Annons:
Etikettenergier
Läst 1637 ggr
Pagan
7/21/13, 8:22 PM

Fullmåne 22 juli

Fullmåne i Stenbocken - Hömåne🙂

Människokroppen

Månen i Stenbocken påverkar ben, knä, tänder och hud.
Kroppsvård: En dag som lämpar sig för bad, hårborttagning, hudvård, och klippa naglar (naglar bryts så lätt nu).
Trädgård: Rotdag med stigande kraft. Denna dag lämpar sig för plantering och sådd av rotfrukter och vintergrönsaker, bevarande och lagring av rotfrukter.
Chakra: Månen i Stenbocken påverkar Muladhara (1: a chakrat). Du kan harmonisera detta chakra med följande färger, stenar och essenser.
Färg: Röd
Stenar: Agat, Hematit, Röd jaspis, granat, Röd korall, rubin.

Essenser: Ceder, Ros Äpple

Vad tänka på extra i dag?

Ökad formalitet, stränghet och exakthet, med en tendens att reservera och hålla avstånd. Regler och föreskrifter dominerar. Det är en lämplig tidpunkt för all verksamhet som kräver extra ansvar och disciplin, men du bör inte lita på någons mottaglighet eller känslomässiga följsamhet.

Stenbockens energi är inriktad på att skapa struktur. Det är ett praktiskt och stabiliserandeastrologiskt tecken

Vad du i första hand intresserar dig för är inriktat på det materiella och det verkliga.

Nu är den optimala tiden för att utföra ett ambitiöst projekt som kräver hårt arbete, uthållighet och pragmatism. För bästa resultat bör du efterlikna en bergsget - röra dig långsamt, försiktigt och medvetet tills du når toppen. Låt inte tyngden och den dystra tonen i månen sänka ner dig bara fokusera på dina planer och mål så känner du dig strömförande och produktiv.

Glöm inte ladda dina magiska föremål i fullmånens sken, idag eller de näst kommande dagarna är bra dagar just för detta.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[Sol69]
7/21/13, 8:43 PM
#1

Inte tänk på att de är fullmåne snart.. Brukar ni reagera på fullmånen 🤔 Jag vet aldrig hur jag reagerar men reagerar gör jag.. Men olika varje gång.. 😊

Pagan
7/21/13, 8:45 PM
#2

förra fullmånen var jobbig. Sov inte en vettig sömn på en vecka. Hoppas denna månen är lite behagligare🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
7/21/13, 9:05 PM
#3

Det är det som jag tycker är värst.. att jag aldrig vet. ena gången sover jag som en gris och är övertrött i en vecka.. nästa kan jag ej sova alls.. Kan bli vilken reaktion som helst i kroppen.. Det är olika vid varje fullmåne.. 🤪Men reagerar brukar jag göra nästan varje gång 🤐

Tarotstollan
7/21/13, 9:24 PM
#4

Om jag reagerar med mera än glädje när jag ser månen så märker jag det inte. 🌛Sover lika bra eller illa antingen det är fullmåne eller ej.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: