Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1193 ggr
Skogshumblan
2013-06-15 06:40

15 juni.

God morgon denna lördag. Min kropp lämnar mycket att önska ifråga om förmåga att sova länge när man får…. Idag är det min älskade svärfars 75-årsdag. Hipp hipp & så fira:) Dotera ska på kalas hos en kompis så det blir party hela dan för henne:) Själv ska jag försöka planera mer strukturerat hur sonens kalas i morgon ska vara. 8 killar i en gympahall, wei-oooo! Tips på lekar mottages! Ha en fin dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Pagan
2013-06-15 08:37
#1

oj det låter som det blir fullt upp hela helgen Skogis🙂Lekar? Hm, just nu sinar idéerna, kanske får återkomma i frågan. Fiskdamm, charader.

Vaknade till sol och väldigt vackert väder. regnet har fått allt att bli riktigt grönt och frodigt igen. Var ju himla torrt i backen. Ska ju regna senare i dag också så det gäller att vara ute och jobba på innan dess då.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2013-06-15 09:55
#2

Godmorgon Skogis, Pagan och alla andra. 😃

Duktiga jag gått hela vägen ner i källaren och startat tvättmaskinen. Håller på att tvätta upp alla jackor som Bertil hade. Kollar igenom dem och ser vad som kan säljas och vad som får gå till hemlösas hus. Varma fritidsjackor är omtyckt där. Synd och slänga bara för de är lite slitna. 

Ha en härlig lördag. 

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2013-06-15 10:13
#3

Så bra tänkt Isa, att de kan komma till glädje för andra!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

daga
2013-06-15 10:17
#4

God morgon. Drog ett kort med daglig vägledning som lyder:

" Vi berömmer dig för de framsteg du har gjort med att låta kärleken finnas med i dina dagliga aktiviteter. Vi ser klart hur du ger ditt bidrag till världen genom kärleksfulla tankar, känslor och handlingar".

Önskar alla en kärleksfull helg.❤️

Isa56
2013-06-15 10:52
#5

Tack Daga för de fina raderna. 🌺

Tänk så mycket bättre världen blir om alla tänkte på det sättet. ❤️

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jessica Holländare
2013-06-15 14:09
#6

Idag blev det en tur på marknaden här i Limmared. Måste ju smälta in när man flyttat.. Polkagris blev inhandlat.. Annars blir det en lugn dag idag. Många kramar till er alla och fint tänkt isa! Bra när det kan komma till nytta för någon annan.


Annons:
Tarotstollan
2013-06-15 18:54
#7

"Minsta möjliga för mesta möjliga betalning" är mitt ordspråk för dagen!

Jag lyckades sova ända tills 16.30, så det blev nästan 14 timmar på raken, ja inte helt, var uppe och tog bort skyddet över pippi när de ropade att "nu är vi vakna matte", mat till katterna, öppna balkongdörren och toabesök! Har ett stort sömnbehov och när inte kroppen är riktigt bra blir det ju extra mycket sömn! Det är ju både bra och dåligt att jag kan sova men dagarna blir ganska så korta också!

De hade lovat åska idag men jag har inget hört, kanske den är hos Pagan igen och hälsar på? De har lovat ännu mer åska i morgon så får väl hålla en närmre koll på datavädret hur det skall bli! Katterna är väldigt rädda om det börjar dundra, får alltid stänga fönster och dörrar för att minska ljudet då.

Har läst allt och ni får ha det så bra under kvällen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gevalina
2013-06-15 19:56
#8

God kväll alla läsare. I dag har jag varit tillsammans med två vänninor i Höör.

Vi besökte huset tre änglar där jag köpte en brun aragonit sten. Bra mot tålamod och stress men även sömnlöshet. Fick reda på att man testar stenar genom att hålla den  mot hjärtat blunda andas och känna om man faller fram/bak.

Jag testade aragoniten och fick känsla av falla framåt så butiksinnehavaren sa att jag då behövde den och jag hoppas att den gör nytta tills jag känner att den inte behövs mer.

vi besökte även bergrenska gården i några minuter och gick sen och åt lite lunch innan tåget hem.

Nu har min son varit här och ätit pizza med mig och dottern. I morgon flyger han till  spanien för att stanna hos sina farföräldrar hela sommaren.

vi hade i alla fall tur med vädret i Höör men nu i kväll stod regnet som spön i backen

God fortsättning.

Pagan
2013-06-15 20:00
#9

Nope ingen åska här än Stollan, men regnet har börjat smattra mot rutorna. Jag är heeeelt slut! 6 kubik jord är en jäkla massa mer än vad man tror. Tyckte det såg himla lite ut först men efter denna dagen kan jag konstatera att mina leder och t.o.m med rumpan skriker. Fy fasen!! Nu ligger denna jord så fint på sin plats men jag orkade inte tänka på att så idag också, det får bli iomon. Nu regnar det ju, så då kan jag ju skylla på det. Nyss fått mat i magen och det var verkligen välbehövligt. Sluttningstomt e ju så charmigt va`ja tjena att putta skottkärran uppåt hela dagen har verkligen varit kämpigt, i slutet ville jag nästan ta till lipen. Nu ska jag bara slappa!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2013-06-15 20:26
#10

Men kära Pagan då! Du får nog ta ett snack med generalen i dig för det där är ju mer slaveri än sund exercis:P Hoppas du orkar upp ur sängen i morgon så du kan slappa ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2013-06-15 20:38
#11

ja jag får nog göra det Skogis, men inre general är mer optimistisk än realistisk😛

Nu ska jag ta en bit ost och ett glas vin. tror jag förbränt minst 100 gram i dag😉

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2013-06-15 20:57
#12

Tror du förbränt mer än så, men visst fortsätt din dåliga behandling av "folket" bara, kommer bli revolution förr än du anar. Agda går i bräschen, likt Jean D'Arc;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2013-06-15 20:59
#13

hahaha, ja general, tar två ostbitar bara för det

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Skogshumblan
2013-06-15 21:00
#14

Ja det låter bättre.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2013-06-15 21:03
#15

Vila er nu, ni som kan! 
Nu har regnet kommit hit och det vräker ner!☔️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Isa56
2013-06-15 21:07
#16

Här har det dragit över och solen kikar fram lite. 🙂

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2013-06-15 21:12
#17

här smattrar det på rätt bra, blåser också. Blir liiite orolig. Men ser på yr att det slutar vid 24 och sedan är det uppehåll imon. Bra!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Challa86
2013-06-15 22:57
#18

#skogshumblan
När jag var liten tyckte jag det var roligt med den där stopp-leken, när någon står vid ena väggen och vi andra ska smyga upp och stå blixtstilla när förstnämnde vänder sig om. Kan det även vara så att det var färger inblandade? Eller det kanske var en annan lek. Det var så längesen :p

challameow.wordpress.com 

Pagan
2013-06-15 23:00
#19

ja stop rött ljus eller nåt. Den med vita kläder springer nu, var det inte så?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Challa86
2013-06-15 23:03
#20

Jo, så kan det ha varit 😃

challameow.wordpress.com 

Annons:
Skogshumblan
2013-06-16 08:08
#21

Åh challa häxan 123 kallar barnen den för! Bra ide! Tack! Då blir det lite uppvärmning med tunneldatten, sen hela havet stormar en stund och sista stunden fika och sånt:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2013-06-16 09:48
#22

ja så var det 123 rött ljus och då vänder man sig snabbt om och den som rör sig det minsta får ställa sig på utgångspunkten igen. Har de döpt den till challa häxan nu, ja klart det ska förnyas genom generationerna.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2013-06-16 09:57
#23

Ja Pagan men de heter olika beroende på var i landet man bor.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: