Annons:
Etikettenergier
Läst 1576 ggr
Pagan
2013-06-23 21:12

Fullmåne i skytten

Tack Stollan att du påminde mig🙂

Honungsmåne

Månen färdas Skytten.

Människokroppen: Månen i Skytten påverkar höfter, höftlederna, lår, lårben.

Kroppsvård: En period som lämpar sig för att tillämpa regenererande hudkrämer och för att återställa och öka massage.

Hem: Vädra, lufta, sängkläder mår bra av at få hängas ute..

Trädgård: Fruktdag, en övergång mellan stigande och fallande kraft. Denna dag lämpar sig för plantering och sådd av all frukt och grönsaker som växer sig stora.

Chakra: Månen i Skytten påverkar Manipura (3: e chakrat), och Ajna (6: e chakrat). Du kan harmonisera dessa chakran med följande färger, stenar och essenser.

Färg: Gul och Indigo

Stenar: Tiger öga, Bärnsten, Lapis Lazuli, safir, sodalit.

Essenser: Lavendel, rosmarin, bergamott, pepparmint, Jasmine

Fullmånen är i Skytten

Generositet, öppenhet, optimism och vilja att ge råd och utbyta erfarenheter ökar. Det finns också ett ökat intresse för resor, främmande länder, expansion, äventyr, man vill vidga sina vyer och de andliga perspektiven. Kanske ska man delta i en föreläsning eller workshop i ämnet. Umgås med gelikar och göra själen gott. Vidare finns en stark önskan att röra på sig aktivt ute i det fria. Du ska dock akta dig för att vara övermodig och ta inte på dig för mycket saker av praktisk art där får du inte riktigt bra grepp om sakernas ordning. Det är en lämplig tid för stora planer men inte för alla verksamheter som kräver uppmärksamhet på detaljer. Det finns viss risk för rastlöshet och att mentala pilar skjuter hej vilt och därför är det bra att begränsa sig lite. Lagom är bäst nu.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Skogshumblan
2013-06-23 21:16
#1

Tack för en jätteintressant läsning! Ska försöka vakna till lite i natt o H meditera i månljuset.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2013-06-23 21:27
#2

Går här med jämna mellanrum och tittar ut men än kan jag inte se den. Solen lyser fortfarande starkt så det är väldigt ljust.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2013-06-23 21:34
#3

Själv ska jag skriva en liten önskelista som ska ligga i ett fönster i natt så månen ser den och uppfyller mina önskningar.🙂Brukar bränna upp listan dagen efter så kan jag lägga den bakom mig och veta att universums krafter läst och hört och arbetar för högtryck för att uppfylla dem.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2013-06-23 21:39
#4

Det kanske hade varit kul med en sådan lista men jag har fått så mycket av universum nu det senaste halvåret så jag vill inte be om mer. De fick jobba hårt för att fixa tysta nya grannar till mig bl.a.
Tack Universum för det!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2013-06-23 21:48
#5

Pagan, smart idé, ska kanske skriva en lapp som sen får ligga ute i månljuset i natt, sen begrava den i en liten ceremoni i morgon, tål att tänkas på! Stollan, så underbart att känna så! Lev på det läääänge!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2013-06-23 22:04
#6

Då kan du skriva en tacksamhetslista Stollan istället🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Tarotstollan
2013-06-23 22:13
#7

Ja, kanske det….

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: