Annons:
Etiketttolkningar
Läst 949 ggr
Tarotstollan
6/17/13, 1:16 AM

Tolkningsföljd?

I regel tolkar man från dåtid till framtid när man lägger en stjärna. Vad händer om man vänder på det och tolkar framtiden först och sen jobbar sig bakåt till nutid?

Kan vi ha någon användning av att göra en sådan tolkning, eftersom vi ändrar situationen och valen i livet hela tiden? Eller kan vi få hjälp av att välja rätt för framtiden genom att följa kortens råd och kanske ändra val vi gör nu?

Hur tänker ni över denna hypotetiska fråga?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Skogshumblan
6/17/13, 4:56 PM
#1

*

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
6/17/13, 5:00 PM
#2

Oj vilken djup hypotes! Jag tror inte det är möjligt då vi ändrar framtiden men vi kan säkert få råd på vägen.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
6/17/13, 10:02 PM
#3

hm ja du Stollan, där har du filurat lite märker jag. Att ta reda på framtiden först och sedan ta reda på nutid och dåtid, istället för som vanligt är Dåtid, nutid, framtid, ja det skulle nog vara himla svårt att sia om. Eller nej förresten, det skulle ju kunna fungera. Att se hur det blir av det först och sedan bearbeta successivt vägen fram till det, ja det måste ju funka.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
6/17/13, 11:40 PM
#4

Nej du Pagan, det var inget filurande över den frågan! 
Den bara flög på mig för några dagar sedan och sedan har jag gått och funderat om det var en vettig fråga?!🤓
Kände att jag var tvungen att skriva ner tanken och frågan och då kunde jag lika gärna skriva ner den här, så kan vi alla fundera över den!

Funderar fortfarande på om det är en bra fråga och om det skulle fungera i praktiken!🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
6/18/13, 9:43 PM
#5

Prova!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
6/18/13, 10:12 PM
#6

Jo i och för sig kan jag göra det men jag har dåligt tålamod och följer knappast mina egna råd! Får se om jag testar någon stjärna i framtiden i  någon fråga.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
vresrosen92
6/19/13, 7:24 AM
#7

Det låter som en spännande frågeställnig! Rent generellt tänker att om man spår framtiden först, kommer man kunna göra det på ren intuition. Eftersom man inte vet det som är bakomliggande, kommer man inte ha några förutfattade meningar. Lite som att man utmanar både korten och sig själv.. :)

Don´t worry, Be happy!

Upp till toppen
Annons: