Annons:
Etiketttolkningar
Läst 2934 ggr
Sameli
5/29/13, 10:21 AM

Djävulen

Jag drog kort ur den stora akanan på nätet angående ekonomi.

Då kom kortet djävulen upp! Vad betyder detta??Förstår inte riktigt hur jag skulle kunna tolka det.

Ska även nämna att det var en trekortsläggning och djävulen kom upp som ett kort för framtiden.

Hälsningar

/Sameli

"Man måste ge lite mer än man tar"

Annons:
Amandla
5/29/13, 10:35 AM
#1

Djävulen kan antyda att du antingen är för egoistisk eller behöver vara det. Det kan vara att du slösar för mycket eller att du borde lägga lite mer på dig själv… det är lätt att ge bort men svårare att ge till sig själv. Nånting sånt, är det något du kan ta till dig?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Sameli
5/29/13, 11:01 AM
#2

Tack för svar amandla!

Okej nu förstår jag verkligen!

Då skulle jag behöva vara mer egoistisk 😈 Våga ta för mig. Jag har ju oxå rätt till att tjäna pengar? Och spendera pengar?

Ska bara våga fråga om löneökning, det är inte lätt det 😃

"Man måste ge lite mer än man tar"

Amandla
5/29/13, 11:40 AM
#3

😃👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Sameli
5/29/13, 12:29 PM
#4

👍🌺

"Man måste ge lite mer än man tar"

[GunillaF]
5/29/13, 1:15 PM
#5

🙂

Pagan
5/29/13, 9:46 PM
#6

Djävulen - ja du Sameli, kanske dax att stå på sig och våga kräva och ta för sig. Det finns en massa och varför ska inte en del tillfalla dig? klart du ska framhäva dina kvalitéer och stå på dig gällande lönehöjning. Du vet ju att andra kan det. Nu kanske det är din tur att våga ta steget att framhålla dig själv och faktiskt kräva för egen del. frestelserna att våga finns ju där säger Djävulen och ger dig gott hopp att speak out!! och lite av att slå näven i bordet!!😉

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Maikailoa
5/29/13, 11:55 PM
#7

Jag skulle vilja protestera lite. Det går egentligen inte att tolka korten åt någon annan.

Endera förmedlar ett kort något till läsaren, eller så gör det det inte.

Amandla
5/30/13, 12:08 AM
#8

Men om man inte förstår vad kortet vill säga så är det bra om man söker kunskap, eller hur? Det kan man göra på olika sätt, att fråga här är ett.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
jojjana
5/30/13, 5:13 PM
#9

När jag får upp djävulen- för mig själv så betyder det oftast att att jag har " habegär" - att jag vill ha med en gång och att jag går på känslan enbart och lämnar förnuftet därhän…

Men det är min tolkning när kortet dyker upp för mig som sagt.

Sameli
5/30/13, 11:23 PM
#10

Tack för alla svar! Visst har jag ett habegär men det är väldigt befogat också skulle jag vilja tillägga. Jag har faktiskt fått en löneökning nu så det börjar att vända åt rätt håll :) det är inte meningen att jag ska gå och jobba gratis! Jag tycker att det är jättebra att man vågar uttrycka sina egna funderingar och tolkningar på det här forumet, hur ska man annars lära sig? Det är väldigt många kort, olika sätt att tolka, symboler, färger, känslor, logiskt tänkande, själsligt kännande.. Alltså svårt att lära sig tarottydning och metoder för vilket sätt man själv vill jobba och tänka.

"Man måste ge lite mer än man tar"

Maikailoa
5/31/13, 12:24 AM
#11

#8 skrivetav Amandla 

Jag är tveksam till att det kan fungera. Man får en väl lång tolkningskedja, som inte är intuitiv eller PSI, utan intellektuell.

Ser inte någon skillnad mot om man gör en läsning och är nöjd med resultatet, så kommer det någon annan som inte var involverad och säger: nähä så där är det inte alls, för det där kortet betyder si och så.

Läsningen är alltid personlig mellan läsaren och den lästa, även när man läser åt sig själv.

Jag har sett när folk lämnar in sina läggningar till riktigt duktiga tarotläsare, för dom tror att dom ska få en bättre tolkning, men det fungerar inte alls.

Maikailoa
5/31/13, 12:34 AM
#12

Jag anser att det är bra om man bekänna för sig själv att den här läggningen begrep jag inte, istället för att försöka tvinga fram en tolkning.

jojjana
5/31/13, 8:30 AM
#13

Jag håller helt med att läsningen av korten är personlig.

Man kan tänka att man får hjälp av sitt " högre jag", tänka att ens högre jag vet precis hur tolkningen kommer vara på varenda kort i högen, och ger dig ett kort som du tolkar på ditt rätta sätt.
 (eller om du följer en bok eller en text för att tolka- likaså vet ditt högre jag hur du kommer läsa ut korten..) Rätt eller fel- så tänker jag!

:-) Så man kan ALDRIG säga till någon annan att de tolkat FEL!

Därimot kan det vara gött med nyanser av andra och få hjälp med tolkning om man fastnat..

Annons:
Pagan
6/1/13, 10:10 PM
#14

Ja själv körde jag fast i min tolkning av 2 i stav som återkom gång på gång i över ett år som "daglig vägledning"Jag blev nästan gråtfärdig av att inte fatta vad kortet hade att förmedla. Hade jag inte fått hjälp att tolka kortet utifrån andras tolkning hade jag säkert varit lika fast i dag. Man ser inte skogen för alla träd alla gånger och en hjälp på traven är vääääldigt välkommen då.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: