Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1166 ggr
[Sol69]
2013-08-03 10:36

Tredje augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag..

Har blivit lite sena vanor här sen jag fick lov att vara hemma. Men har i alla fall hunnit äta frukost och ge katterna mat. 

Ögat börjar se lite bättre ut. Men inte bra än. men har börjat blekna lite i alla fall..

Om det inte blir allt för varmt ska jag ta en liten promenad idag så jag kommer ut i alla fall. Sen har jag tänkt mig en bok och lite korsord i skuggan.

Ska bli skönt den dagen hela ögat är normalt.. så ska jag gå ut njuta av att kunna va som alla andra.

Ha en bra lördag alla underbara.. 🤗

Annons:
Amandla
2013-08-03 11:06
#1

Morrn! Jag sitter på balkongen och läser, var till bibblan igår och fick med mig 10 böcker hem. Fyra stora vackra om inredning i shabby/lantlig stil, en roman, en biografi om Constance Mozart, och fyra andliga. Läser en stund i en bok, byter, bläddrar lite i en inredningsbok, drar något tarotkort och läser om det i Ylva Trollstiernas senaste "Tarot, korten på bordet" (min egen bok). En ganska typisk Amandla-dag, dessutom ska jag som tårta på moset bada och klippa Albinpudeln sen för han börjar se ut som ett litet krullmonster 😮😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Sol69]
2013-08-03 11:14
#2

Amandla du är som min dotter läser 100 olika böcker samtidigt. 😃

Jag köper böcker och läser en åt gången och lägger på hög för att kunna läsa sen. När andan faller på. Men vill helst ha mina egna böcker. för så vet jag de är mina böcker. och jag kan spilla i dem om de är så.

Men vist händer det att biblan för besök av mig, men dock inte ofta 🙂

Pudlar är oerhört fina hade en chef en gång som hade en kungspudel som såg ut som ett stort lejon i pälsen. oerhört vacker att se på. 😛

Pagan
2013-08-03 11:17
#3

Morron🙂

ja sena vanor är rätt skönt. nyss hemkommen från morgonens stavpromenad. Jösses vad varmt vi har, just nu mer hälsosamt att vara ute, +32 inne! Luftfuktigheten är hög. Lika svettig efter duschen som innan.

Funderar på vad jag ska hitta på, men än inga storslagna planer.

Låter skönt Amandla, lojt, slappt och gott.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
2013-08-03 11:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Pudlar är bäst! Jag är helt pudelfixerad och pälsvårdsfetischist brukar jag säga 😛Älskar att hålla på och fixa och dona med dem, och klippa dem så de blir riktigt fina. Mindre kul med klipphundar som krånglar, men mina egna är så snälla och duktiga 😍

Här är min Pixie som valp! Hon har egna valpar nu, inte här utan hos en uppfödare. Om två veckor får jag hämta hem henne 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Sol69]
2013-08-03 11:25
#5

Vilken liten sötnos 😉

Många säger att man antingen är hund eller katt människa. 🤔Men jag tycker om både och Föredrar dock stora hundar, framför små. 

Men jag har valt att ha bara katter för de sköter sig själv, bara de har en ren låda och vatten och mat. En hund ska man ha tid med och jag anser inte att jag skulle vara en bra matte om jag valde att skaffa hund som mitt liv ser ut nu. 🤔

Amandla
2013-08-03 11:28
#6

Tid är något som jag har mycket gott om… så hundar - och då små! - passar mig utmärkt. Skulle gärna ha fler småpudlar, och det lär det bli så småningom. Har planer på att ta en kull på Pixie nästa år, så nu ska jag börja läsa på om lämpliga hanar 😘


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Sol69]
2013-08-03 14:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Varmt är det 😓 Tog en promenad innan lunchen för att svalka mig en stund nere vid Vättern. Men det var vindstilla där och inte ens svalt i skuggan 🥵Men vackert är det och man får mycket energi av att sitta där en liten stund 🙂

När jag va på väg hem ringde en jobbar kompis och ville hälsa på. Och inte kunde jag neka till att komma hit. har ju prata om det i snart 3 år och får hon ett ryck nu kan jag ju inte säga nej. 😃

Fast va de va varmt att stå och göra en sockerkaka i värmen 😓🥵

Tur att den sköter sig självt.. i ugnen.. 😃

Nää nu ska jag sätta mig och njuta av skuggan och vänta på mitt besök och att kakan blir klar. 🙂

Amandla
2013-08-03 14:40
#8

Haha, ja det är allt tur att man inte måste vara med i ugnen och hålla på och greja med kakor och sånt därinne! 😂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
2013-08-03 15:26
#9

God eftermiddag! Varmt är väl en mild beskrivning. I morse när jag vaknade vid 6 hade vi på norrsidan 15 grader men de steg raskt till 20:) Har inte gjort så mycket idag, passar på att tvätta lite, torkar fort i sol och blåst men snart så drar vi ut på kräftfiske! Hoppas kräftorna har det lagom varmt där de är så de är pigga och glatt travar in i burarna. Mmmm!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2013-08-03 16:39
#10

Vaknade med huvudvärk och en värme som var som en bakugn det blåste  dock halv storm men tyvärr var det för tryckande för att hjälpa. Sen mulnade det på rätt snabbt och sen kom det lite muller och ett mycket högre muller och sen kom det lite åskregn. Ca 10min sen var det roliga slut! Nu är det soldisigt och varmt och precis vindstilla. Det är konstigt egentligen att vädret kan ändra sig så fort på mindre än en timma.🤔

Nu sitter jag och funderar på vad jag skall hitta på för något roligt att göra, har ingen lust med någonting! Känner mig dåsig av efterverkningarna av huvudvärken som gick bort med hjälp av piller! Har millioner saker att göra men lusten finns inte!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2013-08-03 18:36
#11

God afton på er!

Här har vi sålt cykel = 1000 kr inkomst! Passar bra då jag och barnen åker ut på en Siljabåt i morgonkväll! Kommer hem på tisdagmorgon. Åker med svägerskan och barnens 2 kusiner. Maken (samt min bror också förstås) börjar jobba på måndag så vi roar oss själva.

Har städat en del idag och handlat lite lördagsgodis, är ju inte så mycket för att steka på stranden och i denna värme är det nog svårt att hitta en sval plats. Men åker nog och badar på kvällskvisten iallafall.

 
 

Upp till toppen
Annons: