Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 2421 ggr
Medda
2013-07-16 02:10

Ametrin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla.

Startade en tråd på häxsidan men fick inga svar och tänkte att det kanske är någon på denna sida som vet lite mer. Kom över denna underbara sten. Har läst en del om den på nätet, den är en blandning av ametist och citrin och tydligen ganska ovanlig. Är det någon som vet lite mer om Ametrinet och är den verkligen så ovanlig som det står på nätet? Är det någon som har erfarenhet av denna sten?

En annan fråga jag har är om det händer att stenar spricker/går sönder när man har dem och isåfall varför? Jag hade en sten för ett tag sen, som från ingenstans sprack i två delar.  Tack för alla svar =)

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Annons:
Pagan
2013-07-16 19:33
#1

känner inte till din sten, men kan ju tänka mig att det är en kombination av de bådas egenskaper. bra för jordning, andlighet och för självkänslan.

Att stenar spricker kan ju troligen bero på att de antingen har utsatts för en störning och successivt börjat krevera från insidan men också att du fått ut allt ur stenen sas, att den gjort sitt. Hematit ringar sägs brista då de tagit ut sin rätt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

fridelfina
2013-07-16 20:31
#2

Fin sten! Trodde jag hade en Ametrin, men om så är har jag glömt hur den ser ut för ingen liknar din sten…

 
 

Medda
2013-07-22 02:56
#3

Tack Pagan för ditt svar. 

Tack Fridelfina. Vad jag förstår så kan ametrinet se olika ut beroende på hur mycket ametist el citrin det finns i den. Mycket möjligt att det är en Ametrin du har =)

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Upp till toppen
Annons: