Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1439 ggr
[Melodica]
2013-05-26 22:51

Förslag på Tarotlek?

Jag är ute efter att köpa en ny tarotlek men jag hittar inte riktigt det jag söker. Jag är ute efter en lek, helst med lite större kort, och som har bilder i lilla arkanan och är ganska färgglad (jag älskar The gendron tarot) och inte för mörk i färgerna. Skulle vara jättetacksam för tips!

Annons:
Tarotstollan
2013-05-26 23:24
#1

Lite svårt att tipsa då jag inte vet vad du har innan.
Rider-Waite finns ju som Giant  ca 10 cm X 16,5 cm.
Thoth Large ca 9,5 cm X 14 cm.
Goddess Tarot ca 8,5 cm X 12 cm.
Winged Spirit Tarot ca 8 cm X 12 cm.
Motherpeace rund ca 11,5 diameter.

Annars kolla inne på www.aeclectic eller www.albideuter.de där kan du hitta många olika förslag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Melodica]
2013-05-27 08:23
#2

Tack snälla för hjälpen! Jag har Albano-Rider-Waite, New mythic Tarot, jolandas, Spiral Tarot, Gendron och Doreen Virtues Tarot men de enda som jag "dragits till" och velat använda är Gendron och Spiral Tarot. Ska kolla in dina tips och den tyska hemsidan har inte jag varit inne på förut.

[Melodica]
2013-05-27 08:26
#3

Va fin Goddess Tarot är!

Skogshumblan
2013-05-27 08:53
#4

Ja det är ju svårt att tipsa om lekar men större lek med färger får mig att tänka på radiant W R eller Haindl eller Fey som är min favvo. Hanson Robertson finns också. Hoppas du hittar en lek som du trivs med :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Melodica]
2013-05-27 14:43
#5

Jag hittade en helt fantastisk lek på nätet Zerner-Farber Tarot men den görs inte längre. Trist!

Skogshumblan
2013-05-27 17:21
#6

Typiskt, skulle jag säga. :/

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Challa86
2013-05-27 17:34
#7

Mitt förslag är Druidcraft Tarot. Korten är stora och riktigt jobbiga för att man inte kan blanda dem ordentligt. Bilderna är dock väldigt fina och tilltalar mig. (googlade de du nämnt, och jag är medveten om att vi inte har samma stil, men detta är mitt förslag iaf :) )

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
2013-05-27 19:36
#8

Du kan ju också kolla på länkarna här ovan och se vad som finns att köpa, på de olika ställena. Du kan ju ha tur att de har den leken i lager.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Melodica]
2013-05-27 23:24
#9

Tack för ert engagemang! Jag hittade Zerner-Farber leken på e-bay och köpte den direkt.

Tarotstollan
2013-05-28 00:37
#10

Vad kul att du hittade den! Grattis, hoppas att du skall trivas med den. Skriv gärna hur du tycker den är eller hur du upplever den  när du fått hem den!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2013-05-28 04:24
#11

Så kul, hoppas ni blir lyckliga ihop;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Melodica]
2013-05-28 07:24
#12

Tack! Ni är väldigt omtänksamma! Skriver om den när jag fått den. Kan nog ta några veckor att skeppa hit den från US. Jag köpte Mogran Greer Tarot och Goddess Tarot i en affär igår också. Är det nån som har nån av de lekarna? Tankar om dem?

Tarotstollan
2013-05-28 20:42
#13

Grattis till dina nya inköp, vad kul att få tre nya tarotlekar på en ganska kort tid.
Jag har Goddess leken, det var därför jag kom ihåg att den var lite större och hade färger när du frågade efter det.

Jag tycker den är otroligt vacker och det är intressant att läsa om gudinnorna. Jag har inte jobbat något med den ännu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
minnah_j
2013-07-19 00:29
#14

Hej.

Kul med flera olika lekar.

Berätta när du kommit igång med de hur du upplever dessa.

Kram

Pagan
2013-07-19 21:52
#15

Grattis melodica till lyckat fynd på e-bay.🙂Hoppas du blir nöjd med den då den väl hittat hem.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: