Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Våra tarotlekar

Nyfiken!

2013-07-21 21:01 #0 av: [Sol69]

Läser i tråden att jag har köpt den tarotleken och den änglaleken. Blir nyfiken på hur många lekar ni andra har.. Glad

Jag har Cosmic, Jolanda och American native tarot och Pagan tarot på väg hem.. Längtar..

Vet inte om det finns en sån här tråd men orkar ej leta efter den.. Förlägen

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl
2013-07-21 21:12 #1 av: Tarotstollan

http://tarot.ifokus.se/discussions/4d713ca6b9cb462221053d70-hur-manga-tarotlekar-har-du?4d712566b9cb4621410494ce-1-vara-tarotlekar
Här har du den gamla tråden men många nya har ju kommit till sen dess!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2013-07-21 21:21 #2 av: Tarotstollan

Det var kul att läsa inne på den tråden det var ett tag sedan jag kollade den. Ser att jag aldrig skrev in hur många jag hade där men det beror på att det är för många och jag orkar inte lägga in dem. Just nu har jag heller ingen koll på hur många det är.  Jag gissar på mellan 50-65 st.

Anmäl
2013-07-21 21:26 #3 av: [Sol69]

Okej.. det va många du samlat på dig..Skrattar

Jag såg en lek som va utgången.. som inte tillverkas längre.. men den va vacker och ett kort sa mycket.. Men har ingen aning om vad den heter.. tyvärr annars hade jag letat på nätet efter den. Men minns att kortet jag fick va en trasig mur på och man såg berg i bakgrunden. det va som att man såg nutid. dåtid och framtid i samma kort..

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl
2013-07-21 21:47 #4 av: Tarotstollan

Ja, det finns många fina som jag också hade velat ha innan de försvann
från marknaden men får tänka så här i stället" är det meningen att jag skall ha dom så kommer de till mig på något sätt"!
Dessutom kommer det ju nya lekar hela tiden så det räcker och blir över!

Anmäl
2013-07-21 22:08 #5 av: Pagan

tror jag har ett 10-15 får återkomma, men du vill veta hur många totalt av orakel/tarot/änglalekar/vägledning/normand eller hur? Får kolla gamla tråden ocksåGlad

Anmäl
2013-07-21 22:43 #6 av: [Melodica]

Åh, det har blivit några stycken på ganska kort tid. Men det är ju så roligt med de olika lekarnas infallsvinklar och energier! Det är lika spännande varje gång att öppna leken för första gången och se hur de tolkat alla kort.
Dessa Tarot-lekar har jag:
Jolanda (på svenska),
Gendron Tarot,
Morgan Greer Tarot,
Zerner-Farber Tarot,
Enchanted Tarot,
Goddess Tarot,
Albano Waite Tarot (ser ut som Rider)
Tarot of the 1001 nights (helt ny)
Victorian Romantic Tarot (ny men har börjat jobba med den)
New Mythic Tarot
Angel Tarot (Doreen Virtue)
Triple Goddess Tarot (består bara av stora arkanan)
Spiral Tarot

Och änglakort/ orakel kort har jag en hel drös, mestadels Doreen Virtue men har precis köpt en ny som inte hon gjort, som heter Ancient feminie wisdom, som är jättefin.

Anmäl
2013-07-21 23:04 #7 av: Skogshumblan

Jag har en orakellek" Message from Your animal spirits" Av Steven Farmer.
Tre tarotlekar: Fey tarot http://www.aeclectic.net/tarot/cards/fey/
Renaissance tarot av Brian Williams http://www.tarotwisdomreadings.com/tarotdecks/RenWilliams.htmloch en mini Wait Raiderlek som jag numera sällan använder.

Anmäl
2013-07-21 23:17 #8 av: Tarotstollan

Den sista länken till Renaissance leken funkar inte!

Anmäl
2013-07-21 23:21 #9 av: Skogshumblan

Nämen då, http://www.tarotwisdomreadings.com/tarotdecks/RenWilliams.html
funkar det nu?!

Anmäl
2013-07-21 23:35 #10 av: Tarotstollan

Ja, och den är jättefin! Hur är den att arbeta med?

Anmäl
2013-07-21 23:40 #11 av: [Melodica]

Ja, den var ju jättefin!

Anmäl
2013-07-22 07:57 #12 av: Skogshumblan

Stollan och Melodica, den funkar bra. Det enda negativa är att lilla arkannans kort inte är så detaljrika, så man,får gå mycket med bok och numerologi i tolkningen. Annars är det en ljuvligt vacker lek:)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.