Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1893 ggr
Tarotstollan
7/5/13, 8:24 PM

Tröttnat?

Har ni någon gång tröttnat på tarotkort, orakelkort, pendlar, healing osv och bara lagt av och tagit en lång paus? Alltså mer än 1 år!

I så fall varför slutade du och vad var det som gjorde att du började igen?

Själv har jag ännu inte kommit till det stadiet att jag ens funderat på att ta paus men jag vet ju inte vad som kan hända i framtiden!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Skogshumblan
7/5/13, 8:59 PM
#1

Nä inte ett år men ett par månader eller kanske 3-4 månader. Jag känner att det ibland blir för mycket, att jag inte vill veta eller har behov av att få använda korten. Kan vara så att jag på annat sätt får vinkar och råd men jag har ärligt inte reflekterat över det.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
7/5/13, 9:13 PM
#2

Jag ligger väldigt lågt just nu… blir sån i perioder. Det går över 😎


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jessica Holländare
7/5/13, 9:17 PM
#3

Jag la ner ett par år pga det kändes övermäktigt att lära sig och det var så mkt annat med skola och allt. Efter ett par år kom intresset tillbaka och jag hamnade här inne. Nu ligger jag lågt med allt, men intresset har inte svalnat.


Isa56
7/5/13, 10:57 PM
#4

Just nu är jag låg. men det har varit ett turbulent år för mig. 

Och jag har ju fått mina små saltomortaler av livet. Men intresset finns där fortfarande.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[Lynx1]
7/5/13, 11:16 PM
#5

Jag sysslade med Tarot för 5 år sen ungefär men jag mådde dåligt av det. Kunde inte sortera bland energierna och känslorna det gav mig så jag slutade. Minns att det blev för mycket till och med efter inköp av ametisten. Fast det berodde nog inte på den. Jag köpte in ametisten för att kunna rena mer men jag fixade inte helheten helt enkelt.

Nu 5 år senare har jag mycket mer livserfarenhet vilket gör det hela mycket mer enkelt att hantera och framförallt att förstå sig på!

Denna gången är jag fast för alltid… Förr hade jag en tro.. Nu är jag övertygad.

fridelfina
7/6/13, 10:01 PM
#6

Här kommer det och går som det vill… Beror mycket på vilket utrymme jag har, eller rättare sagt tar 🤔

 
 

Annons:
[Sol69]
7/7/13, 10:04 AM
#7

Har inte tröttnat, men lagt märke till att man inte ska använda korten om man har en period som man inte är i balans i.. då visar de inte det som du vill veta utan visar vad som helst.. 🤔

Pagan
7/7/13, 10:22 AM
#8

Det kan gå lite upp och ner, jag drar alltid dagens och månadens kort, men större stjärnor känns inte så viktigt i vissa perioder. men det är nog mycket beroende av att jag lägger så många stjärnor för andra att jag inte orkar med att lägga för mig själv🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
7/7/13, 10:31 AM
#9

#8 Jobbar du med Tarot eller gör du det för dina vänner??

Låter intressant tycker jag.. en stjärna har jag aldrig lagt eller fått lagd för mig. Hur mycket ser man i en stjärna? 🤔

Pagan
7/7/13, 11:31 AM
#10

Jag jobbar lite med Tarot ja🙂

Vad du ser i en stjärna? Jag brukar lägga keltiska korset och för ca tre månader fram. Det är alltid svårt med tidsramen, det jag ser kan lika gärna ske under en kortare period eller ligga längre fram i tiden. Keltiska korset tar upp allt från ekonomi, relationer, jobb så den är ganska heltäckande.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LinaLj
7/8/13, 8:24 AM
#11

Jag la av med runor i ett par år. Jag älskar runor och att arbeta med dem men ibland blir de så enormt intensiva. Sedan började jag använda tarotkort och de fick mig att börja längta efter runorna.

[Melodica]
7/8/13, 9:03 AM
#12

Jag höll på med Tarot när jag var i tonåren sen har jag haft ett uppehåll på nästan 20 år och hållt på med helt andra saker. Sen för 1 år så hade jag mediala upplevelser som jag inte kunde värja mig emot. Så jag gick "med i det flödet" och tänkte att det är något jag ska utveckla mer. och i detta ingick det att jag ta upp Tarot igen och det kändes så rätt. Har haft en stark drivkraft att jobba med Tarot och har under detta år lagt ner mycket tid och kraft för att kunna jobba med detta också. Gör läggningar för andra sen några månader tillbaka. Tycker Tarot är ett fantastiskt redskap för livet.

Upp till toppen
Annons: