Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1315 ggr
[Sol69]
7/21/13, 9:01 PM

Nyfiken!

Läser i tråden att jag har köpt den tarotleken och den änglaleken. Blir nyfiken på hur många lekar ni andra har.. 🙂

Jag har Cosmic, Jolanda och American native Tarot och Pagan Tarot på väg hem.. Längtar..

Vet inte om det finns en sån här tråd men orkar ej leta efter den.. 😊

Annons:
Tarotstollan
7/21/13, 9:12 PM
#1

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
7/21/13, 9:21 PM
#2

Det var kul att läsa inne på den tråden det var ett tag sedan jag kollade den. Ser att jag aldrig skrev in hur många jag hade där men det beror på att det är för många och jag orkar inte lägga in dem. Just nu har jag heller ingen koll på hur många det är.  Jag gissar på mellan 50-65 st.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
7/21/13, 9:26 PM
#3

Okej.. det va många du samlat på dig..😃

Jag såg en lek som va utgången.. som inte tillverkas längre.. men den va vacker och ett kort sa mycket.. Men har ingen aning om vad den heter.. tyvärr annars hade jag letat på nätet efter den. Men minns att kortet jag fick va en trasig mur på och man såg berg i bakgrunden. det va som att man såg nutid. dåtid och framtid i samma kort..

Tarotstollan
7/21/13, 9:47 PM
#4

Ja, det finns många fina som jag också hade velat ha innan de försvann
från marknaden men får tänka så här i stället" är det meningen att jag skall ha dom så kommer de till mig på något sätt"!
Dessutom kommer det ju nya lekar hela tiden så det räcker och blir över!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
7/21/13, 10:08 PM
#5

tror jag har ett 10-15 får återkomma, men du vill veta hur många totalt av orakel/tarot/änglalekar/vägledning/normand eller hur? Får kolla gamla tråden också🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Melodica]
7/21/13, 10:43 PM
#6

Åh, det har blivit några stycken på ganska kort tid. Men det är ju så roligt med de olika lekarnas infallsvinklar och energier! Det är lika spännande varje gång att öppna leken för första gången och se hur de tolkat alla kort. Dessa Tarot-lekar har jag: Jolanda (på svenska), Gendron Tarot, Morgan Greer Tarot, Zerner-Farber Tarot, Enchanted Tarot, Goddess Tarot, Albano Waite Tarot (ser ut som Rider) Tarot of the 1001 nights (helt ny) Victorian Romantic Tarot (ny men har börjat jobba med den) New Mythic Tarot Angel Tarot (Doreen Virtue) Triple Goddess Tarot (består bara av stora arkanan) Spiral Tarot Och änglakort/ orakel kort har jag en hel drös, mestadels Doreen Virtue men har precis köpt en ny som inte hon gjort, som heter Ancient feminie wisdom, som är jättefin.

Annons:
Skogshumblan
7/21/13, 11:04 PM
#7

Jag har en orakellek" Message from Your animal spirits" Av Steven Farmer. Tre tarotlekar: Fey Tarot http://www.aeclectic.net/tarot/cards/fey/ Renaissance Tarot av Brian Williams http://www.tarotwisdomreadings.com/tarotdecks/RenWilliams.htmloch en mini Wait Raiderlek som jag numera sällan använder.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
7/21/13, 11:17 PM
#8

Den sista länken till Renaissance leken funkar inte!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
7/21/13, 11:21 PM
#9

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
7/21/13, 11:35 PM
#10

Ja, och den är jättefin! Hur är den att arbeta med?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Melodica]
7/21/13, 11:40 PM
#11

Ja, den var ju jättefin!

Skogshumblan
7/22/13, 7:57 AM
#12

Stollan och Melodica, den funkar bra. Det enda negativa är att lilla arkannans kort inte är så detaljrika, så man,får gå mycket med bok och numerologi i tolkningen. Annars är det en ljuvligt vacker lek:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

undrarens
7/22/13, 7:58 PM
#13

ja de finns oändlig fantasi och skapa lekar av alla sorts kulörer och fantasibilder(hos den som is behind the creation av kortet).

men de finns likväl oändligt antal frågor som helst att ställa …frågan är bara vem som svarar på dom.

som gör att man "går" efter en tolkning…

kan bli hur vansinnigt (vilket de i allra högsta grad egentligen är).

som helst , vem man nu "tycks" lyssna till…😕

dvs ingen är allsmäktig och veta allt som frågas efter. 

tål att tänkas på då man söker "svar" på nåt vis om vardagen eller vad man nu "frågar" om.

de finns ju ingenting som säger heller att ens eller nån annans (oavsett hur vis dom är eller hur klok och gammal denne är ) magkänsla(tyvärr) på nåt vis är "rätt" man bara vill hitta en sorts förklaring på nåt obeskrivligt.

synnerligen otrevlig paradox men så är det tyvärr!

Är det inte så att de egentligen som är den "riktiga" verkligheten  med att "spå" i kort vad de(korten) nu än må heta för nåt , är bara tolknings-hopkokeri av den som vill få sin vilja fram på nåt vis och påverka folk åt endera hållet…

att man aldrig "vet" nåt utan de mesta,  är bara tolkning , hittepå och gisseri och fantisering i det oändliga, hur nåt kan verkas falla ut med vissa givna förutsättnnigar. 

allt omkullkastas ju iom man gör ett val av tolkning.  😕

allt är väl/ju i kaos egentligen fast man inte vill se de så/eller oändligt med möjligheter,då har man ju bestämt för en viss utgång av whatever man nu vill skaffa sig för egen bild. 

men inget är säkert bara att vi alla ska dö nån gång. 

vi är ju konstruerade så att vi inte lever i samma kropp forever, vi ska bort(ifrån klotet) så småningom(för vissa kan de gå fort) vare sig vi vill de eller inte.

hur de sen blir är väl mer eller mindre otur eller tur beroende på hur man ser på sånt här med tur eller ej.

tyvärr verkar ju de(ens liv) eländet mest bero på när man kom till jorden(föddes) så de kan  man ju inte göra mkt åt.🤢

nä usch va trist detta inlägg blev men allt för "sant".

varifrån kom egentligen "ljuset"Tummen upp som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtatHjärta började slå och vi kunde  andasPustar och skratta Skrattar

Annons:
Upp till toppen
Annons: