Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1466 ggr
Pagan
5/24/13, 5:43 PM

GoFredag

YES!! Äntligen fredag!! Underbart

Vaknade imorse och kontaterade att jag hade runt 12 grader inne och det var 3 minus!! ute. Fick skrapa rutorna och bilen varnade för halka! Va?? Det är förbövelen 24 maj. Nåja, det kom lite sol och lite blå himmel runt 8 så då var det ju lite vårligt igen🙂

just nu njuter jag av att ha gjort sista jobbdagen för veckan och att helgen lockar med sovmornar och en massa egen tid. 

Hoppas Ni haft en trevlig dag och att livsandarna är aktiva och glada i er.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Skogshumblan
5/24/13, 6:04 PM
#1

Go kväll Pagan & ni andra tarottokar. Ja värme var det inte idag men det var ju en loj ledig dag ändå;) "Hade tänkt göra" många saker idag men det enda som blev gjort var en snabb 5 km. Fy vad segt det kändes i benen. Blir lite "springa för att det är kul" ett par veckor, sen blir det slit och tempo igen så jag klarar 1 mil under timman. Fick ett trevligt brev i mitt fack på jobbet, jag får högre lön, och retroaktivt från april betalas ut i junilönen. Inte helt fel om jag säger så.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
5/24/13, 6:35 PM
#2

Godkväll! 

Jag har gjort ren ugnen ordentligt, det var inte mer än några månader sen sist så det gick väldigt mycket fortare nu än då 😉Blir bara lite trött på att det måste vara vassa kanter inne i ugnen, hur har de tänkt att man ska göra ren den för man bör ju ha gummihandskar på sig… alla använder väl inte starka medel men det är ju ändå irriterande för huden med all gammal fet smuts.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
5/24/13, 6:54 PM
#3

Ja det låter ju klart behövligt med handskar. Det låter som om de går sönder på löpande band då du städar ur ugnen då?

Läste ett tips nyligen om att:

Blanda två delar såpa och en del vatten i en blomspruta, spreja ugnen invändigt. Sätt ugnen på 100 grader och låt såplösningen verka i 20 minuter. När ugnen svalnat, torka rent med vatten och trasa.

Men har inte testat själv.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
5/24/13, 8:43 PM
#4

Tror jag ska testa såpvarianten nästa gång, fast då måste jag köpa såpa först. Använder Ajax till golven för jag gillar inte såplukten, men till ugnen kan det vara värt det. Och ja, det går ett par gummihandskar varenda gång jag städar ugnen *suck* Tror det är samma tanklösa karl som designat ugnen som även designat kylskåpet med alla invändiga onödiga räfflor och kanter… inte är det någon som någonsin behövt städa ur en kyl i alla fall.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
5/24/13, 8:57 PM
#5

Godkväll alla.
Solen har skinit men temperaturen har tydligen krupit rejält nedåt.

Varit ute en liten sväng nere i Knalleland. Sprang på min kompis C. inne på "shopen" så efteråt sprang vi runt lite i affärerna då hon handlade lite mat.
Jag köpte en blomma till min ampel på balkongen, en rödvit Verbena. Tyvärr hade två grenar med blommor gått av när jag kom hem och skulle hänga upp den! Har aldrig haft en Verbena innan, så jag hoppas att den skall återhämta sig och skjuta många nya skott med lite hjälp av växtnäring+sol+vatten+lite kärlek!

Ser nu att Kastanjeträdet en bit utanför mitt vardagsrums fönster har börjat att blomma i dag, tycker att det är så fint med sina vita blomljus!

Skönt att det är fredag så ni som jobbar får vara lite lediga och hämta andan och lite ny energi.
Sitter aldrig fel med mer pengar i plånboken Humblan!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
5/24/13, 9:10 PM
#6

Stollan, låter som du äntligen blir piggare och piggare för var dag :) Gott att läsa! Nä det är sällan fel.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Tarotstollan
5/24/13, 9:35 PM
#7

#6. Ja tack, det går sakta framåt men ni kan vara glada att ni inte hör mig prata. Hes och nasalröst p.g. av lite stopp i nosen hahaha😉!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jessica Holländare
5/24/13, 11:04 PM
#8

Jag fick med en sån glädjande nyhet idag Humblan, löneförhöjning och retroaktivt. 😃

Nu är det jobbhelg hela helgen.. Känns ju sådär, men har bara fem nätter kvar, sen är det SEMESTER!!!!!


gevalina
5/24/13, 11:13 PM
#9

godkväll denna fredag…

Har varit en omtumlande vecka..onsdagen Kurs i Karlskrona hela dagen..som var mycket givande.
Torsdagen en lång promenad på nästan 3timmar i skog och mark..sov gott på kvällen…

Fredagen diskat och bakat bananochrabarberpaj under förmiddagen och sen jobb fram till nio…

Skönt att vara hemma men tyvärr ska jag upp igen vid femsnåret för att fortsätta jobbet under lördagen.

Ha en givande helg alla.

Skogshumblan
5/25/13, 7:48 AM
#10

Stollan, äh detaljer detaljer ;) Fortsätt krya på dig! Jessica, semester lät ju inte helt fel. Härda ut dina nätter du har kvar:) Gevalina, hoppas du får en skön helg även om du jobbar.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: