Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Dagens hälsningstråd

Godeftermiddag måndag

2013-06-10 17:11 #0 av: Pagan

Hej på er

Här skiner solen och det är hett som i en bakugn på altanen. Ska ut och vattna mina nyflyttade buskar och div. annat som ser ut att trivas mindre bra i värmen.

Ny vecka och jag hoppas den blir bra för oss alla. Jobbat som vanligt, middagen puttrar på spisen och jag är vrålhungrig! Blev lätt lunch för då var jag minsann inte så hungrig.

Har Ni haft en bra dag?

Anmäl
2013-06-10 17:38 #1 av: Skogshumblan

Hej svejs, är på språng, återkommer ikväll.

Anmäl
2013-06-10 18:21 #2 av: gevalina

God kväll...Denna dag har jag varit i city med vännina och ätit god vegetarisk mat.

Köpte hem lite jordgubbar och blåbär som jag och dottern slukade i ett nafs.

Nu i kväll skall jag steka lite fisk till kvällsmat. ..blir ris från gårdagen till.

Det har varit en underbar dag.

Anmäl
2013-06-10 18:24 #3 av: Isa56

Gokväll Pagan, Skogis och alla andra. Skrattar

Var lat och tog med mig middag från vår matsal på jobb. Snåla var de inte. Är proppmätt och slö av kålpudding, potatis och grönsaker. Gäspar

Körde inom Jysk som hade rea på prydnadskuddar, blev några stycken med hem också. Till sagobädden jag håller på att fixa till barnbarnen. Kär

Sitter nu och försöker motivera dammsugaren till att dra runt sig själv. Nope det går trögt, Pustar den står och bara blänger på mig, så jag lär få slita mig från stol och dator och umgås med den en stund. Nörd

Ha en skön kväll. Här skiner solen. Borde nog gå ut med. Funderar

Kram Isa

"Om du inte gillar något, ändra det. Om du inte kan ändra det, ändra din attityd. Beklaga dig inte. " Maya Angelou"                                                                 Medarbetare på Tarot

Anmäl
2013-06-10 19:01 #4 av: Isa56

Ahh så skönt.Fick både dammsugit och dragit runt med moppen på de värsta ställen, hall, kök och badrummet de andra rummen var jag mer in och vände, så att säga. Nu är jag varm och trött. PustarCool

"Om du inte gillar något, ändra det. Om du inte kan ändra det, ändra din attityd. Beklaga dig inte. " Maya Angelou"                                                                 Medarbetare på Tarot

Anmäl
2013-06-10 20:00 #5 av: Pagan

Hahaha Isa, ja du lär nog få vänta bra länge på att dammsugaren ska dra runt sig själv om du inte inköper en sån där liten robotGladOckså slö, men inte pga mat utan mer för att jag varit i gång så i helgen att det nog tagit ut sin rätt i dag, har gäspat hela dan.

Blåbär och jordgubbar lät ju smasken Gavelina.

Anmäl
2013-06-10 20:06 #6 av: Skogshumblan

Hej igen.
Fullt ös medvetslös verkar vara det som gäller denna vecka.
Doteras sommaravslutning avklarad, ljuvligt väder.
Sonen passade på att helt plötsligt bara kunna cykla på två hjuling. Sån är han. Först en massa protester och sen pang så kan han. Härliga unge!

Isa du är för härlig. Säg till om du får din dammsugare att göra sitt jobb självmant. Vill gärna veta hur du bar dig åt :P

Anmäl
2013-06-10 20:22 #7 av: Tarotstollan

Varmt och Solhär också!
Mår inte bra i värmen alls men har varit på apoteket och köpt nässpray och inhandlat en storpack av näsdukar så jag hoppas att det skall börja lossna nu!
För övrigt har jag suttit i telefonen och snackat med en kompis om hundutställningen i slutet av månaden. Ev. kanske vill hon följa med och då är det ju bra att få tänka i lugn och ro vilket man skall göra. Skall ringa en till och påminna senare.

Här skall det bli vegetariskt också, kvällsmaten står på spisen. Ris och vegetariska baconbitar+ lök+ matlagningsgrädde + en halv påse djupfrysta grönsaker i det och lite kryddor. Tummen upp

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2013-06-10 20:41 #8 av: Skogshumblan

Nämen Stollan då, nu får du väl ändå friskna till tycker jag! Krya på dig vännen!

Anmäl
2013-06-10 21:07 #9 av: Tarotstollan

Tack, det börjar jag också tycka nu men är "bara" inne på 5:te veckan!Skämtar På onsdag blir det 6 veckor sedan det bröt utArg!

Anmäl
2013-06-10 21:11 #10 av: Pagan

Är du säker Stollan att det "bara" är en förkylning? Låter väl långvarigt! Usch tjejen, inte vidare roligt alls ju!!Gråter Dricker du ingefära?Får idé

Anmäl
2013-06-10 21:12 #11 av: Skogshumblan

*blänger uppfodrande på din kropp* Hör nu noga på. Nu ser du till att friskna till! Hör du det?! Stollan ska vara frisk resten av året, annars får du med mig att göra *hytter lite med knytnäven för att markera hot och allvar*

Anmäl
2013-06-10 21:20 #12 av: Isa56

Ja Stollan de är väldigt länge nu, som du gått med den förkylningen. Hoppas det snart ger med sig. Hjärta

Ja Gevalina jordgubbar är gott, isynnerhet färska. Glad

Jag fick själv dra runt snabeldraken. Pustar

Anmäl
2013-06-10 21:36 #13 av: Tarotstollan

Har skrivit om det innan men lätt att glömma. Ja, det är mina vanliga förkylningar som är  ca 7-8 veckor vanligtvis!
Kan ha att göra med att jag var ett näsa-öron-hals barn när jag var liten, + lite komplikationer med öroninflammationer mm.
Rekordet ligger på 13 veckorPokal hihi!Ledsen
Det mesta sitter i bihålorna nu.

Jag dricker te med ingefära, chili och svartpeppar tror jag det är i.
Och ja, jag har blängt!
Ja, det vore gott med jordgubbar men jag väntar till pensionen kommer, då kanske jag kan känna smaken lite mer på dem.
Jordgubbar och Frödings djupfrysta Swartzvalds tårta ihopKärHjärtaDreglar!

Anmäl
2013-06-10 21:46 #14 av: Pagan

Låter faktiskt överjäkligt! jag vet att du sagt att dina förkylningar är långvariga, men ändå!Ledsen Skickar dig massa krya på dig kramar nu,  i natt då jag sussar och imorgon bittiHjärta

Anmäl
2013-06-10 21:49 #15 av: Isa56

Får väl visa den där myshörnan jag håller på med. Det där gröna tyget blev ju bra på sängen. Glad

Anmäl
2013-06-10 21:50 #16 av: Tarotstollan

Blomma

Anmäl
2013-06-10 22:02 #17 av: Pagan

Vad mysigt isa, ska du ligga där å läsa nalle puh med di småHjärta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.