Annons:
Etiketttarotleken-kortens-betydelse
Läst 1316 ggr
[Melodica]
2013-06-27 23:21

Hovkorten

Hur ser ni på hovkorten i Tarotleken? Som personer, egenskaper eller händelser? Eller alla tre? Eller på annat sätt?

För mig tog det längst tid att få grepp om hovkorten men nu tolkar jag dem på olika sätt beroende på vad jag känner intuitivt; ibland som en person, ibland som en händelse (ex: damer=möten i olika former beroende på svit).

Annons:
Tarotstollan
2013-06-28 00:13
#1

Jag vet inte ens om jag kan tolka hovkorten! Är det kort som är avbildade utan att det händer något på kortet, så vet jag inte vad jag skall känna för dem!
Ta tex. Cosmic leken, underbart vacker och lätt tolkad men hovkorten, 16 människor som stirrar på mig! Stirrar tillbaka på dem och tittar i bakgrunden om jag kan se något där som hjälper mig att tolka!

Så jag försöker nog lägga in alla tre när jag kan se och tolka dem!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gevalina
2013-06-28 07:43
#2

tycker att det är svårt att tolka hovkorten..men man får nog lita till sin intuition om det  represetera en  annan person och dens egenskaper eller frågarens egenskaper…händelser lägger jag aldrig in…känns inte rätt hitintills.

Skogshumblan
2013-06-28 08:39
#3

Jag är nog som du där Melodica, beror lite på läggning och intuitionen. Oftast ser jag riddare som händelser. Inne på twice.se under Tarot finns det jättebra information att läsa om tarotkorten. Jag gillar den sidan skarpt!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Ravenna]
2013-06-28 14:36
#4

John Ballantrae har gjort videos om hovkorten som kanske kan vara till hjälp. :-)

[Ravenna]
2013-06-28 14:36
#5

Andra delen.

[Ravenna]
2013-06-28 14:37
#6

Tredje delen.

Annons:
[Melodica]
2013-06-28 15:54
#7

De där klippen ska jag kolla in. Kul!

gevalina
2013-06-28 16:45
#8

kul med klippen bara synd att min engelska förståelse är urdålig…men övning ger ju färdighet..:)

Tarotstollan
2013-06-28 19:03
#9

 Tack för tipset! Alltid kul med nya insikter och alltid lär man sig något nytt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gevalina
2013-06-28 19:25
#10

hittade denna länk …lära sig Tarot på två timmar…hoppas den fungerar.

låter underbart men jag lär få lyssna ett antal gånger då min engelska är kass.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_NDuHfxp0NQ

Pagan
2013-06-28 20:13
#11

Jag tolkar hovkorten så som de övriga, fast med mer egenskaper om Ni förstår. Deras bakgrunder kan tala om en hel del också stollan. Ibland kan jag liksom försöka gå in i kortet och efter att ha stirrat tills blicken blir diffus så kommer en hel del fram som inte kanske fanns där från början.

Ska kolla in dina länkar Ravenna, verkar intressanta.🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Melodica]
2013-07-07 22:50
#12

Hittade ytterligare en länk som jag gillade i besktivningen angående hovkorten: http://www.taroticallyspeaking.com/knowledge/understanding-the-court-cards

Tarotstollan
2013-07-09 17:02
#13

Tack den skall jag studera.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
fridelfina
2013-07-09 17:48
#14

Jag tolkar dem oftast som egenskaper/personligheter eller kanske en känsla, inte som en person. Ibland som egenskap/personlighet/känsla som klienten saknar, kommer få eller har, eller en annan personlighet (person) som kan komma att påverka situationen. I mångt och mycket är hovkortet en del i läggningen så de andra korten påverkar ju också hur jag tolkar hovkort.

 
 

Upp till toppen
Annons: