Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Gott & Blandat

Medium

2013-08-07 10:40 #0 av: [Magisk]

hejsan, är det någon som vet nått bra medium i Stockholm?
Vilka är dom bästa Tarot kort för nybörjare? :)

Anmäl
2013-08-07 15:38 #1 av: [Ravenna]

Hej Magisk! Din första fråga har jag inget svar på, men kanske någon annan? Eller prova att fråga inne på ÖN.

Din andra fråga finns det många svar på och du hittar säkert andra trådar om du använder sökfunktionen härinne. Ganska vanlig fråga nämligen. :-)

Ett alternativ är Rider-Waite som är rättfram, tydlig och därför bra för nybörjare. Den är den klassiska tarotleken. Jag har den själv, i formen Radiant Rider-Waite och har inte känt behovet av att använda någon annan när jag väl lärde känna den. Funkar fint för mig fortfarande.

Men, med det sagt: du ska förstås använda den lek som passar dig bäst. Inte alla gillar Rider-Waite. Det måste ju funka energimässigt mellan dig och tarotleken, då blir det bäst. :-)

Min hemsida Katten & Kvasten - helande, häxkonst, tarot

Anmäl
2013-08-07 16:58 #2 av: [Melodica]

Jag tar emot klienter för sittning och har lokal i centrala stockholm. Har pm:at dig om mer info.

Anmäl
2013-08-07 17:59 #3 av: Elena-Maria

Kan nog tycka att Cosmic Tarot är en bra lek. Den finns även på svenska.

Anmäl
2013-08-07 18:00 #4 av: Skogshumblan

Magisk, välkommen hit.

Du har fått bra svar av Ravenna och Melodica redan. Hoppas du hittar det du söker. :)

Anmäl
2013-08-08 00:31 #5 av: [Magisk]

Hej tack så mycket för svaren! Jag ska nog pröva dom två som ni rekommenderade! Tack för välkomnandet :)

Anmäl
2013-08-08 09:25 #6 av: [Sol69]

Magisk titta på nätet på de tarotlekar du tycker ser fina ut. och den som du känner att du dras till är nog den som du skall börja ned. Glad

Jag började med cosmic tarot och Nu har jag ju flera lekar att välja mellan, Skrattar

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.