Annons:
Etiketttarot-stjärnor
Läst 1224 ggr
Tarotstollan
2013-07-31 22:59

Kortens positioner.

Är det viktigt för er att lägga korten precis som det står i stjärnan?

Ta t. ex. Keltiska korsets 10 kort, måste ni lägga ut det som det brukar avbildas eller kan ni tänka er att lägga 10 st. kort efter varandra i en lång rad?

Eller är det just charmen med läggningen, att vi kan lägga dem i bestämda stjärnor som folk använt i vissa fall i kanske hundra år eller mer?
Eller har ni någon annan tanke om positionerna?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
2013-07-31 23:17
#1

Jag tycker att vitsen med att lägga korten i ett visst mönster är att man minns vilken position som ska visa vad, lägger man dem på en lång rad är det mycket krångligare. Inte om det är fyra stycken kanske, men tio är besvärligare att hålla reda på.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
2013-08-01 12:03
#2

Nä jag kan lägga hur som. Jag har alltid papper och penna till hands så allt kommer på pränt och i rätt ordning.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Sol69]
2013-08-01 12:12
#3

Det viktigaste måste ju vara att du vet hur du ska tolka korten och inte hur de ligger.. Har du inte plats för att lägga ut korten så får man ju kanske ändra om lite. så det fungerar där man är just på.

Oftast sitter jag i vardagsrummet och lägger ut korten på bordet eller vid datorn..

Tar ett kort i taget och tolkar det i lugn och ro, Skriver in det som kommer till mig direkt i datorn. Lätt att lägga till och ändra i texten om det kommer mera då.

Tarotstollan
2013-08-01 23:47
#4

Ja, jag ändrar lite också och lägger dem där det finns plats. Brukar dock försöka lägga dem som det visas i böckerna. Har också papper och penna framme, annars kommer jag inte ihåg någonting av det som poppar upp i huvudet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: