Annons:
Etiketttarotleken-kortens-betydelse
Läst 1174 ggr
Tarotstollan
6/6/13, 11:35 PM

Stora Arkanan / 9 Eremiten.

Dags att diskutera Eremiten / The Hermit kortet. Vad känner du när det kortet kommer upp? Tankar och funderingar?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
gevalina
6/7/13, 10:20 AM
#1

för mig  står eremiten att man ska kanske  dra sig undan tex vid osämja…men även att man behöver fundera vad man vill och vem man är……

Att man kanske kan känna sig utanför och ensam ibland fast man egentligen vill vara en social person.

Att man trivs med att få vara enskild/ensam och göra på sitt sätt precis när man känner för det.

Negativt med eremiten är att man blir inlåst i sina tankar och det kanske kan vara risk för depression…etc.

Jessica Holländare
6/7/13, 12:09 PM
#2

Åh, eremiten.. Det står för mig att det är dags att gå undan för lugn och ro, rannsaka sig själv och lyssna på sig själv. Strunta i vad andra tycker och tänker.


[Lynx1]
6/7/13, 8:22 PM
#3

Stillhet, lugn och ro, och eftertänksamhet behövs.. djupare inre frågor behöver besvaras för att komma vidare i utvecklingen. Mycket känslor & tankar har blivit uppskjutet ett tag och behövs gås igenom.

Tarotstollan
6/7/13, 8:48 PM
#4

Eremiten står för mig för självvald ensamhet. Tid att tänka och reflektera på vad som varit och komma skall. Planera för framtiden. Meditation. Isolering. Ensamhet. Koppla av och hämta styrka mm.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
6/7/13, 11:11 PM
#5

I Cosmic Tarot är eremiten en ung man med slutna ögon, långt hår och skägg, sittandes i meditationsställning under stjärnorna och i bakgrunden ser man solen gå upp och månen gå ner. Framför sig har han en lykta med klart sken och man ser lövverk och blommor riktigt glänsa vid honom. Han är så långt inne i egna tankar och ser väldigt tillfreds ut att jag känner att han har ro i sig själv, klarar att ta beslut tagna efter eget noga övervägande, han behöver inte en massa utbyte från andra och är väldigt rogivande. Han talar om att det är viktigt med egen tid, lyssna inåt och känna efter, lugnet och friden av eget sällskap är nog. Han är en man jag skulle lyssna på om han delade med sig av sina åsikter så jag tror att i kölvattnet av denne eremit så kan jag få en del goda råd på vägen om jag skulle vara i behov av det. Mycket klokskap och visdom i kortet.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Melodica]
6/8/13, 8:38 AM
#6

Eremiten för mig: att våga vara ensam för att samla sig, titta inåt och söka svar, avskildhet, våga uttrycka behovet av att vara ensam (som ibland anses lite märkligt i vår kultur), att bli ensam och även kunskap och utbildning (som har med självförverkligande att göra). Att allt finns inom oss och att vi inte behöver söka svaren i omvärlden.

Annons:
Skogshumblan
6/8/13, 12:29 PM
#7

Ni andra har sagt det så bra redan. Balansen och styrkan kontra ensamhetens gissel.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: