva mer ledighet känner jag… trött och har dåligt med ork… Ska nog ta och göra kväller nu så jag åtminstone är utsövd till i morgon bitti då klockan ringer vid halv fem!

Ha en god natt på er och ha en fin dag i morron

 
 

Pagan
8/19/13, 9:17 PM
#6

Ja susssa gott Fridelfina. Ska strax göra det samma. Min klocka ringer ungefär vid samma tid 04.20 suck! men hoppas vi får en god natts sömn och vaknar med nya friska tag och att det magiska griper tag i oss och gör livet bara såååå gott att leva.

Gäsp,😴 var e fjärrkontrollen…………………..till livet

Fullt ös - medvetslös😂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[Sol69]
8/19/13, 9:24 PM
#7

Sov gott på er alla min klockar ringer 5 så ska också sussa snart 😴

Verkar som om ingen får någon sovmorgon i morgon.. Alla ska vi upp med tuppen 🙂

Men tror att månen börjar göra sitt så hoppas ni inte påverkas av att den snart är full igen.. 🤔😴

God natt på er alla 🙂

Skogshumblan
8/19/13, 9:26 PM
#8

Godnatt tjejer. Ska också upp vid fem i morgon. Ha en bra dag i morgon!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
8/19/13, 9:40 PM
#9

Sussa gott tjejer❤️

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
8/19/13, 9:46 PM
#10

Jag ska _inte_ gå upp vid fem, varken imorgon eller knappt någon annan dag alls om året. Jag får sova så länge jag vill för det mesta, någon fördel ska man väl ha som sjukpensionär? 😉

Nu har vi haft litet tårtkalas här, jag valde en enkel utväg och gjorde en kladdkaka med after eight. Superdupersmaskens! 😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
8/19/13, 10:53 PM
#11

Här har varit stora shopping dagen idag, i att köpa mat alltså!
Fast jag har handlat lite annat också😞! Kommer i en annan tråd senare😉!
Har så ont i fötterna att de bränns och vet att jag skall ut i morgon igen och handla mer! Det blir ju inte så mycket som jag orkar släpa hem åt gången i min "Dramaten", allra helst när det rör sig om kattsand och andra tunga grejer som är ett måste direkt!
Skall skriva lista senare så jag inte missar något jag måste ha hem, det är lätt hänt när skåpen är tomma!

Jag avundas er inte som måste gå lägga er så tidigt för morgondagens arbete, fy attan alltså!
# 10. Amandla, det låter gott, hur använder du After Eight´en?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
8/19/13, 10:58 PM
#12

Recept:

100 g smör

12 + 18 bitar after eight (i en stor ask är det ungefär 50 bitar)

2 dl socker

2 dl mjöl

2½ msk kakao

1½ tsk bakpulver

Smält smöret, ta av från värmen och lägg i after eight-bitarna. Rör om så det blir en jämn smet.

Blanda sen i socker, mjöl, kakao och bakpulver direkt ner i grytan, rör om så allt blandas.

Häll smeten i smord och bröad form. Grädda i 18 minuter i 175 grader. Ta ut kakan och lägg på 18 bitar after eight, sätt in kakan igen i 5 minuter. Servera med lättvispad grädde.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
8/19/13, 11:10 PM
#13

Tack, det skall testas å det snaraste!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: