Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 543 ggr
Pagan
2013-06-10 17:11

Godeftermiddag måndag

Hej på er

Här skiner solen och det är hett som i en bakugn på altanen. Ska ut och vattna mina nyflyttade buskar och div. annat som ser ut att trivas mindre bra i värmen.

Ny vecka och jag hoppas den blir bra för oss alla. Jobbat som vanligt, middagen puttrar på spisen och jag är vrålhungrig! Blev lätt lunch för då var jag minsann inte så hungrig.

Har Ni haft en bra dag?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Skogshumblan
2013-06-10 17:38
#1

Hej svejs, är på språng, återkommer ikväll.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

gevalina
2013-06-10 18:21
#2

God kväll…Denna dag har jag varit i city med vännina och ätit god vegetarisk mat.

Köpte hem lite jordgubbar och blåbär som jag och dottern slukade i ett nafs.

Nu i kväll skall jag steka lite fisk till kvällsmat. ..blir ris från gårdagen till.

Det har varit en underbar dag.

Isa56
2013-06-10 18:24
#3

Gokväll Pagan, Skogis och alla andra. 😃

Var lat och tog med mig middag från vår matsal på jobb. Snåla var de inte. Är proppmätt och slö av kålpudding, potatis och grönsaker. 😴

Körde inom Jysk som hade rea på prydnadskuddar, blev några stycken med hem också. Till sagobädden jag håller på att fixa till barnbarnen. 😍

Sitter nu och försöker motivera dammsugaren till att dra runt sig själv. Nope det går trögt, 🥵 den står och bara blänger på mig, så jag lär få slita mig från stol och dator och umgås med den en stund. 🤓

Ha en skön kväll. Här skiner solen. Borde nog gå ut med. 🤔

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Isa56
2013-06-10 19:01
#4

Ahh så skönt.Fick både dammsugit och dragit runt med moppen på de värsta ställen, hall, kök och badrummet de andra rummen var jag mer in och vände, så att säga. Nu är jag varm och trött. 🥵😎

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2013-06-10 20:00
#5

Hahaha Isa, ja du lär nog få vänta bra länge på att dammsugaren ska dra runt sig själv om du inte inköper en sån där liten robot🙂Också slö, men inte pga mat utan mer för att jag varit i gång så i helgen att det nog tagit ut sin rätt i dag, har gäspat hela dan.

Blåbär och jordgubbar lät ju smasken Gavelina.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2013-06-10 20:06
#6

Hej igen. Fullt ös medvetslös verkar vara det som gäller denna vecka. Doteras sommaravslutning avklarad, ljuvligt väder. Sonen passade på att helt plötsligt bara kunna cykla på två hjuling. Sån är han. Först en massa protester och sen pang så kan han. Härliga unge! Isa du är för härlig. Säg till om du får din dammsugare att göra sitt jobb självmant. Vill gärna veta hur du bar dig åt :P

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Tarotstollan
2013-06-10 20:22
#7

Varmt och ☀️här också!
Mår inte bra i värmen alls men har varit på apoteket och köpt nässpray och inhandlat en storpack av näsdukar så jag hoppas att det skall börja lossna nu!
För övrigt har jag suttit i telefonen och snackat med en kompis om hundutställningen i slutet av månaden. Ev. kanske vill hon följa med och då är det ju bra att få tänka i lugn och ro vilket man skall göra. Skall ringa en till och påminna senare.

Här skall det bli vegetariskt också, kvällsmaten står på spisen. Ris och vegetariska baconbitar+ lök+ matlagningsgrädde + en halv påse djupfrysta grönsaker i det och lite kryddor. 👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2013-06-10 20:41
#8

Nämen Stollan då, nu får du väl ändå friskna till tycker jag! Krya på dig vännen!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2013-06-10 21:07
#9

Tack, det börjar jag också tycka nu men är "bara" inne på 5:te veckan!😉 På onsdag blir det 6 veckor sedan det bröt ut😡!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2013-06-10 21:11
#10

Är du säker Stollan att det "bara" är en förkylning? Låter väl långvarigt! Usch tjejen, inte vidare roligt alls ju!!😢 Dricker du ingefära?☝️

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2013-06-10 21:12
#11

*blänger uppfodrande på din kropp* Hör nu noga på. Nu ser du till att friskna till! Hör du det?! Stollan ska vara frisk resten av året, annars får du med mig att göra *hytter lite med knytnäven för att markera hot och allvar*

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2013-06-10 21:20
#12

Ja Stollan de är väldigt länge nu, som du gått med den förkylningen. Hoppas det snart ger med sig. ❤️

Ja Gevalina jordgubbar är gott, isynnerhet färska. 🙂

Jag fick själv dra runt snabeldraken. 🥵

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tarotstollan
2013-06-10 21:36
#13

Har skrivit om det innan men lätt att glömma. Ja, det är mina vanliga förkylningar som är  ca 7-8 veckor vanligtvis!
Kan ha att göra med att jag var ett näsa-öron-hals barn när jag var liten, + lite komplikationer med öroninflammationer mm.
Rekordet ligger på 13 veckor🏆 hihi!😕
Det mesta sitter i bihålorna nu.

Jag dricker te med ingefära, chili och svartpeppar tror jag det är i.
Och ja, jag har blängt!
Ja, det vore gott med jordgubbar men jag väntar till pensionen kommer, då kanske jag kan känna smaken lite mer på dem.
Jordgubbar och Frödings djupfrysta Swartzvalds tårta ihop😍❤️🤤!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Pagan
2013-06-10 21:46
#14

Låter faktiskt överjäkligt! jag vet att du sagt att dina förkylningar är långvariga, men ändå!😕 Skickar dig massa krya på dig kramar nu,  i natt då jag sussar och imorgon bitti❤️

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2013-06-10 21:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Får väl visa den där myshörnan jag håller på med. Det där gröna tyget blev ju bra på sängen. 🙂

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tarotstollan
2013-06-10 21:50
#16

🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2013-06-10 22:02
#17

Vad mysigt isa, ska du ligga där å läsa nalle puh med di små❤️

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2013-06-10 22:46
#18

Jo.men ligga och titt ut över den nedre delen av trädgården.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Upp till toppen
Annons: