Annons:
Etiketttolkningar
Läst 924 ggr
Nelma
2013-05-29 16:25

Att tvivla på sin tolkning

Hej! Ibland när jag tolkat en stjärna på ett vis och sedan tittar på den igen så kan jag känna att jag tolkat den heeelt fel. Men när jag tänker på vad jag sagt när jag tolkat så kan jag förstå varför jag sa så.
Ofta verkar det hela bero på att den första tolkningen, den jag uttalat, är baserad på ett slags helhetsintryck av stjärnan. Det är som att jag ser hela budskapet och att vissa kort inte blir så viktiga att lyfta fram därför att de verkar fungera mest som ett avstamp mot "viktigare kort".
Men, när jag sedan, efter tolkningen, tittar på korten igen så kan jag känna att tolkningen kunde ha sett väldigt annorlunda ut om jag gjort/sett den på ett annat vis. (Nu menar jag stora stjärnor, inte tre kort etc).
Himla svårt att förklara det här men den som känt på samma vis vet nog vad jag menar.
Någon som känner igen det här? Hur hanterar ni era tvivel som eventuellt uppstår efter en tolkning?

♥ Nelma

Annons:
[Ravenna]
2013-05-29 17:40
#1

En förklaring kan vara att eftersom allting är i ständig förändring, så förändras även du/ditt perspektiv och därför ser du stjärnan på ett annorlunda vis än för t ex en timme eller en dag sedan. Eller vad tror du själv?

Sen tror jag inte personligen att du tolkat "fel" första gången bara för att du senare tolkar på ett annat sätt. Det som sker när en läggning görs och tolkas är alltid en ögonblicksbild i ett mycket större sammanhang. Vi kan inte se allt men vi kan se det vi ser i nuet. Så "fel" tror jag inte på. Tarot svarar alltid rätt i stunden och det är ju Tarot som berättar något för dig, inte tvärtom. Så tänker jag i alla fall.

Jag har själv tvivlat många gånger på läggningar förut, tills jag insåg det jag skrev ovan. Det jag ser, det Tarot berättar för mig är alltid rätt just då. En minut senare är framtiden kommen och då kan det se annorlunda ut. Ja, du fattar. ;-)

Så jag har liksom bestämt mig för att inte tvivla på mig själv och mina förmågor längre. När jag väl bestämt mig för att tro på mig själv så blev allt mycket lättare.

Skulle det ändå komma upp tvivel, vilket det förstås kan göra så vet jag idag är det där är en rest från mitt förflutna, från ett osäkrare "jag" som inte är den jag är längre. Vet jag med mig att jag gjort mitt bästa vid en läggning (och det strävar jag alltid efter) så får det räcka och vara gott nog. :-)

Skogshumblan
2013-05-29 19:47
#2

Tycker Ravenna skrivit klokt. Vi tvivlar alla, och det är sunt för då kan man ifrågasätta, fundera och komma vidare :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Nelma
2013-06-07 20:41
#3

Hej och tack för det jättebra svaret Ravenna! 👍

Det fick mig att se på det hela ur en annan synvinkel, vilket var vad jag behövde. Är så trött just nu att jag inte lyckas få ur mig fler ord men du ska veta att jag verkligen uppskattar svaret. ❤️//Nelma

[Ravenna]
2013-06-07 20:47
#4

#3 Hej Nelma! Tack själv, jag är glad att det jag sa var till hjälp. ❤️

Upp till toppen
Annons: