Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Våra tarotlekar

Pagan tarot

2013-07-17 10:00 #0 av: [Sol69]

Funderar på att köpa en lek med Pagan Tarot.. Det ser ut att vara en lek med vardagliga bilder som härrör till hur våra liv ser ut idag..

Är det någon som har den leken och har några åsikter om den??

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl
2013-07-17 10:24 #1 av: undrarens

ingen aning faktiskt. 

så säger varken bu eller bä.

Anmäl
2013-07-17 21:58 #2 av: Pagan

Japp har den såklartSkrattarDen var min favorit ganska länge och kan varmt rekommendera den

Anmäl
2013-07-18 21:16 #3 av: fridelfina

Är det denna du menar? http://www.aeclectic.net/tarot/cards/pagan-tarot/

Färgskalan är fin, men det är för detaljerade kort för min smak. Och jag vill se antal wands/pentacles osv på korten. Men det kanske finns, men inte syns på aeclectics sida...

Anmäl
2013-07-18 21:21 #4 av: [Sol69]

Ja de är de korten jag funderar på just för att de verkar ha mycket små detaljer i sig.. Funderar

Anmäl
2013-07-18 22:17 #5 av: fridelfina

Tur att vi är olika, annars skulle det ju bara finnas en enda tarotlek... Hemska tanke! Vilar huvudet i handen

Anmäl
2013-07-18 22:19 #6 av: Pagan

Gillar massa kort i leken, kolla in vagnen Glad

Anmäl
2013-07-18 22:28 #7 av: fridelfina

Letade lite och hittade denna som jag tilltalades mer av, mycket detaljer men ändå "lagom" för mig.. Skrattar
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/wild-spirit/

Det fanns en hemsida också med fler bilder och en till lek som var annorlunda!

http://www.poppypalin.org/tarot.htm

Anmäl
2013-07-18 22:33 #8 av: Pagan

En dam som gillar färg minsannGlad

Anmäl
2013-07-18 22:38 #9 av: [Sol69]

http://www.astroamerica.com/t-nat.html

Tycker bilderna är vackra men tyvärr talar inte leken till mig som jag vill.. så tittar på den ibland men den är inte den jag ska använda just nu.. kanske handlade den för tidigt. Jolanda säger mig mera. Men köpte den för jag älskar indianerna och dess kultur. Skrattar

Anmäl
2013-07-18 22:40 #10 av: Pagan

Min första lek var Jolandas, den andra var Pagan Tarot. kanske vi har samma smak Sol, nu är favoriten Cosmic Tarot, men har ju haft en del sidolekar innan dess.

Anmäl
2013-07-18 22:43 #11 av: [Sol69]

Den har jag också cosmic.. jolanda och funderar på pagan.. och native american tarot ligger i min låda och väntar på rätt tid.. Skrattar

Anmäl
2013-07-18 23:05 #12 av: Tarotstollan

Jag har tittat på Pagan leken många gånger och jag gillar den, den är intressant och jag gillar bilderna men tyvärr så är den för mörk i färgerna för att jag skall bli så intresserad så att jag vill köpa den.

Den andra leken Wild Spirit gillade jag mer för färgernas skull.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2013-07-19 09:23 #13 av: [Sol69]

Nu har jag beställt mig en Pagan tarot från vattumannen för 149 kr. tyckte det verkade billigt. alla andra verkade ta mera för den. Så jag hoppas att den talar till mig.. Skrattar

Anmäl
2013-07-19 22:13 #14 av: Pagan

Det gör den säkert Sol, du har ju sneglat på den ett tag. Kanske skulle du även gilla Universal Goddess tarot, det är en annan av mina favoriter.

Anmäl
2013-07-19 22:15 #15 av: [Sol69]

Tror att du och jag har ganska lika smak när de gäller lekar. Den va också fin Skrattar

Anmäl
2013-07-19 22:39 #16 av: Pagan

Tänkte nog detSkämtar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.