Annons:
Etiketttolkningar
Läst 699 ggr
Falkögon
2013-08-12 11:27

Hjälp med tolkning av tarotkort

Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp att tolka korten Kung i Pentagram samt Döden - d v s vad de tillsammans betyder. 

Någon som kan hjälpa mig? 

Tacksamma hälsningar,

Med Kärlek och ljus

Namaste, 

Emell 

Annons:
Skogshumblan
2013-08-12 17:21
#1

Hej! Välkommen hit in. Det är lättare att hjälpa dig om vi får veta vilken fråga du lagt för.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

fridelfina
2013-08-14 21:47
#2

Om jag tolkar dem tillsammans som ett allmänt råd du fått av korten (beroende på hur du dragit dem/vilken position de har) skulle det kunna bli att det handlar om att det kommer att ske/beror på en förändring eller en förlust av en materiell trygghet eller någon du kan lita på. Eller omvänt någon du litar på eller en materiell trygghet du har förändras eller förloras. Men som Skogshumblan skriver är det lättare om du delger frågeställningen, så här blir det bara "obegripligt".

 
 

Falkögon
2013-08-18 09:22
#3

#1 och # 2

Tack att ni tar er tid och hjälper mig. Jag drar alltid 2 kort för dagen och då kom dessa 2 kort upp. Den dagen hade jag kontakt med en handläggare på banken, så jag antar att korten alltså visar på dessa "bankaffärer" jag styrde upp- och det jag ej vet/undrar över är om korten visar på en positiv förändring eller på att det kommer gå åt skogen. :) 

Tack igen!

Med Kärlek och ljus

Namaste, 

Emell 

Skogshumblan
2013-08-18 09:25
#4

Ok, brukar du på förhand bestämma vad korten ska visa? Ex första kortet något gott i dagen , kort nr två en styrka du ska ta vara på ETC.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Falkögon
2013-08-18 09:40
#5

#4

Hrm, nää det brukar jag inte göra men nu när du säger det så inser jag att det borde jag ju verkligen göra. Tack för tipset! Som sagt, jag är Nybörjare på dessa kort och försöker hanka mig fram så gott det går :)

Med Kärlek och ljus

Namaste, 

Emell 

Skogshumblan
2013-08-18 15:17
#6

Falkögon, fråga gärna eller dela dina tankar här inne. Det är så vi kommer vidare, Nybörjare som van :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Falkögon
2013-08-18 15:24
#8

#7

Tack!

Med Kärlek och ljus

Namaste, 

Emell 

fridelfina
2013-08-18 19:24
#9

Falkögon: vilken känsla hade du när du la korten?

 
 

Falkögon
2013-08-18 19:48
#10

#9 

Min första känsla då jag tittade på korten var att den förändring jag gjort (mindre investering) skulle komma att leda till något positivt (dvs att det tidigare dödläget nu öppnade upp en ny dörr) men sedan då jag tittade närmare på kortet "Döden" så tänkte jag "Åh, nej - tänk om kortet istället betyder något negativt?" dvs att det kommer att gå utför…

Med Kärlek och ljus

Namaste, 

Emell 

fridelfina
2013-08-18 19:58
#11

Eller så var det en förstärkning på att det kommer att ske en förändrig från "dödläget" och såna lägen kan väl för det mesta bara bli bättre? 👍

 
 

Falkögon
2013-08-18 20:19
#12

#11

Ja, det är det jag hoppas på och önskar in 🙂

Tack för hjälpen!

Med Kärlek och ljus

Namaste, 

Emell 

Upp till toppen
Annons: