Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 529 ggr
fridelfina
2013-07-28 07:54

Goder morgon 28 juli

Här är det tropikhatt och bastkjol på i tvättstugan. Sov jättedåligt i natt, kunde inte somna när jag lade mig. Får sova middag efter tvättstugan tror jag minsann 😴Annars lär det bli en 🧟‍♂️ eller/och en 😈 vår boning idag!

 
 

Annons:
Skogshumblan
2013-07-28 08:34
#1

God morgon. Nä någon vidare sömn blev det inte här heller. Vi har ju bytt sovrum och det störde mina vanecirklar…. Men det blev ju morgon tillslut ändå;) Nu ska vi snart köra igång dagen, maken och jag ska till Ikea och fixa grejer till doteras rum. Och dricks glas för de vi köpte för tre år sen är snart slut… Hmm. Ha en fin dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2013-07-28 08:46
#2

God morgon allesammans. 🙂

Och jag ska köra in till gruppboende, möta upp med brorsan och ta det sista av pappas saker. Lite tavlor och en golvlampa. Sen städa av rummet. 

Önskar alla en skön dag. 

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2013-07-28 09:15
#3

Isa, hoppas det går snabbt och bra.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2013-07-28 09:20
#4

Jo, det är jag övertygad om, jag brorsan var flyttgubbarna förr. Så vi är väl samkörda. Behöver inte prata så mycket, utan vi jobbar undan. Som igår packade jag och brorsan och grabbarna körde möblerna och lastade. Hade släpen, som tur var täckt på 4 timmar. Vi hade packat och lastat, kört hem till mig och lastat av och lämnade släpen efter 3 timmar. Så vi delar upp jobbet, och sen kör vi.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2013-07-28 09:51
#5

Låter toppen smidigt!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2013-07-28 11:32
#6

Ja hoppas det sista går lika smidigt Isa.

fridelfina ,låter som vi har samma väder, svettigt och kvavt. Hoppas du får vila lite efter tvätten är avklarad.

Lycka till med IKEA Skogis, lär gå åt mer pengar än du tänkt som vanligt, skulle jag tro.

Själv är jag lite tung i skallen, känns som åska i luften, grådis som gör saker med ögonen. Morgonpromenixen var inte direkt uppiggande, tempot var seeeegt! Nyss intagit sen frukost och funderar på om jag ska orka ta mig för nåt eller om jag ska filosofera över Augusti månads kort och se vad utvärderingen ger för Juli. Men först ska jag försöka piggna till.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
fridelfina
2013-07-28 12:15
#7

Nu gjorde jag läggningen från Nessas tråd om "när hjärtat inte släpper taget"

Råd när hjärtat blöder

1-2-3

1. Vad var bra med relationen/förälskelsen

Kortet 8 av stavar – Valmöjligheter

Koret säger: Stavar är av eldens element och representerar andlighet och sexualitet och hör till öster på medicinhjulet där solen går upp och är alltings början, befruktelsen/födelsen. Åttan står bland annat för balans, omorganisering och makt. Det som varit bra i er relation är att ni har haft många möjligheter att göra era egna val i relationen. Ni har lyssnat på varandra med inlevelse och gett er tid att välja det som inneburit det bästa för er båda och er familj. Ni har varit passionerade och förhållandet har inte stagnerat utan ni har arbetat för att utvecklas tillsammans som ett par och själva som personer utan att begränsa varandra. Var och en har haft makten över sig själv vilket har inneburit ett förhållande i balans.

2. Vad var dåligt med relationen/förälskelsen?

Kortet 2 av mynt – Förändring

Kortet säger: Mynt är av jordens element och representerar den fysiska kroppen och det materiella och hör till väster på medicinhjulet där solen går ned och handlar om mognad och minne. Tvåan står bland annat för samarbete, harmoni och bekräftelse. Kanske ert förhållande ändå saknat samarbete och era alla valmöjligheter inneburit ett hinder då det blivit svårt att upprätthålla rutiner och att genom att vara två självständiga individer inte bekräftat varandra som partners, makar och älskande? Ni har kanske inte sett till den andres fulla kapacitet utan utnyttjat era krafter, förmågor på ”fel” saker? Ni har kanske inte vårdat er relation utan ”kört ert eget race” båda två? Inte för att på nåt sätt vara respektlösa gentemot varandra utan för att ni är sådana i grunden sedan barnsben, tidigare liv? Ni har inte låtit er själva och förhållandet utvecklas och mognat tillsammans.

3. Hur kan jag gå vidare för att tillslut nå healing och helhet?

Kortet 4 av stavar - Fullbordan

Kortet säger: Återigen, stavar är av eldens element och representerar andlighet och sexualitet och hör till öster på medicinhjulet där solen går upp och är alltings början, befruktelsen/födelsen. Fyran står bland annat för struktur, organisation och handlingskraft. För att må bra, helas och utvecklas bör ni enas om att ni gjort ert jobb så här långt utifrån era förutsättningar, nu börjar resten av livet och en ny tid. Men det behövs att ni vaknar upp och aktivt avslutar den period i livet ni befinner er i just nu, eftersom den annars riskerar att förvandlas till ett ohanterligt monster. Låt solen gå ned, cirkeln är sluten. I morgon går solen upp igen och vem vet vad som börjar då!

Mina egna reflektioner om läggningen: Jag tänker Fågel Fenix här. Och Cirkelarbete. En ceremoni för att orka ta tag i det som måste göras, finna kraft i mig själv. Förhållandet har för längesedan stagnerat då en är allt för anpassningsbar och lyhörd för den andre och den andre är för ohörsam, antagligen narcissistisk och har begränsat sig själv och den anpassningsbare. Båda har väl på sitt sätt strävat efter struktur och det bästa, men utan förutsättningar att lyckas speciellt bra. Valmöjligheter och förändring är bra om man gör bra val och i ett förhållande är det viktigast med lyhördhet åt alla håll, för sig själv och för sin partner. Om man gör dåliga val måste man vara lyhörd, förstående och förlåtande och inte straffande och oförlåtande varken mot sin partner eller sig själv. Jag ser stavåttan som något som skulle kunna ha varit OM det varit bra, kanske det också har varit så när det varit bra, men det är ett tag sen nu.

Det saknas bägare och svärd, det saknas alltså flöde och kontemplation, känslor och tankar…

 
 

Skogshumblan
2013-07-28 15:56
#8

Min man chockade mig idag, han gick frivilligt lungt och strosade runt A6 och protesterade inte när jag kollade kläder. Han till och med köpte kläder själv! Han är inte känd för sånt kan jag säga så bara gång han köper något lär bli runt 2023 om han ska hålla sin normala "takt" :p Jag hittade 4 toppar och så ryggan sonen ville ha. Ikea var hemskt. Jag tror arkitekten som ritat och designat Ikea har haft Dantes inferno som råmodell… Men nu har dotera eget rum med säng. Vi ska tapetsera om och fixa lite nya byråar men det tar vi senare, har varken lust eller råd nu:) Redten av dagen blir att få ordning efter gårdagen rokars av rum, sätta ihop och göra iordning doteras säng så hon kan sova där i natt och så plocka ihop mina jobbgrejer. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2013-07-28 16:47
#9

Här har regnat men ingen åska ( som de lovat) ännu. Nu har solen kommit upp och det är kvavt och fuktigt, känns svårt att andas och jag känner av huvudet lite också.
Har inget planerat för dagen mer än kolla grannens blommor och kolla på Bones senare.

Ha en bra fortsättning på söndagen🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2013-07-28 18:18
#10

Nu är äntligen min jobb helg över och det har börjat regna här. Men det känns bara skönt efter all värme som har varit och det tar även på en att jobba i sån värme. 😓

Men nu är jag i alla fall ledig i morgon och får sova ut.. Så blir en lugn kväll framför datorn och tv för min del. Inte många knop gjorda här inte..

Hoppas alla haft en trevlig helg.. 🙂

Pagan
2013-07-28 19:03
#11

Ja du Fridelfina, låter som du har bra koll på vad som felas er egentligen. SÅ vad göra nu då? Sätta upp nya delmål och sakta inviga maken i planerna? jobba på i det tysta och liksom manipulera fram en förändring? Eller ge fan i hela honom, låta honom stagnera vidare och försöka förändra dig själv och dina tankar till den lyckliga varelse du har rätt att vara? Vad finns det för fler alternativ?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
2013-07-28 20:00
#12

Psst fridelfina redigerade i Nessas tråd och raderade ditt senaste inlägg och lade in din läggning där i stället.❤️

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2013-07-28 22:11
#13

Doteras säng är i ordning och rummet är hennes:) Jag har ställt larmet och ser fram mot att få jobba i morgon. Ska bli så kul att få se alla vuxna och barn jag jobbade med förra läsåret. Ska bli två härliga veckor! Vad som händer därefter får vi se. Ni kan ju alltid hålla lite tummar under morgondagen och resten av veckan på att det löser sig;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
[Sol69]
2013-07-28 22:13
#14

Ha det så trevligt på jobbet i morgon skogshumlan..

Upp till toppen
Annons: