Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Tolkningar

Tolkningsföljd?

2013-06-17 01:16 #0 av: Tarotstollan

I regel tolkar man från dåtid till framtid när man lägger en stjärna. Vad händer om man vänder på det och tolkar framtiden först och sen jobbar sig bakåt till nutid?

Kan vi ha någon användning av att göra en sådan tolkning, eftersom vi ändrar situationen och valen i livet hela tiden? Eller kan vi få hjälp av att välja rätt för framtiden genom att följa kortens råd och kanske ändra val vi gör nu?

Hur tänker ni över denna hypotetiska fråga?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2013-06-17 16:56 #1 av: Skogshumblan

*

Anmäl
2013-06-17 17:00 #2 av: Skogshumblan

Oj vilken djup hypotes! Jag tror inte det är möjligt då vi ändrar framtiden men vi kan säkert få råd på vägen.

Anmäl
2013-06-17 22:02 #3 av: Pagan

hm ja du Stollan, där har du filurat lite märker jag. Att ta reda på framtiden först och sedan ta reda på nutid och dåtid, istället för som vanligt är Dåtid, nutid, framtid, ja det skulle nog vara himla svårt att sia om. Eller nej förresten, det skulle ju kunna fungera. Att se hur det blir av det först och sedan bearbeta successivt vägen fram till det, ja det måste ju funka.  

Anmäl
2013-06-17 23:40 #4 av: Tarotstollan

Nej du Pagan, det var inget filurande över den frågan! 
Den bara flög på mig för några dagar sedan och sedan har jag gått och funderat om det var en vettig fråga?!Nörd
Kände att jag var tvungen att skriva ner tanken och frågan och då kunde jag lika gärna skriva ner den här, så kan vi alla fundera över den!

Funderar fortfarande på om det är en bra fråga och om det skulle fungera i praktiken!Funderar

Anmäl
2013-06-18 21:43 #5 av: Pagan

Prova!

Anmäl
2013-06-18 22:12 #6 av: Tarotstollan

Jo i och för sig kan jag göra det men jag har dåligt tålamod och följer knappast mina egna råd! Får se om jag testar någon stjärna i framtiden i  någon fråga.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.