Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Tolkningar

Hovkorten

2013-06-27 23:21 #0 av: [Melodica]

Hur ser ni på hovkorten i Tarotleken? Som personer, egenskaper eller händelser? Eller alla tre? Eller på annat sätt?

För mig tog det längst tid att få grepp om hovkorten men nu tolkar jag dem på olika sätt beroende på vad jag känner intuitivt; ibland som en person, ibland som en händelse (ex: damer=möten i olika former beroende på svit).

Anmäl
2013-06-28 00:13 #1 av: Tarotstollan

Jag vet inte ens om jag kan tolka hovkorten! Är det kort som är avbildade utan att det händer något på kortet, så vet jag inte vad jag skall känna för dem!
Ta tex. Cosmic leken, underbart vacker och lätt tolkad men hovkorten, 16 människor som stirrar på mig! Stirrar tillbaka på dem och tittar i bakgrunden om jag kan se något där som hjälper mig att tolka!

Så jag försöker nog lägga in alla tre när jag kan se och tolka dem!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2013-06-28 07:43 #2 av: gevalina

tycker att det är svårt att tolka hovkorten..men man får nog lita till sin intuition om det  represetera en  annan person och dens egenskaper eller frågarens egenskaper...händelser lägger jag aldrig in...känns inte rätt hitintills.

Anmäl
2013-06-28 08:39 #3 av: Skogshumblan

Jag är nog som du där Melodica, beror lite på läggning och intuitionen.
Oftast ser jag riddare som händelser.

Inne på twice.se under tarot finns det jättebra information att läsa om tarotkorten. Jag gillar den sidan skarpt!

Anmäl
2013-06-28 14:36 #4 av: [Ravenna]

John Ballantrae har gjort videos om hovkorten som kanske kan vara till hjälp. :-)

Min hemsida Katten & Kvasten - helande, häxkonst, tarot

Anmäl
2013-06-28 14:36 #5 av: [Ravenna]

Andra delen.

Anmäl
2013-06-28 14:37 #6 av: [Ravenna]

Tredje delen.

Anmäl
2013-06-28 15:54 #7 av: [Melodica]

De där klippen ska jag kolla in. Kul!

Anmäl
2013-06-28 16:45 #8 av: gevalina

kul med klippen bara synd att min engelska förståelse är urdålig...men övning ger ju färdighet..:)

Anmäl
2013-06-28 19:03 #9 av: Tarotstollan

Tack för tipset! Alltid kul med nya insikter och alltid lär man sig något nytt!

Anmäl
2013-06-28 19:25 #10 av: gevalina

hittade denna länk ...lära sig tarot på två timmar...hoppas den fungerar.

låter underbart men jag lär få lyssna ett antal gånger då min engelska är kass.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_NDuHfxp0NQ

<iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/_NDuHfxp0NQ?feature=player_detailpage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Anmäl
2013-06-28 20:13 #11 av: Pagan

Jag tolkar hovkorten så som de övriga, fast med mer egenskaper om Ni förstår. Deras bakgrunder kan tala om en hel del också stollan. Ibland kan jag liksom försöka gå in i kortet och efter att ha stirrat tills blicken blir diffus så kommer en hel del fram som inte kanske fanns där från början.

Ska kolla in dina länkar Ravenna, verkar intressanta.Glad

Anmäl
2013-07-07 22:50 #12 av: [Melodica]

Hittade ytterligare en länk som jag gillade i besktivningen angående hovkorten:
http://www.taroticallyspeaking.com/knowledge/understanding-the-court-cards

Anmäl
2013-07-09 17:02 #13 av: Tarotstollan

Tack den skall jag studera.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.