Annons:
Etiketttarotlekens-bilder-färger-symboler
Läst 2007 ggr
Tarotstollan
2013-05-02 23:26

Färger-Lime.

Vad har ni för tankar och funderingar om färgen LIME?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Pagan
2013-05-03 20:31
#1

Lime hm, tankarna som kommer är spirande, grönskande, något som är på väg att gro och det känns som en hoppfull färg. Bara positiva vibbar här. 🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2013-05-03 20:49
#2

En härlig fräsch färg. Blandar man in mättnadsn så den blir mer åt brun känns den murrigt deppig tycker jag.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

tarotlasse
2013-05-03 21:14
#3

Lime ser jag ju som en smuts gul/grön färg det är varken det ena eller andra. 

Just nu precis för stunden och för min egen situation ser jag lime som att göra en förändring och bryta ett mönster. 

Att rensa upp och se saker på ett klarare sätt och då få insikt på ett problem och då få en klarare färg och då hittar jag även lösning på problemet. Men för att komma dit så måste jag först bena ut och seperera saker. 

Så antingen måste jag följa den gula färgen och denna person att följa min glädje och det jag tycker är roligt och inte tänka på följderna av mitt leverne, och bara vara och njuta av stunden. Vilket hjälper mig och får mig att växa och gå framåt men som kan göra ngn annan illa

Eller så måste jag följa den klar gröna färgen som visar på att titta lite mer på hälsan och se allvaret och vara mer resrtrektiv. Visserligen inte riktigt lika roligt men för att hjälpa en  annan person så får jag släppa leken och komma till insikt. 

Vilken av färgerna eller vägarna jag väljer avgör jag själv och för egen del kommer det ha positiva och negativa följder vilket som.

Påverkan kommer mer att påverka ngn annan runt mig och där kommer om jag väljer den gula vägen göra ont  för den andra personen och få personen att öppna ögonen och göra förändringar i sitt liv . Den djupgröna färgen kommer visserligen skapa en stunden men inte få personen att ta tag i sitt eget problem och grundproblemet kvarstår. Så oavsett val av färg så kommer detta  ha sina fördelar och sina nackdelar  för båda parter oavsett val. 

Den gula färgen är lättare för mig och den gröna färgen kommer vara lättare för den andra personen. 

Den Lime färgade vägen kommer bara skapa problem för båda parter och båda skulle stanna upp i utvecklingen och inte må bra av detta 

Oj  det var ju tur att jag slapp att ta beslutet själv. 

Jag kunde nog tänka mig att följa den lime färgade vägen och en mellan väg. Men nu valde den andra personen den gröna färgen och tackade för sig och valde att gå på den djupa gröna vägen. 

Normalt så brukar den lime gröna färgen vara en blandning av både glädje och på frihet. Att komma ut i naturen leka, busa älska  vilket skapar healing och ett välmående. 

Men nu sa  limefärgen ngt helt annat och blev en mycket personlig vägledning och sa mig väldigt mycket men väljer att behålla det för mig själv. 

Lasse

Tarotstollan
2013-05-03 21:27
#4

Lime är den färgen som alla (nästan) träd har på sina första späda blad på våren. Något nytt och fräscht. Hoppfullt. Glädje.

# 2. Humblan, jag är dum här men fattar inte riktigt vad du menar?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2013-05-03 21:45
#5

Nejdå inte är du dum. Vad jag menar är att om man har en mörkare nyans av lime kan jag ibland tycka agg den drar för mycket åt brun färg mer än gulgrön. Grönbrun färg är för mig en murrig och smutsig ton. Var det bättre förklarat?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2013-05-03 21:49
#6

Ja tack, lime för mig är ljus gulgrön. Skulle kanske ha skrivit det i början, men det är intressant att läsa vad ni skriver om hur ni ser på den. Att en färgnyans kan skapa så många olika känslor och minnen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Pagan
2013-05-03 22:10
#7

ja verkligen! Jag ser den ljusa gröna frukten lime framför mig, därav mitt svar.

Lasse du fick en del aha upplevelser känns det som🙂

Färg kan verkligen få en del i huvudet att trigga, det är ju tydligt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

tarotlasse
2013-05-04 00:02
#8

#7 

Ja det kan man säga jag har alltid sagt att låt det inre styra och lägg det logiska åt sidan. 

I detta fall så gav lime färgen att jag skulle släppa mina inre känslor och följa det logiska tänkandet. 

Jag har mina problem och hon sina och rent  logiskt så skulle det troligtvis förgöra oss båda och leda till en katastrof.  

Så denna Limefärg blev grymt talande i flera bemärkälser. 

Men  det fick mig att inse vad jag har att arbeta på med mig själv,

Denna färg sa så mycket mer men det är för personligt för båda parter så de behåller jag för mig själv. 

Du skriver Aha upllevelse jag säger en spark i baken för att vakna upp och få en insikt. 

För kärleken kan  göra en blind både på gott och ont. 

Så en rejäl spark i baken kan vara väldigt bra  även om det kan göra ont i bland.   

Lasse

Pagan
2013-05-04 00:45
#9

Hm ja rena döden😉kram

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

gevalina
2013-05-05 22:24
#10

lime…??? Känns lite si så där….mittemellan. Att det kan vara svårt att välja och jämföra då det antingen  lutar åt det ljusa hållet eller mörka.

Får mig att  känna illamående och tänka på träsktroll.

Amandla
2013-05-05 22:44
#11

Jag gillar inte lime-färgen. Den är skarp och obehaglig att se på… särskilt i inredning. På färsk frukt är det en annan sak 😉då tänker jag på fräschör, syrlighet och upplyftande smak som kompletterar andra smaker. Såklart det går att översätta i färg på korten.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Sol69]
2013-05-07 15:25
#12

Lime är väl en form av grön variant. grönt i sig står för grönska och harmoni att det frodas och växer för mig. Lime i sig vet jag inte. har funderat på det men inte kommit på det alls 😕

vresrosen92
2013-05-08 10:06
#13

Lime för mig är liv, fart och fläkt. En fräsch färg med mycket energi, som i för stora mängder (tex på väggar) blir för påträngande. Dock en av mina favoritfärger :)

Don´t worry, Be happy!

Annons:
Upp till toppen
Annons: