Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 791 ggr
[Magisk]
8/7/13, 10:40 AM

Medium

hejsan, är det någon som vet nått bra medium i Stockholm? Vilka är dom bästa Tarot kort för Nybörjare? :)

Annons:
[Ravenna]
8/7/13, 3:38 PM
#1

Hej Magisk! Din första fråga har jag inget svar på, men kanske någon annan? Eller prova att fråga inne på ÖN.

Din andra fråga finns det många svar på och du hittar säkert andra trådar om du använder sökfunktionen härinne. Ganska vanlig fråga nämligen. :-)

Ett alternativ är Rider-Waite som är rättfram, tydlig och därför bra för Nybörjare. Den är den klassiska tarotleken. Jag har den själv, i formen Radiant Rider-Waite och har inte känt behovet av att använda någon annan när jag väl lärde känna den. Funkar fint för mig fortfarande.

Men, med det sagt: du ska förstås använda den lek som passar dig bäst. Inte alla gillar Rider-Waite. Det måste ju funka energimässigt mellan dig och tarotleken, då blir det bäst. :-)

[Melodica]
8/7/13, 4:58 PM
#2

Jag tar emot klienter för sittning och har lokal i centrala stockholm. Har pm:at dig om mer info.

Elena-Maria
8/7/13, 5:59 PM
#3

Kan nog tycka att Cosmic Tarot är en bra lek. Den finns även på svenska.

Fred och god växt!

Skogshumblan
8/7/13, 6:00 PM
#4

Magisk, välkommen hit. Du har fått bra svar av Ravenna och Melodica redan. Hoppas du hittar det du söker. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Magisk]
8/8/13, 12:31 AM
#5

Hej tack så mycket för svaren! Jag ska nog pröva dom två som ni rekommenderade! Tack för välkomnandet :)

[Sol69]
8/8/13, 9:25 AM
#6

Magisk titta på nätet på de tarotlekar du tycker ser fina ut. och den som du känner att du dras till är nog den som du skall börja ned. 🙂

Jag började med cosmic Tarot och Nu har jag ju flera lekar att välja mellan, 😃

Annons:
[Friendspirituell]
8/10/13, 6:51 PM
#7

Hej!

Jag har lång erfarenhet av Tarot och studerat Tarot sedan början av 90-talet. Det finns bra nybörjarlekar (Rider-Waite ) för dig som är ny på Tarot.

Rider-Waite  är en Tarotlek som passar alla Nybörjare bättre än andra? Ja, jag tycker faktiskt det. Vill du lära dig grunderna inom Tarot för husmansbehov och för att sedan kunna utvecklas i din egen takt. Så är Rider Waite ett bra tips.

Jag rekommenderar den tarotleken därför att den har illustrerade motiv i Lilla arkanan. Detta innebär att korten i Lilla arkanan (precis som de i Stora arkanan) har motiv som beskriver kortens betydelse. Det finns tarotlekar där korten inte är illustrerade, utan istället bara visar till exempel några stavar eller några bägare osv. Det gör att det blir mycket svårare för dig som oinvigd och nybörjare att tolka korten.

Lycka till!

Upp till toppen
Annons: