Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 575 ggr
Skogshumblan
2013-05-01 06:29

1 maj godmorgon

Sköna maj välkommen! Här är solsken och hur fint väder som helst. Hoppas solen skiner på er idag också. Fin dag på er!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Pagan
2013-05-01 09:16
#1

Ja även här lyser solen och det är runt +8

Har inte tänkt mig gå med i demonstrationståget i dag, men gubben är som vanligt fanbärare och har fullt upp. En annan kan ju njuta av en ledig dag och sänder ett tack till de som pallade trycket då det begav sig och arbetade emot diktaturen i vårt land. Minsann inte så länge sedan!

Har äntligen sett vitsippor i närheten, det har ju legat kvar is på sina ställen så de har haft det tufft under ytan. Men nu så visar de sin vackra och spröda prakt. Love it!!

Ha en underbar dag❤️

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2013-05-01 09:25
#2

Låter som en skön dag Pagan. Går runt med Karin Boyes dikt i huvudet. Blir att suga på ett slag; I rörelse Den mätta dagen, den är aldrig störst. Den bästa dagen är en dag av törst. Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd. Det bästa målet är en nattlång rast, där elden tänds och brödet bryts i hast. På ställen, där man sover blott en gång, blir sömnen trygg och drömmen full av sång. Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr. Oändligt är vårt stora äventyr.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2013-05-01 09:36
#3

Ja Boye ja, en kvinna med massa svårigheter att bemästra men så mycket hon kunde säga på bara ett par rader. Skrev en uppsats om henne för en evighet sedan, hon var en stor kvinna, så stor att samtiden inte begrep.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2013-05-01 09:38
#4

Ja jag har inte gillat henne tidigare men nu börjar jag bli så vis av ålder * host host* att jag börjar se många oanade kvalitéer i hennes verk. Den här dikten ger mig gåshud.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2013-05-01 09:46
#5

Här är ett annat verk av Boye - Lilith, gudinnan som också blev himla svårbegriplig för många

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

fridelfina
2013-05-01 20:18
#6

Goder kväller på er Skogis och Pagan och alla andra!

Fin dikt och fin målning med Lilith ni delar med er av idag 👍 Karin Boye är jag inte alls uppdaterad på, jo, kanske i skolan för 100 år sen, men inte nåt speciellt jag minns… (skyller på Alzhemier light)

Ja, här i mälardalen har 1 maj varit väldigt fin, känner av pollen dock så nu blir det att ta fram astmamediciner och allergimediciner. Skönt med en ledig dag mitt i veckan faktiskt!

Nästa vecka ska jag vara ledig, skrota omkring på vinden och rensa, gå och prata med kuratorn och få ayurvedamassage… 😍 ska ta hand om mig själv, familjen och hemmet.

 
 

Annons:
Skogshumblan
2013-05-01 20:23
#7

Fridelfina, ush å blää för pollen säger jag, men ledighet, skrota runt, samtal och massagen lät ju himlans najs.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2013-05-01 20:57
#8

Godkväll alla! Här har solen skinit och det har varit fint men fortfarande en kall vind.
Hela dagen har det varit tyst och lugnt bara några barn som varit ute och lekt en stund, de flesta har nog varit inne med sina föräldrar, njutit av att ha familjen samlad en dag mitt i veckan.
Det enda nyttiga jag gjort idag är att sopat av balkongen, skura golvet får jag göra när det regnar i fall det skulle rinna ner vatten på grannens balkong under, inte för att de skulle bry sig nämnvärt de är aldrig där men vill för den skull inte göra det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2013-05-01 21:14
#9

Ja, det ska bli very najs indeed!

 
 

Pagan
2013-05-01 22:16
#10

Goderafton. jag har tydligen ingen vidare koll på mina begränsningar. Har som vanligt gått vilse. Kom nyss in efter en liten nätt promenad som skulle vara på en timma, men blev till tre. Kan säga att skogen inte är vidare trevlig när man inte vet var man befinner sig och man längtar hem, är hungrig och trött och inte vet hur man ska hitta ut och till råga på allt så är det becksvart! Å då ska jag tillägga att jag förbövelen gick en markerad slinga!🥵Dottern som vet hur hennes moders begränsade lokalsinne är - ringde och var lite orolig runt 20, men jag kunde ju bara svara att jag var i skogen😊

Ja herre gud, så är det när man inte håller koll på markeringarna och istället kollar hur vacker mossan är och annat kul i vegetationen  tills det blir för mörkt och man först då upptäcker att ja, men var e ja??

Kan man ens skratta åt eländet? Ja kanske imorgon. Ska bara duscha, sova och svära färdigt!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
2013-05-01 22:34
#11

GPS i mobilen är rätt smart! 👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2013-05-01 22:39
#12

Du kanske borde skaffa en gps (heter det så) eller någon spårningsgrej á hund eller katt så de hemma kan hitta dig? Tänk om du skadar dig allvarligt och inte kan ta dig hem! Bra att du i alla fall har mobilen med dig, du har väl kollat innan du ger dig ut att den är fulladdad och med jämna mellanrum kollar att det finns täckning?

Min kompis ramlade i skogen för många år sedan när hon var ute med hunden. Hon slog sig rejält och det fanns ingen täckning på mobilen, det tog henne 2½ timma att släp/halta hem mot i vanliga fall 45 min!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2013-05-02 05:09
#13

Pagan, kolla om din mobil har gps & kart funktion, isåfall kan du öppna kartan, klicka i "nuvarande plats och voila ser du var du är. Ett tips från en "virrig medsyster"

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Jessica Holländare
2013-05-02 06:27
#14

Vet du vad Pagan, jag har gjort precis samma sak!!! Jag hade ändå gått slingan miljoner ggr innan men ändå lyckades jag irra bort mig totalt. Jag var helt gråtfärdig när jag väl hittade ut igen… Jösses vad dum man känner sig. Hoppas du sovit gott inatt!!


Pagan
2013-05-02 17:05
#15

Ja tjejer jag har sovit gott ända till 02.35 sen gick det inte längre, låg och löste världsproblemen och var på uruselt humör tills klockan ringde vid 4. Men jag har lärt mig hur jag kan hitta hem via mobilen under dagen. Det är ju himla bra att veta om jag nu skulle irra bort mig igen. Jag är en mästare på att hitta trevliga vägar och lär mig tydligen aldrig!

Tack sötisar gott att veta att man inte är ensam iallafall😛

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2013-05-02 19:29
#16

Gott att du lärt dig hitta hem Pagan. Jag tror jag kommit på vad dikten delvis kan vilja visa mig. Den och maj månadskort tolkade ihop ger mig en fin språngbräda rakt ur det förgångna, tankar och känslor i allra högsta grad.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2013-05-02 20:56
#17

Nämen oj Skogis, ibland får vi oväntad hjälp att förstå minsann. låter gott det!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2013-05-02 21:00
#18

Ja tur att man har mediala vänner som fattar det man själv inte fattar ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2013-05-02 21:08
#19

Låter klart spännande ju!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2013-05-02 21:11
#20

Att jag har vänner eller att jag fattar tillslut? ;P

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Pagan
2013-05-02 21:56
#21

Å både ock😉

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2013-05-02 22:05
#22

Haha ja jag misstänkte det. Men konstigare saker har hänt, som att det snöar i maj:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: