Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 2236 ggr
[Melodica]
2013-05-26 09:56

Tarotkort med text

Vad tycker ni om tarotkort som har kompletterande text på själva korten t ex Jolandas kort lek och Psychic Tarot? Själv blir jag för distraherad av att det står ett ord på kortet. Det blir så definitivt på nåt sätt och jag känner mig låst då. Hur tänker ni?

Annons:
Pagan
2013-05-26 10:48
#1

ja så kan det ju verkligen vara. helst då man är av motsatt åsikt. Men jag försöker att inte se och läsa men håller med, det är svårt att låta bli.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2013-05-26 10:54
#2

Beror på. Ibland tycker jag de kan vara till hjälp. Har en lek där två ord för både rättvänt resp. felvänt finns med och det har hänt att de varit hjälp. Oftast bryr jag mig inte om de orden.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2013-05-26 19:57
#3

Det beror på, ibland kan det vara en hjälp och ibland blir jag bara irriterad särskilt om jag inte riktigt håller med. För det mesta läser jag bara ordet och sen tolkar jag som jag vill ändå!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2013-05-26 21:54
#4

Jag gillar inte när det är ord på korten, tycker att det stör mig…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
tarotlasse
2013-05-26 22:19
#5

yes det  stör mig mycket  men inte för egen del jag har lärt mig att koppla bort det . men sedan finns det infall där det blir så klart att det är ordet som gäller så en dvår fråga. Men jag märker ju rädslan hosklienter fär det står djävulen eller döden på kortet och blir då livrödda  men för min egen del i den leken jag använde i dag så har den enbart positiva beydelser

Lasse

Upp till toppen
Annons: