Annons:
Etikettandlig-medial-utveckling
Läst 1303 ggr
LeS-
2013-05-29 20:36

Blockering

Hej!

Jag undrar vad som menas med blockering. När man spår sig och om det ibland inte sker det som står i korten eller om det dröjer så sägs det att det kan vara en blockering som är i vägen.

Vad beror det på och hur kan man häva den?

Tacksam för svar!

Vänligen; Lesley

Annons:
Skogshumblan
2013-05-29 20:57
#1

Hej LeS-, att det som kommer upp i en läggning inte sker har vi alla upplevt på gott och ont. Orsaken kan vara så enkel som att den som tolkar inte är ärlig, eller kan sin sak så bra så det blir falska förhoppningar. Det är också så att det som ses i korten är inte framtiden som den blir huggen i sten, en framtid du inte kan påverka utan tvärt om. Jag brukar likna det vid att man kan få ledtrådar, goda råd eller varningar om vad som kan ske utifrån det som är här och nu. Vad du gör med den informationen är sedan helt upp till dig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

LeS-
2013-05-29 21:21
#2

Ok!

Ja jag har ingen aning, det har inte hänt mig :)

Jag kollar på tarottv då och då och då har de pratat om blockeringar ibland, mest därför jag undrade. 🙂

Skogshumblan
2013-05-29 21:50
#3

Låter lärorikt. :) Nu tror jag att jag förstår din fråga lite bättre, tack. Blockeringar kan man ju ha i livet och såklart påverkar de ens liv. Men det finns som tur är oftast saker man kan göra för att bli av med,blockeringarna om man väl kommit på dem :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

J-Artur-K
2013-05-30 00:41
#4

Som exempel kan man säga att som barn såg man en ande så man blev väldigt rädd. Efter det blockerades klart seende. (Att se andar med blotta ögat) Men man kan känna av dom. Men inte se dom klart efter det. Det är en slags blockering. Men om man vill kan man ju arbeta för att få bort den blockeringen om man vill. 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-05-30 00:43
#5

Var inte bästa exemplet när detta är Tarot forum , men men , 🙂

Ny dag nya möjligheter

LeS-
2013-05-30 11:33
#6

# 4 Jag måste förtydliga att det är inte jag som fått en blockering. Jag frågade eftersom jag kollar på tarottv lite då och då och då har de pratat om blockeringar.

Annons:
J-Artur-K
2013-05-30 11:42
#7

#6 Jag läste fel på inlägg #2 trode det stog jag kollar Tarot så inte att det stog  Tarot tv. Så trode du menade att du hade lagt Tarot åt dig själv o sett att du har en blockering haha 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-05-30 11:45
#8

Var lite komiskt när du skrev då o då. Jag trodde du menar att korten ofta säger att du har en blockering haha, så tänkte dom måste vilja att du ska ordna den där blockeringen om dom upprepar det så mycket haha 🙂 Men var ju jag som läst fel det är ju bra det 🙂

Ny dag nya möjligheter

Upp till toppen
Annons: