Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1372 ggr
[Sol69]
2013-07-18 18:03

God kväll 18/7

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har det varit riktigt varmt att jobba.. så det ska bli skönt att vara ledig några dagar nu och få njuta av vädret..

Tycker det är kul att många av mina jobbarkompisar åker till varamon (Nordens största insjöbad) och badar.. Jag kallar det köttmarknaden.. För allt som är där stroppar runt i fina dyra badkläder och sminkade och ska visa upp sin dina kropp.. 

Jag föredrar att åka till en nataurstrand som är lite mindre och som vi Motalabor vet om.. Pariseviken..

Ha en trevlig kväll..

Annons:
Skogshumblan
2013-07-18 18:40
#1

God kväll Sol och andra. Ja visst är det intressant med folk som åker till bad för att visa upp sig? Här där jag bor finns en jättefin badsjö med tre bra badställen men de flesta åker en mil åt ena eller andra håller för att knö på stränderna vid två lika stora och bra sjöar… Märkligt beteende! Idag har barnen och jag varit hos en kompis som bor mitt ute i skogen, väldigt fint men jag förstår att min kompis får panik och känner sig så isolerad. Jag har fått ett städ- och ordningsbrhov som idag resulterat i att fönster putsats. Kan säga att det märks att jag inte gjort det på år…. Hallfönstret och fönstren på dörrarna var några nyanser ljusare efteråt. Mirakeltrasor är verkligen mirakulöst bra! Är ensam med barnen ett par dygn men det känns helt ok. Är nästan skönt att få rå om dem,och mig själv lite. Ha en fin kväll alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2013-07-18 19:20
#2

Soldis och blåst. Det är ändå för varmt och jag mår pyton av det. Har sovit väldigt lite i natt p g av värmen.  Varit ute en sväng med kompisen och det var skönt i blåsten.
Ha en fortsatt trevlig torsdagskväll!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2013-07-18 19:37
#3

Å så ska jag bo igen Skogis. Mitt i skogen med enbart naturen inpå. men dottern styr just nu och jag får bo lite närmare kommunikationerna. Men sedan då….Generalen trivs bra hos dig också. Idag låter han mig vila. Drog på mig ett ryggskott i går kväll då jag skulle bädda rent. Inte klokt va! Men det var väl sista signalen så jag ska fatta att ta det lite chill antar jag så i dag slappar jag. Och smetar liniment. Jobbet gick rätt ok, men att ta mig in och ur bilen var värre. Ja jäklar!

Jag gillar inte heller en massa folk som går och sprätter. gillar att plaska runt och springa ut tjutandes och det kan man bara göra om man har bekväma människor runt sig som är van.

Ja det har varit en varm dag i dag. njuter så av min nya bils Ac, men jag glömmer sätta på den för jag är så van vid TD😃

Njuter just nu av friden. Dottern och hennes kompisar har härjat runt här och tömt kyl och frys och halva förrådet, de ska campa. Blir väl som vanligt att jag får hämta imon efter jobbet för det var inte så kul ändå. Förra året packade de i två dagar och jag körde ut dem, fick hjälpa dem med allt och sedan laga deras jäkla mat så de inte skulle bränna sig och sedan fick jag köra dit kaffe!!! på morgonen och hämta dem igen på eftermiddagen. Nu har jag bara sett på då de packat och kört dem. men om de lyckats få upp tältet än vet jag inte. 😛

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2013-07-18 19:44
#4

Pagan, jo jag skulle också kunna bo så om barnen var utflugna. Två stora fina dammar på tomten och 10 hektar tomt. Vad finns att klaga på?! Ryggskott lät mindre bra, bubbel skickas om en stund. Men Pagan, låt ungarna planera och klara sig själva, det är så de lär sig. Liiite " törnen" måste de få så de lär sig ;) Ja den,här generalen får du inte tillbaka, han är så bra. Har nog fått lite pli på honom,för han kör inte för hårt med mig. Eller så är jag så foglig att han inte behöver det. Vem vet ?! ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Sol69]
2013-07-18 20:13
#5

Jag kan också skicka lite positiv energi till din rygg Pagan om du vill det??

Nu när jag har tagit kväller.. skönt att få lite vila i alla fall.. tänkte se va det är på dumburken.. om de finns något att vila ögonen på 🤔

fridelfina
2013-07-18 22:13
#6

Godkväll på er!

Ryggskott är inte roligt Pagan, mitt börjar bli lite bättre, tack Sol och tack Naproxen 🤫

Underbar strand Sol! Är ingen riktig strandmänniska, gillar skugga i såfall.

Bo i skogen låter helt underbart, och tyst och ljuvligt Skogis!

Värmen kör slut på mig också Tarotstollan! Och på jobbet är det bara en tredjedel som jobbar så där är det körigt värre… Helt slut i knopp och kropp är jag, men det är bara morgondagen kvar innan 3 veckor till semester! 😎 Hade dock ett väldigt bra telefonsamtal med klient igår och träffade idag en klient som vänt helt upp och ned på sitt liv och som det dessutom riktigt strålar om nu - det gäller att samla på de de där härliga ögonblicken så att de kan ge mer energi än de många samtalen där man anklagas för att vara rasist och gud vet allt möjligt när man bara gör sitt jobb!

Har druckit min mjölkdrink nu och ska gå och lägga mig, sov sött allihop!

 
 

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Pagan
2013-07-18 22:18
#8

ja men prexis Skogis, å nu finns det ju bra myggbekämpare man kan inhandla så man slipper bli inschasad vid 19 för de äter upp en. jag ska bo mitt i spenaten snarare än kvickt! Men just nu är det rätt svårt om jag inte ska behöva köra hitan och ditan. Dottern börjar ju sin dag senare än vad jag gör och cykla flera mil vill hon ju inte. Sicken latmask va?

Generalen kan du behålla ett tag😂

ja gärna sol jag behöver massa go chi till min rygg. Ingen semester i sikte än på ett tag. Ett par veckor till och sedan ynka 14 dagar, men då ska jag minsann slappa ordentligt i Grekland är tanken, men vore bra om ryggen höll ett tag till. Har tittat på sommar med Ernst nu och tog mig nyss rullandes ur soffan. Inte alls. Bra! Vet att man kan sjukskriva sig men det vet jag inte riktigt hur man gör så skicka lite goa energier till min svaga rygg så är du jättego❤️

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
2013-07-18 22:25
#9

Skickar healing till dig om en liten stund Pagan.. 🙂

Skogshumblan
2013-07-18 22:27
#10

Skickar också snart Pagan. Sist jag kollade ringer du din arbetsplats och talar om att du blir hemma. Prova, det är inte så svårt ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2013-07-18 22:37
#11

haha Skogis, hur många jobbar på semestern tror du? Jag lär bli himla poppis😂Nä det kan jag bara inte. massa inför nya terminen att ta om hand och en massa som befinner sig på resande fot.

Tackar för all good feeling till ryggen så kan jag vakna skön å go imon.

Säg efter mig: Pagan vaknar hur skön som helst imon och mår så himla gott att hon kan dansa in fredagen med himla gott humör😃Hm, skulle ju lagt mig för typ en timma sen

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
2013-07-18 22:42
#12

Nu är det dags att börja tänka på att köra lite healing, så Pagan förhoppningsvis känner sig bättre i morgon.. 🙂

Ha en mysig kväll på er och sov gott. 😴

Skogshumblan
2013-07-18 22:49
#13

Det är väl ändå du som ska intala dig det där?! Vi andra vet att bara det faktum om att det är fredag får dig kollrig av lycka ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Pagan
2013-07-19 21:50
#14

hahaha sant det skogis😂

Idag är det ju ääääntligen fredag och jag har haft mindre ont i min rygg i dag och det tackar jag väldans massa för tjejer.❤️Lite besvärligt att ta mig ur bingen i morse, men sedan jag stretchat upp mig lite så har det fungerat mycket bättre. Å jag sov som en stock också.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: