Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 571 ggr
Pagan
5/9/13, 10:23 AM

Godmorgon 9 maj

Kristihimmelfärdsdag i dag. 

Hoppas Ni har sovit gott och njuter av ledigheten. Här är det grått och regnigt i dag, men det ska klarna upp i eftermiddag säger de som vet, själv är jag tveksam, det är grått åt alla håll och kanter så långt jag ser. Men det betyder ju inte att dagen inte kan bli strålande ändå. 

Jag tog ledigt även i morgon så det innebär 4 dagar med "fyll dagen med vad du vill" så det är precis vad jag ska göra.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Amandla
5/9/13, 10:38 AM
#1

Gomorr! Igår ösregnade det här under sen eftermiddag och temperaturen sjönk till tio-elva grader. Nu börjar det klarna upp och det är just nu fjorton grader på skuggsidan, så det är lovande! 

Jag ska plantera alla blommor som jag köpte igår till balkongen, jag tillbringar så mycket tid därute och vill ha det vackert omkring mig. Jag jagade efter en fin vaxduk till bordet också men hittade ingen, eller rättare sagt så stoppade min onda fot mig från att gå i för många affärer. Nåja, jag måste inte fixa allt på en gång, det är lite roligt att komplettera efterhand också.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
5/9/13, 11:02 AM
#2

Goa middag, Här är soligt men åskekvalmigt. Hoppas regnet kommer snart för det här klabbiga vädret är ingen hit. Är ledig tills måndag, gött! Blir väl att vifta lite på tårna mellan alla grejer som ska göras… Ha det kalasbra ni som känner för det, ni andra kan gott försöka ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Sol69]
5/9/13, 11:03 AM
#3

Jag har ägnat morgonen åt att skura golvet rent från allt katthår. Men nu är det rent i alla fall. Det hör ju till de måsten i livet som finns. 😕

Börjar dra ihop sig till att börja packa för att åka till Ramsberg i morgon på forumträffen. Det ser jag fram mot. 👍

Träffa likasinnade och prata och få nya insikter. de är aldrig fel 😎

Ha en bra dag..

Kram

Skogshumblan
5/9/13, 11:04 AM
#4

Sol, hoppas ni går en helt ljuvlig helg på Ramsberg.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
5/9/13, 11:23 AM
#5

ja det låter härligt Sol.

Själv är jag en förvirrad Agda och ska kanske…..åka och leta bil, fast jag vet inte vilken bil……En Mini Cooper har jag i dagsläget inte råd med😭 Så vad ska jag då köpa?? Vet att min Pärla sjunger på sista refrängen och det är skitsvårt att veta vilken bil jag ska satsa på.

Nån som har ett gott råd?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
5/9/13, 11:26 AM
#6

Pagan, vad har du för behov? Alltså av bagageutrymme ETC. Min man har en hondai som är förvånansvärt stor för att vara en så liten bil. Vi har åkt alla 4 med bilstolar å allt i den men det var inte alls trångt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Skogshumblan
5/9/13, 11:29 AM
#7

Huyndai i20 ska det stå. Himla trevlig bil.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Sol69]
5/9/13, 11:39 AM
#8

Tror att japanska bilar är skapligt billiga men ändå relativt säkra att åka i, Jag har en Toyota och trivs med den. Men ska väl byta till en mindre modell va det lider.

Amandla
5/9/13, 11:45 AM
#9

Toyota ska ju vara driftsäkra bilar, men inte de billigaste. När jag köpte bil senast för två år sen, så kunde man gå in på Svensk Bilprovnings statistik och kolla diverse uppgifter om olika bilmärken och modeller och hur de låg till vid besiktningarna. Hur intressant som helst att jämföra hur stora olika bilar var invändigt, hur mycket bränsle de drog, vilka årsmodeller som var bäst köp osv 🙂Tror Hyundai ligger ganska bra till, både vad gäller inköpspris, driftssäkerhet och -ekonomi.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Isa56
5/9/13, 11:49 AM
#10

God middag allesammans. 

Läser och ser allt ni ska hitta på. Ramsberg, synd det är så långt. 

Bil ja. Jag tar ju över makens bil en S80, de har sjunkit katastrofalt i pris. Ja min suv är till salu. men den är nog lite stor misstänker jag och lite dyrare att köra med. 

Så irriterande. Jag har tre gånger på radion de sista dagarna hört en låt som jag gillar. men de säger inte vad den heter eller vilka som sjunger. Så någon som kan gissa. De är några grabbar som sjunger och de börjar utan musik sen kommer de trummor med. Säger jättemycket jag vet. Är på radio fm de där när de bara spelar ett par låtar åt gången utan prat emellan. 

jaha annars väntar jag på dotra med familj som ska hjälpa till lite här. 

Lite lätt soldis. verkar som solen inte riktigt kan bestämma sig. 

Önskar alla en skön dag. 

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
5/9/13, 12:53 PM
#11

Hm ja i dagsläget har jag en opel astra caravan. Den har varit helt kanon. Jag har inget behov av en stor bil egentligen så en mindre kommer jag satsa på. Ska se om jag finner den info du nämner Amandla. Hade mina tankar åt en mindre Opel, men tycker de är lite småfula, som Corsan ex.vis, om man nu inte köper sport varianten men den är dyr. Har kollat lite på Toyota, Renault och Citroen. De har alla rätt fräcka småbilar. Men sedan kan det ju skilja en hel del i pris på samma modell och samma år, fast de har ungefär samma mil i bagaget. Lite förvirrande. Har iallafall tänkt mig en driftsnål liten sak.  Hade helst velat ha en diesel, men det är tydligen svårt när man letar småbil. Sedan känns det lite småjobbigt att köpa grisen i säcken, för så känns det hur jag än gör och vilken jag än köper. 

Vet inte vilken låt du hört Isa, men kan man inte gå in på radiostationerna och kolla? Eller någon lista över mest spelad låt just nu?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
5/9/13, 1:11 PM
#12

Glömde ju skriva att i och med avregleringen på bilbesiktning så finns inte statistiken kvar 😕

Bytbil.com är bra, det är en samlingssajt för bilar till salu och det kommer det upp mängder. Man kan också kolla marknadsvärde för en viss bil om man har regnumret. 

Bilpriser.se här kan man också kolla värdet på en bil.

Vi bilägare har en bra guide för att köpa begagnad bil.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
5/9/13, 1:50 PM
#13

Pagan Hyundain min man har är diesel:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Pagan
5/9/13, 2:18 PM
#14

Bra Amandla, ska kolla sajterna, just nu yr i huvudet🤪Köpte en test via teknikmagasinet, Opel Corsa leder 50 000:- klassen på begagnat bland 2007:orna, kanske det kan uppväga småfulheten??, blev lite besviken på Renault Clio, tydligen urusla vägegenskaper. tur man kan kolla sånt innan. 

Ska kolla läget på Hyundai fronten också då SKogis

Tack tjejer! Detta var ett svettigt beslut känner jag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
5/9/13, 8:57 PM
#15

Kan nu meddela att jag bestämt mig för att provköra och kolla närmare på Opel Astra Enjoy, en Mazda 3 och en Skoda Fabia elegance i helgen. Alla o8:or och en röd, en svart en vit. Skodan klart noll poängare i coolhetsfaktor men massa bil för pengarna. En svart Mazda 3 däremot har coolhetsfaktor 10 och Opeln nåt däremellan🙂Så då bär det av till Orust, Alingsås och Göteborg. Man blir ju trött av att bara behöva tänka å det😛Vad tycker Ni?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Denna kommentar har tagits bort.
Skogshumblan
5/9/13, 9:08 PM
#17

Pagan, skoda kan vara rätt coola tycker jag. Men det finns modeller som känns som plåtburk, både i utseende och komfort. Köpa bil är sällan kul, men köra är kul! Be inte mig om råd, smaken är som baken och min sitter bra där den sitter ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
5/9/13, 9:20 PM
#18

Jag hade en Opel Vectra som jag älskade, tyvärr kraschade jag den. Men jag var väldigt nöjd med den, den krånglade väldigt lite och kompisar som provade den gillade den också, till och med den inbitne Volvo-ägaren bytte till Opel efter det! 😃Före det hade jag en Opel Omega, den var också trevlig. Även om båda mina bilar var större än Astran så tror jag att det är en trevlig bil. Nyare Skoda ska vara bra bilar, Mazdan har väl större hipp-faktor i så fall. Har bara hört bra om märket.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
5/9/13, 11:09 PM
#19

jag är ju i botten en Opel lover efter att ha haft min pärla i såååå många år, men……….ja en som lever få se. ska ge dem en chans, och uppdaterar eftrerhand. tack tjejer❤️

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: