Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 917 ggr
Tarotstollan
6/7/13, 9:21 PM

Baksidan på korten.

Hur viktig är baksidan på korten när du väljer en lek?
Tittar du överhuvudtaget?
Bryr du dig om hur den ser ut?
Har du vägrat att köpa en lek på grund av att du tyckt baksidan varit så ful?
Har du någon gång köpt en lek bara för att baksidan var så vacker men själva bilderna på korten bara var ok?

Blev nyfiken på hur ni här inne  på Tarot i Fokus tänker om detta, då det diskuterats flitigt på ett annat forum. Tyckte det kunde vara kul att se vad ni har för tankar om det här ämnet!

Själv hade jag inte ens funderat på det innan jag såg frågorna.
Nu tittar jag ju på dem men bryr mig inte, vill jag ha leken så köper jag den!
Har däremot nu sett baksidor som jag faktiskt tyckt var både konstiga och fula!
Nej, jag har inte avstått från att köpa någon lek bara för att den haft en ful baksida.
Jag har inte köpt någon tarotlek för att baksidan var vacker men däremot har jag gjort det med en orakellek. Tyckte om den men kunde inte bestämma mig för om jag skulle köpa den eller ej, så där var det den vackra baksidan som gjorde att jag  köpte den!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Pagan
6/7/13, 11:00 PM
#1

Ja det var ju klart en intressant fråga Stollan och jag har nog inte reflekterat så mycket över det. Men jag kan mycket väl tänka mig att även baksidan har en inverkan helt klart. Nu när jag tittar på mina lekar så tycker jag att baksidorna är vackra, men underligt att jag inte kollat så noga på dem. Det Kommer jag förmodligen vara mer noga med  i fortsättningen.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Maikailoa
6/8/13, 12:12 AM
#2

Jag vill ha en neutral baksida, där det inte går att avläsa om korten är rättvända eller inte.

Med neutral menar jag nog ointressant. Det bör inte vara något som drar till sig intresset.

Skogshumblan
6/8/13, 6:27 AM
#3

Det är inte helt oviktigt men om framsidans kort är vackra kan jag stå ut med mindre tilltalande baksida.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Melodica]
6/8/13, 8:28 AM
#4

Jag håller med Skogshumblan, framsidan absolut viktigast och baksidan får gärna vara fin med.

Challa86
6/12/13, 2:40 PM
#5

Jag håller med Maikailoa. Så länge man inte kan se om kortet är rättvänt eller inte så spelar baksidan ingen större roll för min del.

challameow.wordpress.com 

Upp till toppen
Annons: