Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 2467 ggr
Skogshumblan
2013-05-26 10:52

Dagens/ veckans kort, utmaning.

Under några veckor kommer jag lägga ut de kort jag drar för min vecka, med tolkning och sen uppdatering. Syftet är att komma igen lite, känner att jag tappar lite mellan cirklarna. Hoppas fler vill vara med så vi kan dela tolkningar och tankar. Du använder de kort eller runor du känner du ska och lägger det du känner är rätt. Inga krav på vare sig hur ofta man lägger eller stjärnor. Gå på det som känns bäst för dig! Vi kommer hålla till här i öppen tråd, så alla kan se och lära sig. Du behöver inte lägga för att få delta, allas tankar bidrar. Varmt välkommen!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Pagan
2013-05-26 15:01
#1

jag tackar för välkomnandet🙂

Ska bli intressant.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
2013-05-26 18:03
#2

Jag undrar varför vi inte har cirklar oftare?? och under en längre period?? Det skulle ju vara till hjälp för alla 🤔

Skogshumblan
2013-05-26 18:46
#3

Sol, ja du, oftast för att vi som håller i dem inre tänkt tanken. Skulle du vilja hålla i en cirkel så pm:a Pagan och presentera din ide så kanske det är du som drar igång en längre cirkel:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2013-05-26 20:35
#4

Det låter spännande Humblan. Själv är jag ingen stor tolkare då jag ärligt talat tycker det är tråkigt att tolka korten (men det vet ni ju redan) men jag läser gärna vad ni andra skriver och tolkar.
Kanske att jag hittar inspiration i det du gör så jag kan komma igång lite mer med mina egna tolkningar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gevalina
2013-05-27 23:26
#5

låter som en bra ide att dra ett eller fler kort för dagen..och därefter tolka korten som man tror dagen ska bli…

Dra för morgondagen tisdag: livshjulet två svärd sju svärd

livshjulet affirmation: jag är redo för mirakel i mitt liv.

Tolkning:En dag då tvivel råder men jag har möjlighet att välja att livet ska upplevas som ett mirakel varje dag…eller en ny början då det sker en lättnad med den mentala hälsan…??

Återstår och se hur morgondagen kommer att bli…återkommer med uppdatering.

ska försöka dra kort dagligen och lägga ut med tolkning och uppdatering men en och annan dag lär försvinna.

Skogshumblan
2013-05-28 04:23
#6

Jaha,vaknade upp för ca 30 minuter sen med full stresspådrag i kroppen så jag kan lika gärna lägga lite kort. Normalt sett brukar jag just nu lägga en trekortsläggning för veckan men idag blir en annan version. Använder mina djurorakelkort och frågar vad styrkan för dagen ligger och vad min själs ro finns i för dagen. Styrkan för dagen:elk/ wapiti) "stand tall and maintain your dignity no matter what, and others will treat you with the respect that you deserve. Direkt känner jag ordet pondus. Kommer vara ensam,med klassen och om klassen de veckor som är kvar och nu måste jag visa vad vi går för klassen och jag. Dags att plocka fram all tydlighet jag har helt enkelt och blanda med kärlek och glädje. Själens ro; walrus " remain vigilant about the current situation, pay attention to signs and omens and let them dictate your choice". Jaha, här blir det att lyssna cih vara uppmärksam inåt, andas djupa andetag och våga be universums goda om hjälp.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
gevalina
2013-05-28 22:40
#7

Denna dag har nu snart nått sin ända.  Dagen har varit  mycket givande utan allför många negativa tankar. Jättetrevligt besök på Findus i Bjuv med vännina där guiderna var underbara och provsmakningarna himmelska.  Buss som tog oss dit och hem (tre personer åkte den bokade bussen) ..I city besök i designaffär där jag inhandlade ljus och ljusstake för endast 50riksdaler. Sen till Torget för att inhandla tomater och potäter. Hann även slinka in till Erics hjälpen och hittade där för en blyga summa på 140 spänn en kjol ett par knickers en blus en t-shirt..samt ett par fulsnygga högklackade sandaletter till min dotter som prydnad.

Inga större tvivel denna dag och mindre negativa tankar…än många andra dagar.

Morgondagens kort: Vad skall jag vara uppmärksam på?👍

Drottning svärd 4mynt Eremiten…

Tolkning . 1Att jag skall tänka efter i lugn och ro med hjärta och intuition om jag vill ta en risk eller inte ?

Tolkning 2 En hårt prövad person vill låna pengar och jag skall lita på min intution om jag vill ta  den risken eller inte?

(köp av lott kanske ger vinst eller inte…följa intuitionen om det är rätt lott eller rätt häst…?)..svårt då man oftast inte får välja lotterna och känna efter om det är rätt lott eller inte..oftast får man ta den man får…och ibland kan jag känna om det är vinst eller inte men inte hur mycket…

I morgon kväll ska jag på min mediumkurs med olika övningar som jag inte kunnat besöka på tre veckor så det ska bli kul…och dagen är inte planerad i detalj utan gör vad som faller mig in….återstår och se vad som dagen erbjuder för överraskning.

Skogshumblan
2013-05-29 20:48
#8

Pondus och andas var det ja… Ja-a vad kan jag säga, en envis valross var precis vad jag behövde och nog sjutton har jag rott iland rätt mycket. Det största som jag är mest stolt över är att jag faktiskt sökte jobb i år, förra våren fick jag någon släng av panikångest och sumpade drömjobbet. Men i går var jag och lämnade papprena på stället själv och är riktigt stolt över mig själv. Borde kanske skrivit med att jag är en valross med pondus i ansökan :P

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2013-05-29 22:26
#9

# 8. Heja valr… jag menar Humblan! Bra gjort👍!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2013-05-29 22:28
#10

Tack Stollan

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

gevalina
2013-05-30 00:41
#11

så har även denna dag gått förbi…tja under dagen hände inte mycket ,mest framför datorn där jag satsade på lite spel för ca 20kr samt surfade runt lite allmänt men ingen vinst. Fixat lite käk innan jag åkte på mediumkursen där vi länkade och jag lyckades hitta någons farfar…och en annan fann min mormor..nästa gång är det avslutning och då skall det lagas och ätas taoistiska maträtter.

tolkning 1 var nog den som låg närmast för dagen…som jag kan se det.

k

Dagens kort 30 maj: vad får jag uppleva på jobb denna dag?

tre i svärd solen kung i svärd ess i bägare...hmmm

Det var inte lätt att tolka men gör ett försök.

1Ev en oro över ett beslut som skall tas men det finns möjligheter till kreativ handling som inbringar ny klarhet i situationen..

.tja låter lite luddigt..men kanske händer det att det blir ett akutlarm (som tur är mycket sällan)…elller något helt oväntat.

2 både oro och glädje och  möte med en  man som får mina känslor i gungning..eller väcker mina känslor till liv igen?…tja inget ont i det ..

gevalina
2013-05-30 23:21
#12

Även denna dag är nu strax slut.

Tolkning 1 passade bäst denna dago.

På jobb står helt utan förvarning en patient i korridoren som kommit med ambulans…det var bara till att köra in patienten på ett rum och ta de vanliga kontrollerna men först senare fick vi ta ytterligare prover som hade ordinerats……tja händer ibland sådant här och då är inte folk glada precis men allt ordnade sig ändå..

Gör nu paus fram till nästa vecka.

Skogshumblan
2013-06-03 05:37
#13

Veckans kort för mig; (drog via nätet, tror dock det ger lika bra svar som "live") Något positivt, att fokusera på som är bra: Världen: Kortet står för fullbordan. En bra eller dålig situation har nu fullbordats och man kan nu börja om från början med något annat. Kortet står även för resor, oftast med intention att lära sig mer om andra människor och kulturer. Något negativt, något att se upp med. Vagnen: Vagnen handlar om att ta kontrollen över situation och röra sig framåt i livet, trots motstånd. Det kan vara ett positivt eller negativt kort. Kortet kan stå för hämnd, om att flytta till en annan stad eller land för att bli av med en situation som är jobbig eller som inte har någon lösning, men även om att samla sina krafter och hela sitt mod för att kontrollera en viss situation som verkar hopplös. Gott ord på vägen: 4 Pentagram: Kortet står för en ekonomisk förlust eller snålhet. Det finns inte så mycket pengar kvar och man måste nu snåla. Kortet kan även stå för en problematisk ekonomisk situation men som man envist löser. Jaha ja. Det är inte första gången kortet "något att se upp med" sätter myrorna i arbete.. På det hela taget verkar veckan bli bra, jag får små fina pikar och jobb sökandet.Ska ta dem,på allvar och hoppas på det bästa.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
gevalina
2013-06-03 07:16
#14

Ny vecka nya kort

10bägare kortet talar om att jag skall följa mitt hjärta..

ess svärd…kanske en chans till lycka i spel eller något hinder jag övervinner alt måste gå igenom..?

världen..önskekortet..! 🙂möjligheterna finns där om jag är fast besluten att följa min dröm..(har många drömmar) men den största är att bli skuldfri på ett eller annat sätt.

sju stavar….osäker men för mig är siffran sju ett valkort..kan vara om min nuvarande situtation eller nån av drömmarna jag har ev jobb relaterat…

Det var veckans kort …och återkommer med uppföljning.

Skogshumblan
2013-06-08 14:18
#15

Utvärdering, jag tror i och för sig att det korten visar flyter in lite över veckor och månaders gränser men i huvudsak så kan jag se att korten visat på saker:) Positvt att fokusera på: världen för fullbordan vilket veckan verkligen handlat om, eleverna har ett par dagar kvar i skolan då vi ska göra klart, städa ur och plocka ihop. De sina grejor och jag mina. Ett definitivt fullbordat verk i och med denna vecka som kommer. Ett fantastiskt läsår går mot sitt slut, något gott tar slut och ger plats åt det som ska. Något negativt, något att se upp med. Vagnen: Vagnen handlar om att ta kontrollen över situation och röra sig framåt i livet, trots motstånd. Det kan vara ett positivt eller negativt kort. Kortet kan stå för hämnd, om att flytta till en annan stad eller land för att bli av med en situation som är jobbig eller som inte har någon lösning, men även om att samla sina krafter och hela sitt mod för att kontrollera en viss situation som verkar hopplös. Ja det här gav mig ju myror i huvudet. Ett av jobben jag sökt som jag tror skulle passa mig är ett halvårsvick i en helt annan stad. Resan någon?! Känner mig kluven men tror ändå kortet visat på den dubbelhet man kan känna inför en resa, ska jag, ska jag inte osv. Gott ord på vägen: 4 Pentagram: Kortet står för en ekonomisk förlust eller snålhet. Det finns inte så mycket pengar kvar och man måste nu snåla. Kortet kan även stå för en problematisk ekonomisk situation men som man envist löser. Skattepengarna kom. För de flesta är det ett välkommet extra tillskott, mina är inte mina att använda. Kan ju bara vara det korten visar.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

gevalina
2013-06-10 01:09
#16

Veckan är slut och  skall jag sammanfatta så har den varit mycket trevlig i vänners lag och inga större problem har dykt upp bara mer funderingar…men hur det har stämt med korten har jag inte koll på riktigt.

Nya kort för denna vecka.

Fem stavar...inte skall jag till jobbet i alla fall men det kan ju gälla hushållsbestyr hemma som jag inte är överförtjust i.

Vagnen...här skall jag antingen ut och resa eller så måste jag ta tag i livet och fundera ut vad som är viktigt för mig förutom att bli skuldfri förstås…(planerad resa i slutet på veckan och även ibörjan)

eremiten...en lugn stund för sig själv..har många lugna stunder för mig själv varje vecka ..

Extra fråga.

Hur kommer min ekonomi se ut denna vecka?

Kort

solen

låter lovande då jag i det närmaste är ganska urfattig men har åtminstone frysen full med godsaker…ska bli spännande och se om det trillar in en förmögenhet på ett eller annat sätt.

Skogshumblan
2013-06-10 05:42
#17

Som vanligt drar jag för veckan som kommer. Något positivt, att fokusera på.Laguz: Flöde, vatten, hav, förnyelsens helande kraft. Livsenergi och organisk tillväxt. Fantasi. Drömmar, mysterier, det okända, det dolda, djupet. Framgång vad gäller resor eller inköp, men med möjlighet att förlora det. Laguz är en feminin runa och symboliserar en djup sexualitet och fertilitet. Laguz står för allt som ständigt förändras och förnyas. Du utvecklas i snabb takt just nu. Återigen ett tecken på att cirkeln det här läsåret varit sluta, något nytt tar sin början där det gamla slutar. Något negativt, att se upp med. Gebo: Gåvor, både i meningen uppoffring och generositet, något som indikerar balans och jämvikt. Kontrakter, relationer, partnerskap, utbyte. Genom gåvor skapas även förpliktelser. Starka band med andra skapas nu - i vänskap, partnerskap eller kärlek/äktenskap. Ett gott ord på vägen. Dagaz: Genombrott. Du ser allt med klarhet just nu. Du är positiv och vet vad du vill. Du kan göra de nödvändiga förändringarna så att du får det du vill ha. Lycka, glädje, förnyat hopp. Lät ju positivt, känner att jag tar de orden till mig för jag börjar redan få klump i magen kring vad jag ska göra i höst…. Ja jag vet, inte bra så än större orsak att andas, leva i nuet och ta till sig runans budskap;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
2013-06-14 06:41
#18

"Laguz står för allt som ständigt förändras och förnyas. Du utvecklas i snabb takt just nu." Jotack, jag märkte det. Fick i elfte timmen oväntat svar på min bön och något chockad har jag äntligen insett att min chef vill ha mig kvar till varje pris. Tur att det är lagligt att vara trög;) Min tanke om att cirkeln sluta och något nytt föds var ju inte helt otippad men,visade sig vara en uppåtgående spiral :) Starka band med andra skapas nu - i vänskap, partnerskap eller kärlek/äktenskap. Hmmm det här kan jag inte se som negativt men kanske jag är för nära en för att se? Genombrottet verkar ju kommit ja. Fick lite svar denna vecka som gav mig hopp men så kom chefen och gjorde hoppet till ett stabilt hopp med mindre tvivel i. Mer ett "nu kör vi" istället för " det här ska nog bli bra".

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

gevalina
2013-06-16 22:40
#19

veckan är slut och kan bara hålla med mig själv att jag under veckan har

. varit ute och rest

. slappat framför data och tv

. städat så mycket jag orkat.

ekonomin…tja det har gått runt än i alla fall. Ätit pizza med min pojke som åkte till spanien i morse…och även en del slantar kvar samt frysen ganska full än. ,,oj glömde jag blev bjuden på god asiatisk mat under veckan och min manlige vän har också bjudit mig på mat…..jo mycket sol här.

Ny vecka och ny fråga.

**Hur kommer veckan se ut?
**

två i bägare …kärleksfull balans, kamratskap,.möte.???

prinsessa i stavar..meddelande ? impulsivitet   äventyrslusta…?

sju i stavar...nån form av utmaning och risktagande.. men ändå tro och hopp att det  löser sig..

ska bli spännande och se..svårt att tolka till mig själv men får denna gång låta tiden utvisa …

**hur kommer min ekonomi vara under v 25 ?
**

drottning mynt..och rättvisan : .ordning och reda på ekonomin…jag hoppas det ..fast en stor vinst hade varit toppen…och  jag får tar konsekvenserna och lära mig av misstagen.---här är den moraliska tanten framme.

Skogshumblan
2013-06-17 13:53
#20

Lättjan tog kort på nätet, jag lovar att jag drar och tolkar själv nästa vecka! Något positivt den vecka, fokus positivt sett. Fox Fox medicine represents the ability to blend in. She can change colors to blend with the seasons—becoming almost invisible against a backdrop of snow or foliage. Fox also has an amazing sense of smell that enables her to sniff out dangerous situations. Be like a Fox—street smart and safety savvy—don't call attention to yourself as today is a day of watch and wait. Ja det är i ordets rätta bemärkelse en "vänta och se"-vecka! Något att se upp med eller vara medveten om. Spider represents a connection between past and future, to remind you that the web you weave today is the web you will inhabit tomorrow. Are you spinning a balanced future? Spider is also a creator, spinning stories just as easily as she does a web. Spider in your reading asks you to consider the future you are weaving—does it include your biggest dreams? Bra påminnelse om att _våga_ tro och våga drömma de där stora drömmarna, är verkligen något jag behöver jobba med. Ett gott ord på vägen; Raccoon This masked bandit can make you laugh with his antics, or make you angry when you realize he’s made off with your food! Raccoon is incredibly curious—to the point that he’ll walk into a potentially dangerous situation just to see what’s up. Like Raccoon, are there situations you’re barging into before you have all the information? Might want to re-think this one Ha kul, var inte så planerande, fin pik livet! ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Skogshumblan
2013-06-18 07:16
#21

Kände behov av ett kort för dagen. Fick upp "buffeln". Budskapet Jag tar med mig är att det finns en vilja runt mig att hjälpa och stötta mig. En styrka i att det blir bra. Ja vad kan man mer hoppas på, när jag strax får svar på bönen jag bett inför framtiden;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
2013-06-24 07:49
#22

Förra veckans kort stämde bra. Jag fick ligga lågt då jag gjorde min sista vecka på jobbet. Fick inte de besked jag väntar på, hoppas de kommer snart. Spindelsn ord stämde ruggigt bra. Det underbara som varit detta läsår vävs ihop med början på nästa eftersom jag fick några veckor till på jobbet. Jag ber och affirmerar fast anställning där så mycket jag kan. Det är min stora dröm, få bli klasslärare med fast anställning, hela mitt livs dröm, så länge jag kan minnas har jag velat bli lärare. Nu är jag bara ett par steg ifrån att drömmens blir verklighet! Som jag lovade mig och er drar jag denna vecka kort själv. Blir ur min Feylek. Som vanlig de tre korten med sina frågeställningar. Något positivt:, 4 i svärd. Handlar om att släppa taget, göra det man måste även om man inte vill. En styrka i det här är fyran, en stadig förankring i processen. Jag liknar den vid att falla handlöst bakåt ut i tomma intet men sväva helt lugnt och fint, den känslan har jag kring det som detta kort manar mig till. Skräckblandad förtjusning finns lite lite av. Något att se upp med: Knave OF wands, kortets mening visar på svårighet att hitta ord och saker att göra, jag tror det här handlar om den process jag mentalt genomgår nu. En specifik relation som jag måste ta i tu med. Svårt och inget jag vill, precis som förra kortet visade. Ett gott ord på vägen. 6 i svärd. Att förstå en tanke eller en idé, att korsa vatten och komma över hinder. Jo tjena jag kan liksom inte smita längre. Dags att föras inåt i sig själv. Rensa i tankarna som svärd visar på och göra slut op gamla föreställningar!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

gevalina
2013-06-24 10:27
#23

veckan som gått har jag varit en del  på resande fot  och  besökt vännner men även nya platser…och gamla platser. -

och ekonomin i veckan har gått  bra då jag fått låna en slant av min ena vänninna…samt överraskande nog fick en slant av min moder. 

Det negativa var att en del räkningar trillade in men den ena betald och de andra väntar på turen…

veckan kort var två bägare prinsessa stavar sju stavar…och ek var drottning mynt  rättvisan.

Det har väl stämt i stora drag tycker jag.

Tar i princip veckorna som de kommer men ett och annat är inplanerat .

ny vecka och ny fråga..

1 vad skall hända för positivt : sex i svärd ( resa?) är mer eller mindre redan planerad. ..eller ett möte med budskap?---

2.vad händer på resan ? översteprästen hmmm…tydligen lär jag mig något..

/möter någon som jag lär av…skall bli spännande.

Skogshumblan
2013-06-30 17:26
#24

Något positivt:, 4 i svärd. Handlar om att släppa taget, göra det man måste även om man inte vill. Har kikat lite lätt inåt och börjat rota lite i alla trådar där. Men rent fysiskt har jag röjt ut ett av mina hurvigaste rum, tog en hel dag, mamma stod och strök tvätten som legat där i år och jag röjde. Känns gott att ha det gjort! Något att se upp med: Knave OF wands, kortets mening visar på svårighet att hitta ord och saker att göra. Att inte bara prata bort, skylla på andra utan att göra min del utan vare sig baktanke eller gnöl. Ett gott ord på vägen. 6 i svärd. Att förstå en tanke eller en idé, att korsa vatten och komma över. Förstå mammas sätt att vara kanske?! .Ja något har jag förstått, men exakt hur det ligger till bet jag inte.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

gevalina
2013-06-30 22:12
#25

veckan är slut…varit ute och rest (som planerat ) träffat folk som berättat intressanta saker…om  borstar och skepp.

..

Ny  fråga: vad händer för intressant på arbetsplatsen när jag återvänder på onsdag ?

prinsessa pentagram måttfullhet fem stavar ..tja här gäller det att ha fokus och vara praktisk och vara lugn trots oro och konflikter.

vad gör jag för spännande under mina sista två semesterdagar ? sex mynt tre mynt sex svärd… : en balanserad resa planeras (vet jag ju redan!!!)..

.följdfråga : vad händer under resan ? döden drottning stavar ess svärd..en självständig utåtriktad kvinna som får något nytt mentalt att bemästra,att ändra uppfattning utvecklingspsykologi…

svårt att läsa händelser i korten men tids nog kommer det väl…just nu mycket psykologiska saker.

Upp till toppen
Annons: