Annons:
Etikettorakelkort-änglakort
Läst 996 ggr
[Kattuggla]
6/19/13, 7:31 PM

Intuition och orakelkort

Hej!

Det är premiär för mig att skriva här hos er. Är dock inne och läser era inlägg och hittar mycket kunskaper. 🙂

Nu har jag en fråga till er. Kan man ha bättre intuition när man avläser orakelkort fast man kanske inte alltid är så duktig på intuitionsövningar som görs här inne? Eller hänger det alltid ihop? Jag kan tycka att det "flyter" bättre när jag använder mig av orakelkort än vid dessa intuitionsövningar. Jag har tyvärr stora krav på mig att min intuition ska bli bättre innan jag kan börja avläsa mer än vad jag gör. Jag jobbar också med min tillit.

Tacksam för svar.

Kattuggla

Annons:
Isa56
6/19/13, 7:48 PM
#1

Hej och varmt välkommen Kattuggla. 🙂

För min egen del är jag betydligt bättre på orakel/änglakort än intuitionsövningarna här. Så Jag håller med dig att jag har bättre flyt med korten. Lite olika med trådarna här. Ibland ser jag firekt ibland börjar jag tänka och det blir fel.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
6/19/13, 8:30 PM
#2

Välkommen hit in som aktivt deltagande. Roligt att du vågar dig fram:) När det gäller intuition tror jag det är,oerhört individuellt vad man,är bra på och vilka svaga punkter man har, som med allt annat i livet. Det är också en träningssak, övar du på olika sätt blir du ju bättre. Intuitionsövningarna här,på sajterna är,ibland en,utmaning men nyttiga övningar !

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
6/19/13, 9:28 PM
#3

Ja övningarna här på sajten kan en snubbla på rätt ofta, man ska inte tänka för mycket och låta "logiken" spela en ett spratt. Med korten är det en annan sak tycker jag, då får känslor och intuition ett bättre samarbete.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Kattuggla]
6/20/13, 11:37 AM
#4

Tack för alla svar!

Det kan nog vara så att man är bättre på vissa saker eller att man får en annan avstressad kontakt med korten. Då man inte tänker så mycket. Jag tror också att jag anstränger mig för mycket ibland på intuitionsövningarna eller gör de då jag är för stressad bara för att jag ska göra det. Men jag tror att jag blivit bättre och hoppas att jag blir ännu bättre på dem med tiden. Det är nog bra att hitta en balans mellan olika andliga övningar. En person skrev här på ifocus att intuitionen sover ibland! Det uttrycket tyckte jag var så bra. Det är kanske då man behöver meditera eller bara göra vardagliga saker så att utvecklingen inom oss hinner ifatt.

Tarotkedjan är förresten mycket lärdomsrik!

Upp till toppen
Annons: