Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 2642 ggr
Sameli
5/15/13, 1:32 PM

Lägga för någon annan

Jag har hittintills bara gjort taroläggningar till mig själv och min man.. Men sen har jag gjort en läggning på en nära anhörig till mig, och när jag gjorde det vart jag så nervös och osäker på mig själv under själva läggningen trots att jag kände mig ganska säker på korten innan.

Hur ska man handskas med detta för att på bästa sätt bli mer säker när man gör läggningar för andra? Hur gör Ni? Och hur kändes det för Er när Ni gjorde läggnignar åt andra som "nybörjare"? Tips?

"Man måste ge lite mer än man tar"

Annons:
[Ravenna]
5/15/13, 2:29 PM
#1

Öva, öva, öva. Med övning kommer färdighet och du kommer känna dig tryggare med tiden. Allt kan inte ske över en natt, utveckling tar tid. Ge dig själv en chans och var inte hård mot dig själv.

Tänk på dig själv som en kompis, din bästa vän. Vad skulle du säga till henne? Hur du skulle råda henne och peppa henne? Gör sen så mot dig själv.

Och när du har gjort en läggning, släpp det. När det är gjort, är det gjort. Gå vidare.

Kom också ihåg att ALLA känner som du någon gång. Du är inte ensam. :-)

Pagan
5/15/13, 8:21 PM
#2

Ja precis bara öva öva öva. Var himla noga med att du vill ha feedback från dem du "övar" på. Sedan måste vi vara så objektiva vi bara kan och bara känna in kortens budskap. EX: Din vän vill ha vägledning och du har stort fokus på hennes situation och vet vad du skulle vilja för henne, då är det lätt att bara se problem i korten eller bara se glädje och inte det som korten verkligen vill visa. Bara håll fokus på själva frågeställningen så går det bra. 

Idag lade jag en stjärna för en arbetskamrat, det skulle jag inte ha gjort för ett par år sedan, det skulle känts helt fel. Man lär sig hela tiden och blir mer och mer bekväm med att det vi får fram inte är nåt tankespöke vi själva "hittat" på.

Själv skriver jag ner allt jag får fram, pennan bara glöder, allt som väller fram präntar jag ned allt eftersom det kommer, inte en chans att låta "logiken" ta över, sedan sammanfattar jag och skriver ner budskapet mer sammanhängande så även andra förstår.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Sameli
5/17/13, 9:53 PM
#3

Tack för svar. Läste dem på en gång men har haft knappt om tid för att hinna svara… Ska fortsätta med att öva. Jag kanske har haft lite väl stort självförtroende eller om man ska kalla det lathet kanske? Känt att jag kan korten si sådär ganska väl, men har mer att lära mig. Mycket mer! Jag vill hellre säga det positiva till den jag lägger för, ändå fast det skulle vara många negativa kort. Jag tror inte på att ljuga men när man är Nybörjare så känner jag verkligen att det är bättre att ge glädjebesked och roliga händelser mer än att säga tråkiga och jobbiga saker som inte ens blir!? och är påhittade! Bra tips faktiskt, om att skriva ner allt man känner av på en gång innan man säger någonting till den man lägger för. Då blir det ju ingenting som "stoppar" en när man känner av. För mig är det iaf så att jag lixom hackar mig fram lite långsamt som en repad cd-skiva. Istället för att lsläppa iväg tankarna i ett flöde. Å sen det där med att tänka sig om vad man skulle säga till en vän och sen applicera dem orden till sig själv, åh det är ju så svårt! Jag har lätt att berömma andra människor från hjärtat men när det gäller mig själv, så är jag så fruktansvärt självkritiskt. Ingenting är tillräckligt bra. Men det värmer att tänka tanken om att alla någonting har känt samma som jag, det får en att känna sig mer modig att fortsätta att öva och inte stanna upp. Jag håller med, det är verkligen nyttigt att tänka att "det som är gjort är gjort", shit hoppens och bara en del av utvecklingen! :) Som sagt, otroligt mycket tack för svar. Det är så skönt när man har folk att " bolla" lite tankar med. :) kram till Er

"Man måste ge lite mer än man tar"

Pagan
5/18/13, 9:46 AM
#4

Ja visst Sameli, att bolla sina funderingar är ju himla viktigt. vi har alla saker att lära hela tiden och när vi luftar dem och får input från andra då kan vi gå vidare. Sedan är det alltid gott att veta att man inte ensam sitter på kammaren och kliar sig i huvudet.🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Sameli
5/18/13, 10:53 AM
#5

Absolut, håller med 👍Det är toppen att ha ett forum som det här att ventilera sina tankar på!

"Man måste ge lite mer än man tar"

Upp till toppen
Annons: