Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 788 ggr
[Sol69]
7/21/13, 10:24 AM

21 Juli

God morgon eller förmiddag 😃

Sitter och väntar på att en vän ska komma och ta en kaffe.. Här är det soligt och varmt än. Så jag klagar inte alls. Men jag har ju inga bekymmer med värmen.. Utan jag får klaga i vinter när jag fryser.. Det tycker jag är värre..

Ha en trevlig vilodag.. Söndagen till ära..

Annons:
Skogshumblan
7/21/13, 3:35 PM
#1

God eftermiddag! Sol och varmt här också. Jag bakar lite "grötbullar". Lätt och gott. Jäser bra i värmen! Hoppas ni får en trevlig stund ihop, vännen och du Sol och att vi alla får en fortsatt skön dag!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Sol69]
7/21/13, 3:41 PM
#2

Vi hade en trevlig kaffestund..

Sen gick vi ned till Pariserviken, Ett naturbad som ligger ca 10 minuter från mitt hem. När vi kom ned var det så pass tidigt att tallarna vid strandkanten skymde det mesta solljuset. Men vi hittade en liten plätt i ena kanten invid det så kallade hundbadet som va soligt och varmt.. Så de va nog bara vi som hade sol på oss den första timmen. Men det fläktade ganska friskt och vågorna slog mot stranden så det kändes inte alls varmt. tills vi gick hem igen.. Då slog värmen emot oss..

Nu har jag även hunnit med att laga Currykyckling och ris.. och vi har ätit.. Sitter nu och njuter av en kopp kaffe och tänkte läsa lite tidning.. 

Blir en lugn och fridfull kväll,.

Tarotstollan
7/21/13, 6:35 PM
#3

☀️🥵 suttit en stund på balkongen och rensat mina Pelargonier. De ser så fula ut med en massa vissna blommor på, så jag brukar rensa lite då och då.

Varit hos min granne och hämtat nyckeln igen, de skall åka till Gränna i morgon. Får en liten slant och stor polkagris när de kommer hem🤤!
Hans tomatplanta på balkongen har växt så den slår i balkongen ovanför😮, min har bara hunnit halvvägs!

Ser att "Bones" börjar igen i kväll, så det blir en skön stund framför storburken lite senare.

Ha det fortsatt bra i värmen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
7/21/13, 6:50 PM
#4

Har tillbringat nästan hela dagen ute idag.. tog en promenad när jag ändå va tvungen till affären..

Fy balkong hade jag innan jag fick en liten uteplats.. Den gick inte att vara på när de va som varmast.. Men sen jag fick inglasad så på våren och hösten va de fint.. Men ack så varmt på sommaren då solen stod på..

Ha en trevlig kväll på er alla.. jag ska också se på Bones tror jag

Tarotstollan
7/21/13, 7:15 PM
#5

Ja du Sol, jag brukar skoja om att jag kan steka ägg på min balkong, det har varit uppe på 37,4 idag! Nu är det "bara" 31, 3 där ute😉! Är inte där ute på dagtid bara på kvällarna, inte ens katterna som gillar värme är där ute innan det blir kväll. De kan komma ut och lägga sig en stund på golvet om jag är där ute och grejar, annars ligger de här inne nära fläkten!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
7/21/13, 7:38 PM
#6

Godafton på er

Ja det är varmt minsann!! Och det ska fortsätta säger de. Pust! Var i Varberg över dagen, där fläktar det bra och havet är ju aldrig fel att doppa en varm kropp i. Men man blir himla trött av denna värme. 2 veckors jobb innan jag får mina lediga veckor. Som jag ser framemot det.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[Sol69]
7/21/13, 7:50 PM
#7

Jag jobbar hela tiden.. haft två veckor i regn och 12 -gradigt väder förut.. Men ska ha några dagar extra ledigt i slutet på augusti så hoppas det är skapligt då också.. 

Men jag tål värmen bra så är det inte 27 grader så klagar jag inte.. men tycker synd om de som inte tål värmen..

Jag kan ju njuta av lediga dagar och sol

Jessica Holländare
7/21/13, 11:01 PM
#8

Godmorgon för min del och godkväll för eran del. 😃

Sovit rätt så bra idag trots värmen. Men det är ruskigt kvalmigt på jobbet nu… Men det ska väl gå bra det med…

Imorgon är jag äntligen ledig, hela två nätter!! Ska bli gott.

Ha det bäst alla!!


Upp till toppen
Annons: