Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 3263 ggr
Skogshumblan
2013-05-01 07:00

Maj månadskort

Dags att dra kort för maj. Jag drog denna gång ur min djurorakellek " messages from your animal spirit guides". Det blev tre kort denna månad också. Vad är min tillgång/ positivt kort: " The period of darkness that You've been experiencing is now passing." Jotack jag har åkt på en del tunga perioder och erfarenheter som kortet visar på. Det stämmer också som boken säger att jag ändå är tacksam för de erfarenheter jag fått av dem. Jag undrar vad för mörk period det här kortet syftar på. Jag har en grej som jag hoppas verkligen är över nu, och många andra jag hoppas det är. Jobbet såklart också, längtar ju efter fast anställning. Att se upp med/ negativt elk/wapiti: " stand tall and maintain Your dignity no matter what, and others will treat you with the respect you deserve." Kortets budskap till mig är att då jag är i en period då jag måste kämpa för att hålla modet uppe, sträck på dig, andas och slappna av. Försök hålla lågt tempo fast du har panik, vila i nuets lugn. Ja det var ju så klockrent så jag blev stum… Känns dock inte helt roligt att få de här för jag tror jag kommer bli besviken när det gäller förhoppningar jag ändå haft kring jobb…. månadens utgång; cheetah: " Get clear on Your intention. Stay focused and move quickly to achieve your goal". Ytterligare ett kort vars budskap är pang på. Kortet ger mig råd i hur jag kan görs för att må Brå, nå mina mål och det ger mig en känsla av att jag kanske måste sluta leva i den förhoppning jag har om jobbet. Läggningen känns väl sådär kul, anar en stor besvikelse eller sorg men också en förmåga i sorgen.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
[Sol69]
2013-05-01 09:47
#1

Majs kort. Hur jag nu ska tolka det 🤔 Hjälp! 

Jolanda den tredjes lek. Svärdprinsen

Ser en sol och mycket ljus så det ser ut som att det blir mycket glädje och ljus. Det är som att allt ljus håller på att ta bort allt mörker. Ser även små änglar i kortet så det känns som om änglarna kommer att vara med mig nästan hela tiden. Sen ser jag en man som sitter i sin vagn som har ett svärd i högsta hugg. mm Ska jag gå besök av en man som har haft en fajt mot något? I alla fall finns det inget maskulint hos mig själv som jag kan komma på. 😃

Är det någon som har några bättre svar?? Om är mera van vid Jolanda leken?

Skogshumblan
2013-05-01 09:54
#2

Inte Jolanda men twice.se har en jättebra förklaring till riddarna om nu prins är samma sak. Eller är page och prins samma?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2013-05-01 21:04
#3

# 1. Sol69 har du inte köpt boken till Jolanda leken? Det står massor i den om vad Rosie menar med sina kort.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2013-05-02 00:05
#4

Har suttit och funderat över mitt kort som blev Vagnen!

Använder Jolanda leken och tjejen som kör vagnen är klädd som en gladiator. Över axeln har hon ett svärd fastspänt.
I högra handen håller hon tömmarna till hästarna som kommer upp ur en bägare!
Varje häst, en svart och en vit är smyckade med två stjärnor var, på pannbandet och på bogbandet.
I vänsterhanden har hon en sköld som ser ut som ett segel och på den är ett stort smyckat S skrivit. Sköld/seglet är fyllt med vind, så det går framåt med en väldig fart. Vagnen är smyckad fram med en röd krabba.

Det astrologiska tecknet för Vagnen är Kräftan, så varför en krabba?

Hittade en mycket bra förklaring i boken som också gör att mitt kort i April månad hänger med här!
Krabban som vagnens förare har avbildat på bröstet (men på kortet sitter den på vagnen) länkar ihop vagnen med kort 2, Översteprästinnan, och Månen, och symboliserar en sköld som de forntida amazonerna bar i krig, en försvarssköld som var mer psykisk än fysisk och som var en gåva från Månmodern till hennes prästinnor.

Jag tolkar detta kort som att vad det än är jag skall göra så kommer det att gå fort, i fart så att säga och att jag har en inre sköld med mig som skyddar mig. Det hänger på mig (naturligtvis) i mitt fortsatta engagemang om detta projekt kommer att gå i land eller fungera.

Problemet är bara att jag har inget planerat för Maj månad!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2013-05-02 00:17
#5

# 1. Sol 69.  Tittade i boken för din Svärdprins. Kort kan jag säga att det står för: "det är på tiden att du plockar fram din medfödda intelligens, ditt utpräglade sinne för hjältemod, och din kraft att kunna hitta just de rätta bevingade orden, som får den tungaste atmosfär att lätta upp. Kliv in i svärdprinsens idealism, och engagemang."

Hoppas att detta kanske kan hjälpa dig på vägen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2013-05-02 17:24
#6

Skogis du har rätt, Pager är prinsessor.🙂I min Pagan Tarot så har de bytt page/prinsessa till Elemental och riddare/prins till Novice. Initiate är drottning och Elder är kung. Bara för att krångla till det🥵

Jag använde min nya ametistpendel till maj månads kort. Det var premiär för vårt samarbete. Kändes riktigt bra och ”hon” svarade så som min i bergskristall gör. Och jag fick fram 2 kort även denna månad. Kejsarinnan och Eremiten.

För april drog jag ju

Djävulen: Ägandebegär och frestelser.

Livshjulet: Möjligheter och förändringar i faggorna.

Ja idag kan jag tydligt se vad korten velat säga mig och det känns som om dessa kort satt en del hjul i rullning som jag idag inte vet var de ska stanna och hur det ser ut då allt landat på plats.

Kejsarinnan på mitt kort är en ytterst feminin varelse, gravid, i klänning som böljar och täcker hennes fötter, klänningens tyg är prydd av ekollon och blad från eken. Hon har långt blont hår och i håret har hon en effektfull kreation som gnistrar och sprakar av stjärnor och ljus. Hon sitter mitt i en veteåker som riktigt sjuder av liv, är omgiven av böljande åkrar där det växer och frodas. Hon sitter under en stor ek vars ollon är stora och friska. I sin hand håller hon en stav, prydd av ett lysande klot i guldinfattning. Hela kortet andas fröjd, harmoni och framgång. En kvinna med auktoritet och stor visdom. Hon kommer vara ett stort stöd och visa mig rätt.

Eremiten Kortet visare en äldre man, med skägg. Han är klädd i en fotsid klädsel, i ena handen har han en gångstav, men han stödjer sig inte på den, i den andra handen en lykta som lyser upp hans väg. Han går över ett kargt landskap i bergen. Denne man kommer visa sig för mig och vara mig behjälplig på olika sätt känner jag, en vis man med en del goda råd att ge. Jag ska inte ge mig ut på en massa ståhej direkt, mer vara sansad och begrunda de val som dyker upp.

Kan känna så tydligt att maj månads kort fortsätter på den inslagna vägen som aprilkorten visade in mig på. Jag hoppas att jag tolkat korten rätt och att det verkligen är så hoppfullt som det ser ut, för nu jäklar händer det grejer! Stöd från både min feminina sida och den manliga, eller så är det konkret en man och en kvinna som kommer till min hjälp, det återstår att se. Men att det går vägen är ju klart som korvspad. Kanske lika bra att beställa den där Mini Coopern direkt nu då.😂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
gevalina
2013-05-02 23:21
#7

drog 3 kort denna  månad..Maj.

sex i stavar - kung i bägare - sju svärd…

tolkar det som att månaden kommer att bli en utmaning och att jag ska  ingå något bindande..ev avtal , kontrakt (kan vara jobbet jag väntar  besked på)..samt att  jag kommer att  ha negativa tankebanor…som jag behöver öva att bli mer positiva..(har förvisso tendens att överdriva till det pessimistiska hållet men ska försöka att  bara tänka och förvänta mig positiva händelser denna månad.)

Challa86
2013-05-04 13:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag drog 7 i Bägare. 

Drömmar, fantasier, dagdrömmar, önsketänkande
Jag tror jag kommer spendera det mesta av Maj i mitt inre och jag tror att jag ska komma ihåg att sätta upp mål för mig själv som faktiskt går att nå och att inte sträva efter det jag redan vet ligger bortom mig. 

Av nån konstig anledning började jag tänka på: 

God, grant me the serenity
to accept the things I cannot change
the courage to change the things I can
and the wisdom to know the difference

challameow.wordpress.com 

Skogshumblan
2013-05-04 15:09
#9

Challa, vilket vackert kort, vilken lek är det ur?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2013-05-04 15:29
#10

Det är shadowscapes av Stephanie Pui-Mun law,  hon är fantastisk. Man kan köpa samma bilder i större format på hennes hemsida. Har haft mina funderingar på att köpa "mitt kort" Kejsaren. Men 6500:- är lite väl saftigt kanske…….http://www.shadowscapes.com/Tarot/cards.php?suit=0&card=4

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Challa86
2013-05-04 15:35
#11

#9 Som Pagan sa; Shadowscapes. 

Jag tror att hittills är det den finaste leken jag sett ❤️

challameow.wordpress.com 

Pagan
2013-05-04 15:38
#12

Ja den föll jag också för direkt jag såg den. Hon är en riktig konstnär. Men tyvärr så kan vi inte jobba i hop. Jag får inga feelings mer än att jag tycker det är vackert och konstnärligt, lite trist. men det kan ju ändra sig i framtiden.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2013-05-04 16:37
#13

Åh ja den är ljuvlig, känner som du Pagan, man vill gärna ha men plånboken har inte förstått;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Tarotstollan
2013-05-31 23:08
#14

Dags för summering för Maj kortet och här är jag totalt frågande!
Jag drog ju Vagnen och vad det än vad som skulle hända så har det inte hänt, ännu! I alla fall inget som jag märkt, för det kan ju inte peka på en efterhängsen förkylning som firar 1 månad idag!? Den är ju inte snabb precis, såvida det inte pekar på att den skulle flyga på mig! Fast det brukar ju de flesta förkylningar göra, så det räknas inte.

Nej, här är det något jag totalmissat med kortet (som vanligt) och hoppas att Juni kortet skall visa mig något tydligare!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2013-06-01 07:54
#15

Jag vet inte vad jag ska skriva för jag kan inte säga att jag upplevt så mycket tunghet och modfälldhet. Däremot har jag fått goda råd av korten om att stå upp för mig själ, stå på mig och vara öppen för tecken. Har ju fått så oanade tips och stöd från kollegor som hjälper mig söka jobb. Fantastiskt goa människor.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2013-06-01 19:30
#16

Jag har tolkat mina kort rätt och jag har fått stor hjälp och vägledning denna månad. hade inte fixat att köpa min nya bil och lösa andra ekonomiska problem jag höll på att få om inte min "bankkvinna" var så smart och så himla duktig på det hon gör. Vidare så har jag fått kloka råd av en man om var jag bäst ska göra gällande mina ekonomiska åtaganden och att lönesamtalet var så klockrent kan jag ju se spelar in också. Grubbel och funderingar har jag ju såklart haft i kölvattnet av allt annat denna månad så ja, korten visade sig stämma klockrent.🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2013-06-01 19:34
#17

Vad skönt det är när man kan tolka sina kort rätt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gevalina
2013-06-02 20:12
#18

Maj månad blev som många andra..inte direkt utmanande mer än jag var på två intervjuer som inte ledde till något….jobb i alla fall.

Challa86
2013-06-07 09:34
#19

Första veckan in i maj fick jag veta att jag redan då fick börja DBT (gruppterapi) vilket jag väntat på i drygt ett år. Det blev väl inte så mycket dagdrömmar och liknande, men väldigt mycket "titta in i det inre", så jag vill påstå att mitt kort stämde in ganska bra 🙂

challameow.wordpress.com 

Upp till toppen
Annons: