Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 751 ggr
Skogshumblan
6/16/13, 8:16 AM

16 juni.

God morgon på er, hoppas ni sovit gott, vaknar pigga och får en härlig dag. Själv har jag varit vaken sen fem men eftersom det regnar kunde jag inte ge mig ut och plåga min kropp så den lär sig att sova till åtminstone 7-8 när det är ledig morgon. :P Jag har slappat i sängen med avsnitt av serien "red dwarf". Om ett gäng timmar är det kalasdags för sonen. Återkommer senare, om jag orkar ;) Ha en fin dag!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
gevalina
6/16/13, 8:39 AM
#1

god morgon .

solen har hittat fram och jag funderar om jag skall gå en promenad eller bara vara denna dag. ..Kan ju göra båda delarna förstås.

ha en underbar dag så länge.

Pagan
6/16/13, 9:46 AM
#2

Godmorgon

Strålande väder här. Nyss hemkommen från skogsrundan. Trodde kroppen skulle protestera efter gårdagen, men det är inte så farligt. Lustigt att jag så sällan får träningsvärk. Ibland vill jag ha det för att riktigt känna att det jag gjort tagit på musklerna, men nej. Lite snopet faktiskt.

Idag ska jag passa på och vara ute så mycket det går för det ska regna och det kan börja när som helst, eller spricka upp, ser lurigt ut och det är en del jag vill hinna med.

Hoppas Ni får en trevlig dag Skogis och att sonen får en dag att minnas.

Ja Gavelina, tiden är din att nyttja som du vill, ibland står vi inför svåra val minsann😉

Hoppas dagen blir fin vad du än fyller den med🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Challa86
6/16/13, 2:46 PM
#3

God eftermiddag. 
Här regnar det för fullt. Det bröt ut ett riktigt åskväder när jag somnade sonen igårkväll, så vi låg tillsammans i min säng och lyssnade på mullret. Idag har han varit ovanligt grining, och jag är såååå lättat över att han sover just nu så jag får lite egentid. Jag borde diska, städa och sköta hushållssysslorna nu när det är lugnt, men istället sitter jag nergosad i en filt i soffan med laptopen i knät. Det här med att få tummen ur är minsann inte så lätt alla gånger 😛

Ska ta en snabbis till affären lite senare och inhandla kaffe. Förutom det har jag ingenting planerat idag. Blir väl en film eller två och bokläsning med pöjken. 
~

challameow.wordpress.com 

Pagan
6/16/13, 3:07 PM
#4

Nu kom regnet till mig. Jag hann kratta efter regnandet igår och så nytt gräs, nästan precis, skulle börja vattna, men det slapp jag ju nu😃

Passa du på att slappa lite Challa, städningen försvinner ju inte som bekant. Den kan du ta en annan gång. 

Nu ska jag köra ett par maskiner tvätt, dottern har städat sitt rum😮Å då hamnar tydligen allt som inte tagit sig dit på egen hand i tvättstugan. Själv smet hon i väg när jag var ute.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
6/16/13, 6:45 PM
#5

Kalaset gick ju hur bra som helst, grabbarna byggde upp hinderbanan nästan helt själva och sen var det fullt ös i två timmar. :) Jag var och är än trött. Har sovit men inte blir det bättre för det. Tror jag får trotsa regnet och ge mig ut på löprunda…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
6/16/13, 7:47 PM
#6

SKogis, ja om springa gör dig piggare så lycka till😂Själv skulle jag i nuläget inte ens få på mig skorna. jättetrött! Ska bara slappa.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Skogshumblan
6/16/13, 8:00 PM
#7

Ja det blir jag men jag är så seg i kolan att jag inte kom ut. Siktar på att somna snart och hinna innan jobbet i morgon.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
6/16/13, 8:03 PM
#8

Låter som en bra plan. Din kropp vill att du ska vila och du tänker på att springa - det ger bara massa dåligt samvete och det är inte bra.❤️

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
6/16/13, 8:12 PM
#9

Nä för mig är det helt och hållet lust och glädje i löpningen, annars gör jag det inte. För mig är det ett sätt att ladda om, varva ner och samtidigt få utlopp för all energi min kropp måste få ur sig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
6/16/13, 8:29 PM
#10

ja då är det ju bra, för dåligt samvete har man nog som det är. Alltid är det nåt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
6/16/13, 8:35 PM
#11

Igen mulet och ösregn i stora lass! Just nu är det uppehåll och jag sitter framför båda burkarna och skall äta lite.
Ringt och pratat med både mamma och en av mina mostrar. Mostern är hemma för hon har drabbats av "kristallsjukan", fick åka upp hastigt förra söndagen till akuten och blev inlagd över natt efter röntgen och en massa prover.
Så det lät inget vidare men hon var nästan helt återställd nu.

Hade planer på att eventuellt gått till djurparken idag men det blev ju av förståeliga skäl inte så☔️☔️☔️!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
6/16/13, 8:40 PM
#12

lustigt, kristallsjukan är ju vad jag har. Fast nu efter ett par veckor har det lagt sig betydligt. Men det snurrar fortfarande ordentligt vid överansträngning (som igår) och när jag ska sova. Det kan uppenbarligen variera hur det sätter sig. Hoppas hon inte får dras med sviterna länge nu då.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
6/16/13, 9:17 PM
#13

Ja, det kan tydligen variera väldigt hur det drabbar en. En arbetskamrat till mamma har också fått det men det var för flera månader sedan och hon är inte bra ännu. Hon har t o m fått sluta köra bil eftersom det hela tiden kommer tillbaka i perioder.
Min moster säger att hon får tänka på att inte resa sig för snabbt och heller inte vrida för fort på huvudet eller kroppen. Då snurrar det till rejält men det kan det ju göra för friska människor också, så det är kanske något som vi alla behöver tänka på!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: